Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Källkritik för bövelen" - skulle det vara otrevligt? Inte hälften så otrevligt som att se folk sitta på nätet och sprida orimligheter om en sjukdom som man själv har, skulle jag säga. Eftersom den är en könssjukdom är den laddad för många och vi som har den behöver ingen hjälp med att sprida skräck som att en jäkla handduk kan sprida smittan.

Och om du påstår dig vara källkritisk - kolla upp en uppgift om du får den ifrågasatt som du fick av @Alexandra_W. Du svarade henne bara "tyvärr har du fel" istället för att prestera en källa.
Jag har startat en egen tråd med mina källor, för att inte besudla denna :)

Jag har faktiskt upplevt detta, då vi hade en inneboende kompis, som hade en tjej kompis på besök. Jag kände inte denna tjejen, men hon använde MIN handduk på badrummet!!! :rage::rage::rage: Upptäckte det när jag kom hem och så min blöta handduk. :banghead:
En väns partner, som jag tidigare aldrig träffat, lånade min handduk och sa efteråt "jag lånade en handduk som hängde där". Eeh om han hade sagt nåt innan hade han kunnat få en ren, men när vännen bara sa "kan x få låna duschen" (de bodde i annan stad) trodde jag att han hade med sig duschgrejer och tänkte inte på att fråga om han behövde låna handduk O_o. Men det var ju schyst att han berättade att han lånat den i alla fall :D.

Haha - på tal om en tidigare diskussion här i tråden, om huruvida man hörs av mellan dejterna eller inte.

Tjötade med en kille, vi bestämde att ses. Sågs och bestämde att han skulle höra av sig efter sin utlandsvistelse. Hördes inte under tiden. Han hörde av sig som bestämt vid hemkomst och vi arrangerade ny dejt. Hördes inte förrän det var dags att ses för att stämma av detaljerna.
Bestämde oss för ny träff (idag) och har inte hörts sedan vi bestämde det :D

Haha - på tal om en tidigare diskussion här i tråden, om huruvida man hörs av mellan dejterna eller inte.

Tjötade med en kille, vi bestämde att ses. Sågs och bestämde att han skulle höra av sig efter sin utlandsvistelse. Hördes inte under tiden. Han hörde av sig som bestämt vid hemkomst och vi arrangerade ny dejt. Hördes inte förrän det var dags att ses för att stämma av detaljerna.
Bestämde oss för ny träff (idag) och har inte hörts sedan vi bestämde det :D
Konstigt...men så kan det också funka...

Jag har/hade lite kontakt med en man via Tinder. I helgen gick vi över till messenger - skickade bilder på våra djur och nåt ynka litet meddelande till. I måndags skickade jag meddelande till honom...som han läst men inte svarat på. Märkligt, tycker jag! Tycker att om man övergår till messenger tar man det ett steg längre, men att sen plötsligt bara ignorera gör mig...sur - inte förvånad numera, men lite sur på ohyfsade män.

Mysig natt. Först ute med jobbet och hade trevligt och sedan hem till spanjoren. Jag sov 3-4 timmar kanske. Vi vaknade vid halv fem-rycket typ och låg och kramades och pratade om framtiden. Ni vet, när vi blir ekonomiskt oberoende och flyttar ut på spanska landsbygden med barn, hästar och hundar. Vi öppnar ett hostel eller b&b och odlar egna grönsaker och jobbar lite på distans när vi känner för det bara för "skojs skull" .

Konstigt...men så kan det också funka...

Jag har/hade lite kontakt med en man via Tinder. I helgen gick vi över till messenger - skickade bilder på våra djur och nåt ynka litet meddelande till. I måndags skickade jag meddelande till honom...som han läst men inte svarat på. Märkligt, tycker jag! Tycker att om man övergår till messenger tar man det ett steg längre, men att sen plötsligt bara ignorera gör mig...sur - inte förvånad numera, men lite sur på ohyfsade män.
Om det är brist på samtalsämnen, finns det ö.h.t. något att spinna vidare på?

Tycker att om man övergår till messenger tar man det ett steg längre, men att sen plötsligt bara ignorera gör mig...sur - inte förvånad numera, men lite sur på ohyfsade män.

Oj, jag kan lätt läsa ett meddelande och glömma bort att svara. Från min del handlar det ofta inte om ointresse utan att jag helt enkelt har annat att göra och glömmer bort.

Tycker inte det är särskilt ohyfsat alls att det går >24 h innan man svarar på messenger.

60 timmar då?

Jag tänker att det beror på kontaktgraden innan. Och vad man gör och vad man får för känsla typ. Inte att över eller under en viss tidsperiod så är personen intresserad eller inte intresserad. Jag kan glömma och svara på meddelanden på en vecka och det är bara för att jag glömt bort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 029
· Visningar
106 085
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser