Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du befinner dig på ett diskussionsforum - då kommer ämnet att diskuteras tills ingen mer har intresse av att argumentera och uppenbarligen tycker en del användare att ämnet inte är uttömt än.
Synd att du inte kan hålla debatten på en saklig nivå.
Jag ska försöka skärpa mig ;)

*igår*
Han "Jag tänker radera denna app ikväll"
Jag "Okej, då vet jag"
H "Jag har hittat en 19-åring nu, hon uppfyller mina kriterier mycket mer än vad du gör"
J "Va trevligt, lycka till!"
H *detaljerat beskrivning av vad han ska göra med henne*
J *öppnar meddelandet men inget svar från mig*
H "Men jag kan behålla dig här, om du vill. Vi kanske kan fortsätta hålla kontakten"
J "Näe, tror det är bäst att vi avslutar detta nu"
*idag*
H "Hej, vad gör du?"

Någon som blev besviken över att jag inte bad på mina bara knän att han skulle fortsätta snacka med mig :angel: Funderar på att skriva och fråga om jag ska förklara för honom hur man raderar appen :sneaky::D

*igår*
Jag "Okej, då vet jag"
H "Jag har hittat en 19-åring nu, hon uppfyller mina kriterier mycket mer än vad du gör"
H "Men jag kan behålla dig här, om du vill. Vi kanske kan fortsätta hålla kontakten"
*idag*
H "Hej, vad gör du?"

Någon som blev besviken över att jag inte bad på mina bara knän att han skulle fortsätta snacka med mig :angel: Funderar på att skriva och fråga om jag ska förklara för honom hur man raderar appen :sneaky::D
Ja det är intressant med de som skriver flera gånger att de ska blocka en, eller sluta använda denna sidan etc.
Trots att man svarar "OK" så återkommer de och säger samma igen,,,

*igår*
Jag "Okej, då vet jag"
*idag*
H "Hej, vad gör du?"

1. Greppa din telefon
2. Hitta ett djupt vattendrag (hav går bra)
3. Kasta telefonen så långt du kan
4. Appen är nu inte tillgänglig för dig. Du kan inte sextrakassera kvinnor på andra sätt via telefonen heller :idea: :up:

Jag visste inte ens att det existerar sådan herpesskräck. Som hivskräcken på sin tid.

Inte jag heller, men jag blir genuint ledsen vid tanken på att folk kan tro det smittar via en handduk. Det gör att det låter så vansinnigt hemskt att få, trots att så många bär det antingen aktivt eller vilande i kroppen.
Jag fick mina blåsor efter en lång period utan sexuellt umgänge, jag fick lunginflammation och i samband med det ett utbrott med blåsor, därefter inget.
Det hade legat latent i kroppen och vaknade i samband med sjukdom.
Det är ju vanligt att det kommer i samband med stress, sjukdom, mens mm.

*igår*
Jag "Okej, då vet jag"
*idag*
H "Hej, vad gör du?"

Men har inte denna karlen redan skrivit så med en i tråden redan? :laugh: va det inte @gul_zebra som hade likadan konvo? herregud för typer :banghead::banghead::banghead::banghead:

En egen Herpestråd kanske?

Varför starta en tråd i ett redan utrett ämne?

Ja det finns risk för smitta vid pågående utbrott (om nån som tänder på smärta nu får för sig att sexa då, vilket är väldigt tveksamt), även om man använder kondom.

Nej, man behöver inte vara supernojig över att bli smittad när kondom används, då risken för smitta faktiskt är minimal.

Förlegade teorier att det sprids som en löpeld via handdukar, toasitsar och dylikt är just förlegade och inte något som de flesta något så när upplysta människor längre tror på.

Matchade med en kille som varit med i "Ex on the beach" på Tinder. Var ytterst skeptisk först, inte minst med tanke på att de tre bilder han hade var tröjlösa. Fick ett "Hej! Vad säger du om jag säger att svenska män är mesiga och omanliga?" ;), varpå jag svarade något i stil med att jag inte gör skillnad på folk med tanke på bakgrund blablabla. Fick ett "Haha, diggar dig! Du kanske kan hjälpa mig bli en bättre människa?" Svarade med ett javisst! Tips 1 är att ha tröja på på åtminstone 1 av bilderna :D

Blockad. Oj vad jag sörjer det. :angel:

Ja det finns risk för smitta vid pågående utbrott (om nån som tänder på smärta nu får för sig att sexa då, vilket är väldigt tveksamt), även om man använder kondom.

Nej, man behöver inte vara supernojig över att bli smittad när kondom används, då risken för smitta faktiskt är minimal.

Förlegade teorier att det sprids som en löpeld via handdukar, toasitsar och dylikt är just förlegade och inte något som de flesta något så när upplysta människor längre tror på.
Haha... eftersom du skriver om det är det uppenbarligen inte utrett...
Så gärna en egen tråd..

Haha... eftersom du skriver om det är det uppenbarligen inte utrett...
Så gärna en egen tråd..
Eller så är det så himla enkelt att frågar man något så får man räkna med att få svar ;)

Men det står ju alla som anser att det finns något nytt att tillföra i ämnet fritt att starta en herpes/stdtråd.

:up: Det var ju redan utrett skrev du ju :D

Eller så fattar man ändå inte

screenshot_2017-04-13-12-38-10-1_5900b36f9606ee052b55c4b4.png

Det är så djävla lätt att sitta bakom skärmen och vara otrevlig! Bara för jag råkade trampa på en öm tå. Jag fick lära mig detta för många år sedan, minns tyvärr inte var, men då jag är extremt källkritisk av mig, så hade jag inget motiv för att anta att min källa hade felaktig information! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Eller inte... Jag tror faktiskt att du oxå sitter på information som kan vara felaktig, really!
Himla lätt att sitta där och vara självgod bakom skärmen.

"Källkritik för bövelen" - skulle det vara otrevligt? Inte hälften så otrevligt som att se folk sitta på nätet och sprida orimligheter om en sjukdom som man själv har, skulle jag säga. Eftersom den är en könssjukdom är den laddad för många och vi som har den behöver ingen hjälp med att sprida skräck som att en jäkla handduk kan sprida smittan.

Och om du påstår dig vara källkritisk - kolla upp en uppgift om du får den ifrågasatt som du fick av @Alexandra_W. Du svarade henne bara "tyvärr har du fel" istället för att prestera en källa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 029
· Visningar
106 096
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser