Dejtingtråden del 38

Jag lägger ganska mycket tid på att sticka, borde jag ha en bild på mig själv hållandes ett garnnystan och ett par stickor? eller trädgårdsintresset, hållandes i en gigantisk rova stolt leendes. En bild på en man som fiskar kanske skulle vara mer okej, det är mer det där trofé hållandet som är lite märkligt. Det är ju trots allt inte fisken jag ska dejta.

Ja, det låter ju som en jättebra idé 😁
Hade lätt gjort det om jag gillat att sticka!
Alternativt kan du hålla ett av dina alster som en trofé!
Askul ju!

När jag höll på med att titta på nätdejting så minns jag just en tjej som hade så fina bilder när hon fiskade. Nåja, minns de vackra naturbilderna i vackert kvälls eller morgonljus, troligtvis övre norrland någonstans och så den gulliga jämthunden (eller gråhund) som tycktes komma med på någotvis i varenda bild. Själva tjejen har jag inte direkt något minne av så.

Det är ju skillnad på att se någon som faktiskt fiskar (visar intresset) än att se en närbild på en abborre, tyvärr är det väl främst det senare jag upplever att män visar. 🤷🏼‍♀️
Edit: jag har en bild på när jag rider = visar mitt intresse, inte en bild på en häst 🙃

Jag har en bild på mina katter 😁
Många har bilder på sina hundar och andra bilder på sina barn 😅

• Gilla
Reactions: ptr
Är inte ovanligt bland kvinnor heller tydligen.
Men många föräldrar vill ju verkligen visa upp sina ungar för absolut hela världen så fort de får chansen så jag är inte förvånad.
Bra för mig dock ⬅️
Jag tänker mest att det tyder på dåligt omdöme, inte att ha barn utan att posta bilder på dom på ett dejtingforum. Det går ju utmärkt att skriva att man har barn eller bara klicka i den kolumnen fotobevis är helt onödigt.

Tillbaka till dejting så har jag matchat med en kille på samma ort. Otroligt att jag aldrig sett honom, han är born and raised här och det är ingen storstad direkt 😅
Bor 10 minuters promenad från mig, hade varit perfekt, nära men inte så nära att vi kommer stöta ihop utanför porten eller på parkeringen.
Ser bra ut, verkar jättegullig och vi har ett gäng gemensamma vänner.
Planen är att ses på fredag 😁

Skjutsade hem S idag efter jobbet så slapp han gå i mörkt, blött och dystert väder.
Kysstes i bilen och det var jättemysigt och jättedumt 😅
Kan jag bara sluta dras till emotionellt otillgängliga män och ge dem 1000 chanser?
Kaoset sa tom det till mig en gång. Du skulle ju kunna träffa en bra kille om du ville.
Ja, men tydligen så vill jag ju inte det 😒

Skjutsade hem S idag efter jobbet så slapp han gå i mörkt, blött och dystert väder.
Kysstes i bilen och det var jättemysigt och jättedumt 😅
Kan jag bara sluta dras till emotionellt otillgängliga män och ge dem 1000 chanser?
Kaoset sa tom det till mig en gång. Du skulle ju kunna träffa en bra kille om du ville.
Ja, men tydligen så vill jag ju inte det 😒
Det är inte så att du går igång på de där topparna och dalarna som det innebär. Utan dalar inga toppar så att säga?

Det är inte så att du går igång på de där topparna och dalarna som det innebär. Utan dalar inga toppar så att säga?

Jag tror mer det handlar om att jag trivs lite för bra själv och då är det enklare att välja någon som S.
Jag har ju inte valt den typen av män innan så det är ju inget gammalt beteende med otrygg anknytning, barndomstrauma osv.

En kollegas reaktion.
Du är som en människa som försöker rädda en död fågel, du vet att det inte är någon idé men du försöker ändå.

Är någon genuint och seriöst intresserad backar jag ju direkt. Jag föredrar tydligen mina döda fåglar 😅

Körde hem S resten av veckan också, jättetrevligt men känner inte att jag vill börja dejta honom igen. Det är bra såhär, kan prata lite på jobbet, skriva ibland och så kan jag köra hem honom varannan vecka och hångla lite 😁

Träffade även chefens kompis på jobbet igår, han jag träffade mycket i höstas. Vi bestämde att vi ska ses snart igen och prata tills klockan blir alldeles för mycket.
Även om det också bara är på kompisnivå från min sida så tycker jag bra om honom och han får gärna fortsätta vara en del av mitt liv.

Han jag skulle träffat ikväll blev sjuk så istället ska jag träffa snickaren som jag också träffat tidigare. Det var jättebra och tanken var ju att ses igen men sen sparkade kaoset in dörren till mitt liv så det blev inget med det. Men nu är den dörren lagad och reglad 😁

Som vanligt ingen brist på män, en dag kanske jag hittar han som checkar alla boxar men om jag inte gör det är det också okej.
Känner mig väldigt tillfreds med livet som det är just nu 😄

Jag är inne här och kollar hur det går för er andra - själv är jag totalt off för tillfället.
Jag träffar ingen, vill inte träffa någon, orkar inte träffa någon. Det är helt dött framför allt inombords, jag är inte ens sugen på nåt eller någon.

CrazyCatLady for life känns oerhört rätt just nu

Jahopp, jag är singel igen, 6 månader höll det.
Men efter 7 år som singel utan att få känslor för någon så var det fint att få bekräftelse på att jag åtminstone kan känna något.
Det var jag som gjorde slut, han krävde för mycket uppmärksamhet, jag behöver MYCKET mer egentid än vad han mådde bra av. Så mis-match visade det sig.

Jag orkar inte ge mig in i dejtingen igen just nu, men det är kul att följa er andra och så får jag se hur det blir framöver.

Det är skönt att vara singel 😅

Jag tror mer det handlar om att jag trivs lite för bra själv och då är det enklare att välja någon som S.
Jag har ju inte valt den typen av män innan så det är ju inget gammalt beteende med otrygg anknytning, barndomstrauma osv.
Gör så här då tagning inte verkar vilja fungera för mig idag.

Hur fungerar det för dig om du känner nu är jag klar med det sociala för dagen? Skickar du hem mannen och fungerar det bra eller försöker dom kravla sig kvar på diverse olika vis?

Gör så här då tagning inte verkar vilja fungera för mig idag.

Hur fungerar det för dig om du känner nu är jag klar med det sociala för dagen? Skickar du hem mannen och fungerar det bra eller försöker dom kravla sig kvar på diverse olika vis?

Jag har samma approach i alla mina relationer, oavsett om det är dejter eller vänner; känner jag mig socialt utmattad så säger jag att jag behöver runda av för nu.
Normalt fungerande vuxna har inga problem med det.

Sen bjuder jag förstås inte hem folk när jag är på riktig lågnivå och risken är stor att jag behöver tex avbryta en aktivitet. Alternativt så säger jag precis så; "jag är lite osäker på dagsformen men om du är okej med att eventuellt bli hemskickad får du gärna komma förbi en stund".

Ser ingen anledning att öht umgås med människor som inte kan förhålla sig till det, men jag har också väldigt svårt att se vilka det skulle vara? :confused: Tror inte att jag känner någon med så låg förmåga till social anpassning, och då är ändå en stor del av min vänkrets autistisk.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 133
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 192
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 510
Senast: gullviva
·
Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
463
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka