Dejtingtråden del 38

Gör så här då tagning inte verkar vilja fungera för mig idag.

Hur fungerar det för dig om du känner nu är jag klar med det sociala för dagen? Skickar du hem mannen och fungerar det bra eller försöker dom kravla sig kvar på diverse olika vis?

Jag gör lite olika beroende på vem det är.
Är det någon jag bara vill ligga med ses jag hos honom för att kunna dra när jag vill. Chefens kompis kan komma hit eftersom vi känner varandra tillräckligt bra för att jag ska kunna säga att nu är jag trött, nu behöver jag vara ensam utan att det blir dålig stämning. Vissa tar det ju personligt och har lite svårt att förstå hur det är att vara introvert/autist.
S är superenkel, han är precis som jag på det sättet och drar när hans batteri är slut.
Men överlag är det helt klart bäst att ses hos den andra tills man känner varandra.

Jag har samma approach i alla mina relationer, oavsett om det är dejter eller vänner; känner jag mig socialt utmattad så säger jag att jag behöver runda av för nu.
Normalt fungerande vuxna har inga problem med det.

Sen bjuder jag förstås inte hem folk när jag är på riktig lågnivå och risken är stor att jag behöver tex avbryta en aktivitet. Alternativt så säger jag precis så; "jag är lite osäker på dagsformen men om du är okej med att eventuellt bli hemskickad får du gärna komma förbi en stund".

Ser ingen anledning att öht umgås med människor som inte kan förhålla sig till det, men jag har också väldigt svårt att se vilka det skulle vara? :confused: Tror inte att jag känner någon med så låg förmåga till social anpassning, och då är ändå en stor del av min vänkrets autistisk.
Desvärre har jag varit med om sådana personer. En var visserligen värdens utnytjare där jag bara eisterade när det passade. Vart extremt uppenbart när personen vägrade åka hem en fredag efter jag poängterade att jag var trött. Visade sig att människan utnyttjade mig för att stanna kvar i stan och inte åka hem efter att droppat av sin karl på en jobbmiddag och väntade ut på att han ville åka hem.

Finns fler situationer men det är en av dom värsta där jag ganska uppenbart kände mig jäkligt utnyttjad och har inte umgåtts med personen utanför gruppaktiviteter sen.

Här är det hyfsat lugnt. Det går i vågor. Jag har mitt barn nu väldigt mycket mer än vad jag brukar så det blir ju svårare då att dejta. Och så prioriterar jag mig själv med att springa mycket, så jag tar hellre en spring tur när barnet är på aktivitet eller hos kompisar än en dejt, haha! Men det är kanske bra? Eller intalar jag mig själv.
Men jag har iaf två som jag gärna vill dejta (första dejt) för att se om det är något. En la jag till för vi hade en gemensam grej. Vi matchade. Och sen gick jag in och kollade resten vad han hade skrivit om sig själv och jag kände, ops, jag la till för fort. Men så har vi skrivit nu ett par dagar och han är ju vettig, lite förvånad är jag. Så han vill jag gärna träffa en gång IRL för att se om han är det på riktigt också 😂

Mina kompisar som är i förhållande tycker det är väldigt underhållande när jag berättar om mina äventyr 😂

Här händer typ ingenting, jag får matchningar men inget leder till dejter. Han jag träffade senast , som inte svarade, hörde av sig efter tre veckor. Men sen har vi inte lyckats få till någon mer dejt så jag vet inte.... Tur jag har min kk iaf, vi är inne på fjärde året nu😁

Händer inget här heller. Funderar på om jag borde gett han som var lite tjatig en till chans men har inte orkat..

Sen igår när jag skulle köra från hemmet mötte jag mitt ex i bilen. Han åkte upp för gatan där jag bor. Ingen gata en åker för att passera bara men han kanske har någon han känner här……. jag gav honom en blick av total avsky iaf.

Händer inget här heller. Funderar på om jag borde gett han som var lite tjatig en till chans men har inte orkat..

Sen igår när jag skulle köra från hemmet mötte jag mitt ex i bilen. Han åkte upp för gatan där jag bor. Ingen gata en åker för att passera bara men han kanske har någon han känner här……. jag gav honom en blick av total avsky iaf.
Men lite obehagligt ändå…

På tal om katter så var det här jag igår 😂
Var på aw med A och några till i lördags, var jättekul men så jävla sent 😅
Sov tre timmar, var trött, bakis och tyckte så synd om mig själv.
Så skrev snickaren och jag ville inte ens svara, helt orimlig. Jag borde fötts som katt 🙄

images.webp

Jag skrev till han som var tjatig igår.
Han bad om ursäkt då när jag påpekade att de blev för mycket och sen har han inte hört av sig, var väl 2 veckor sen ca.
Skrev ett hej igår och förklarade varför jag reagera som jag gjorde och han skrev han förstod o bad om ursäkt igen.
Tycker ändå han förtjänar en chans till, jag har klantat mig med i dejtingsammanhang och sen är det väldigt mycket som talar för honom.

Av uppenbara orsaker dejtas det inte så mkt här. 4s är som vanligt stabil och frågade sist om jag vill fortsätta ligga när tuttarna är renoverade. Jag var tvungen att påpeka att vi nu setts 2022, 2023, 2024 och 2025. 😅🙈

Sen skriver jag med en som det var en lång paus från. Det är lite som att skriva med sig själv. Men inte på ett tråkigt sätt. Finns ngn plan om aktivitet när jag är mobil igen.

Av uppenbara orsaker dejtas det inte så mkt här. 4s är som vanligt stabil och frågade sist om jag vill fortsätta ligga när tuttarna är renoverade. Jag var tvungen att påpeka att vi nu setts 2022, 2023, 2024 och 2025. 😅🙈

Sen skriver jag med en som det var en lång paus från. Det är lite som att skriva med sig själv. Men inte på ett tråkigt sätt. Finns ngn plan om aktivitet när jag är mobil igen.
Renoverade 😅?

Utifrån vad du skriver här verkar du och 4s ha det jättefint. Så där så en blir lite varm i hjärtat av att läsa.
Hoppas att allt går bra med operation och tillfrisknande.

Utifrån vad du skriver här verkar du och 4s ha det jättefint. Så där så en blir lite varm i hjärtat av att läsa.
Hoppas att allt går bra med operation och tillfrisknande.

Ja inom ramen för den överenskommelse vi har så är det ganska tryggt, öppet och omtänksamt. Jag är tacksam för att han inte backade ut under nuvarande omständigheter, jag hade förstått det. Sen är det kanske lättare att förhålla sig till cancern och behandlingarna när det inte är en massa känslor inblandade också, då kan jag lägga undan oron en stund dessutom. Han är inte kvar av plikt utan för att han vill. Det har varit bra för mig.

Ja inom ramen för den överenskommelse vi har så är det ganska tryggt, öppet och omtänksamt. Jag är tacksam för att han inte backade ut under nuvarande omständigheter, jag hade förstått det. Sen är det kanske lättare att förhålla sig till cancern och behandlingarna när det inte är en massa känslor inblandade också, då kan jag lägga undan oron en stund dessutom. Han är inte kvar av plikt utan för att han vill. Det har varit bra för mig.
Fina, kloka människor :love: ! Tryggt, öppet och omtänksamt. Det låter som ett bra recept på en hälsosam relation (utifrån er överenskommelse såklart). Jag förstår, och är glad över, att det gör dig gott, @lil-sis.

Jag blev kär i ligget men det gick helt åt helvetet, vi dejtade i en månad sen drack vi sprit en kväll och det slutade med att vi blev osams och jag låg med en annan kille och han verkar inte förlåta mig för det.
Det är ju ändå begripligt, jag hade inte heller orkat med något sådant och efter bara en månads dejtande. Det känns som ett rätt destruktivt beteende.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 661
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 245
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka