Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säg som det är. Du är kåt helt enkelt. Jag har svårt att tro att man kan bli kär så där hux flux.

Jag har varit singel i 3½-4 år nu, men är fortfarande inte helt övertygad om att det här med en relation är min grej. Så det här med att hänga på dejtingsidor är bara en månad gammalt. Erfarenheten hittills är att världen är full med mähän som bara har allmänna intressen, typ umgås med vänner, äta god mat eller se på film. Gääääsp. En person blev jag tänd på för han var snygg men i övrigt vara han som valium så det gick över. Sen var det en jag blev intresserad av för att han hade en intressant profil som jag tyckte matchade väldigt bra med mig. Jag skrev till honom men fick inget svar. Nähä. Nästa. Jag har snackat med lite andra också för att de visat intresse, men inget jag själv är seriöst intresserad av.

Det finns en hel del folk som ser bra ut, men oftast blir jag rätt uttråkad av deras profiler. De saknar substans. Jag har dissat en och annan snygging på tinder också, bara för att de inte haft ett endaste ord att säga om sig själva. Det är ju bara som ett tomt skal då.

Jag har svårt att använda ett sådant ord bruk men ja. Jag finner att många är som kaffe filter tunna och fulla av hål och dåligt med substans. Jag kanske inte alltid är den roligaste typen. Definitivt inte den snyggaste. Men jag vet inte hur mycke man vågar skriva om sina intressen. Man kan höra hur tjejerna drar sig bakåt när man förklarar. Jo jag tittar på tusentals gryniga bilder för att leta efter vatten på Ceres, Eller dessa diagram ger tolkar jag så att vi kan hitta planeter runt stjärnan X 350 ljusår bort. Käns inte som att man går ut med den informationen direkt.

Senast ändrad:
Jag har svårt att använda ett sådant ord bruk men ja. Jag finner att många är som kaffe filter tunna och fulla av hål och dåligt med substans. Jag kanske inte alltid är den roligaste typen. Definitivt inte den snyggaste. Men jag vet inte hur mycke man vågar skriva om sina intressen. Man kan höra hur tjejerna drar sig bakåt när man förklarar. Jo jag tittar på tusentals gryniga bilder för att leta efter vatten på Ceres, Eller dessa diagram ger tolkar jag så att vi kan hitta planeter runt stjärnan X 350 ljusår bort. Käns inte som att man går ut med den informationen direkt.
Oj, jag har skrivit massor om mina intressen. Mina intressen är ju enorm del av mig. Jag har också skrivit om hur jag är, vad jag gör, vilka drömmar jag har samt meddelat vilka egenskaper jag skulle uppskatta hos den andre. Troligen skrämmer jag bort en hel del men det är meningen. Jag är nämligen inte intresserad av vem som helst.

Oj, jag har skrivit massor om mina intressen. Mina intressen är ju enorm del av mig. Jag har också skrivit om hur jag är, vad jag gör, vilka drömmar jag har samt meddelat vilka egenskaper jag skulle uppskatta hos den andre. Troligen skrämmer jag bort en hel del men det är meningen. Jag är nämligen inte intresserad av vem som helst.
Självklart är man inte intresserad av vem som helst. Men man vill i alla fall framstå som någorlunda normal. Det är en balansgång sm jag inte har bemästrat men jag har bara varit ute i två månader. Och jag har ändrat mig enormt på den tiden. Jag hinner nästan inte med själv. Nåväl Jag försöker. Får ge det mer tid. Ska väl skriva i profilen vad jag sysslar med på fritiden och se vad som händer.

Skulle nog kalla det astronomi om du ska skriva intressen. Är väl inget att skämmas över eller kalla onormalt?
Åtminstone jag skulle inte bli avskräckt av det.
Har själv varit amatörastronom under högstadiet/gymnasiet och några år därefter. Egentligen har jag ju intresset kvar, men tappat massor eftersom jag inte hållit på på många år nu.

Självklart är man inte intresserad av vem som helst. Men man vill i alla fall framstå som någorlunda normal. Det är en balansgång sm jag inte har bemästrat men jag har bara varit ute i två månader. Och jag har ändrat mig enormt på den tiden. Jag hinner nästan inte med själv. Nåväl Jag försöker. Får ge det mer tid. Ska väl skriva i profilen vad jag sysslar med på fritiden och se vad som händer.
Normal? Jag är nog rätt knäpp antagligen, men står för det ;). Det skulle aldrig falla mig in att dölja något, släta över eller fejka. Om det inte passar herrskapet så får de gå någon annanstans.

Skulle nog kalla det astronomi om du ska skriva intressen. Är väl inget att skämmas över eller kalla onormalt?
Åtminstone jag skulle inte bli avskräckt av det.
Har själv varit amatörastronom under högstadiet/gymnasiet och några år därefter. Egentligen har jag ju intresset kvar, men tappat massor eftersom jag inte hållit på på många år nu.
så här tänkte jag beskriva mina fritids intressen.
Ambitiös amatörastronom. jag har ett antal projekt på gång där jag gör olika saker som att producera ett veckoprogram i ämnet astronomi.
Andra saker är.
Letar efter asteroider som kan hota jorden.
Söka efter objekt i Oortmolnet
Kartlägga Mars, Merkurius, Vesta, Ceres och månen.
Sökande efter Exoplaneter.
Mäta variabla stjärnor.

Ambitiös amatörastronom. jag har ett antal projekt på gång där jag gör olika saker som att producera ett veckoprogram i ämnet astronomi.
Andra saker är.
Mäta variabla stjärnor.
Det finns säkert någon som kan nappa på det där. Det är helt klart mer intressant än allmänna intressen som jag själv gäspar käften ur led på.

Andra saker är.
Mäta variabla stjärnor.
Låter intressant :)
Jag vet dock inte om en icke-amatörastronom vet vad Ceres och Vesta är, eller variabla stjärnor.
Jag tänker att ordet amatörastronom i sig kan vara intressant och öppna upp för frågor/förklaringar vartefter du pratar med någon.

När jag skapade en "seriös" profil (var singel, men inte helt säker på om jag var ute efter ett förhållande eller inte) så skrev jag "Jag är konstig, komplicerad och lite smått knäpp" som start och sedan lite snabb information och fick massor av svar, både seriösa och de som bara var ute efter sex eller bara skrev "hej". Det var tydligen en inledning som många fastnade för och gjorde dem nyfikna eftersom den stod ut som jag förstod det. Tog dock bort profilen efter bara ett par veckor eftersom jag insåg att jag inte var redo för ett förhållande

När jag skapade en "seriös" profil (var singel, men inte helt säker på om jag var ute efter ett förhållande eller inte) så skrev jag "Jag är konstig, komplicerad och lite smått knäpp" som start och sedan lite snabb information och fick massor av svar, både seriösa och de som bara var ute efter sex eller bara skrev "hej". Det var tydligen en inledning som många fastnade för och gjorde dem nyfikna eftersom den stod ut som jag förstod det. Tog dock bort profilen efter bara ett par veckor eftersom jag insåg att jag inte var redo för ett förhållande
Jag har lärt mig att det är en enorm skillnad mellan män och kvinnors sidor av dejting sidor.

Snackat med en kille på tinder som såg bra ut och varit trevlig. Han ville gå över till whatsapp vilket jag normalt inte vill eftersom man lämnar ut sitt nr, men känner också att om jag ska träffa någon så måste jag våga lite - sagt och gjort. Första frågan där: var bor jag. Svarar norrort, vilket innefattar ett större område, men ändå en riktning sas och fingervisning om rimligt avstånd. Men sen vill ha veta var i norrort. Och det vill jag inte lämna ut innan jag träffat människan. Och då får man dryga kommentarer om att man är hemlighetsfull och töntig. Är det så svårt för folk att förstå att man inte vill lämna all info direkt? Det är ju lätt för honom att ta reda på mer med namn, ålder, bilder, jobb, telefonnr och dessutom ett visst avgränsat område om han vill, är jag fånig som inte vill göra det lättare för honom?
Min erfarenhet är att de bra killarna verkligen förstår att en vill vara försiktig.

Jag har lärt mig att det är en enorm skillnad mellan män och kvinnors sidor av dejting sidor.
Ja, det kan säkert stämma, och det är trist. Trots att jag har världens tråkigaste profil just nu (förutom några bilder) så får jag ändå massor av meddelanden, men det är ytterst få som är intressanta att prata med.
Hade jag varit singel och du inte haft barn så hade du nog kunnat vara intressant för mig av vad jag har läst här. Du verkar vara snäll, trevlig och lätt att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Svar
1 045
· Visningar
107 991
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser