Åh shit. Jag kom just på ett urgammalt minne som har herpes- och dejtinganknytning.
Jag fick alltså herpes för över 30 år sedan. På den tiden hade Åsa Moberg en sexspalt i Veckorevyn dit någon förkrossad person skrev om att hon fått herpes.
Åsa M skrev något idiotsvar om det ju fanns fler drabbade, med lite tur blir det som i USA, där finns det särskilda klubbar i utelivet för folk med herpes.
Jag blev skitförbannad, skrev till henne och läxade upp henne. Varpå hon föreslog att jag skulle ta över herpesfrågorna i hennes spalt!
Det ville jag inte, men vi kom överens om att hon skulle hänvisa alla som frågade om herpes till mig, så skulle hon göra mindre skada.
Ett av breven jag sedan fick kom från en depressiv typ i Stockholm som undrade om han borde tala om på sitt jobb att han fått herpes.
Jag svarade något och efter något brev till ville han träffas! Han ringde upp och sa att eftersom vi ändå båda två drabbats av detta hemska så var det väl lika bra att vi gjorde ett försök, det var ju ingen annan som ville ha oss.
Jag minns inte hur jag gjorde mig av med honom men det stod fullständigt klart att vi inte hade NÅGOT annat gemensamt än herpes. Inte mycket att bygga på, kan jag tycka.