Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen inte bland ett fåtal människor här på buke. Jag har aldrig träffat någon annars som inte har fattat vad jag syftar på..
Har du källa på det? O_o
Bara för att inte alla sitter och nojar så behöver inte "alla" eller ett "fåtal" vara bekanta med att "snacket" handlar specifikt om man är "pojkvän" eller "flickvän".

Senast ändrad:
Delvis kl
Jag fattar att du är ironisk, men jag undrar just därför. Jag och min man diskuterar allt mellan himmel och jord, och därför även sex och relationer. Ni som inte har det som vissa relaterar till "samtalet", diskuterar ni inte sex och relationer alls? Bara för att man inte samtalar kring det i "samtalet" betyder väl inte att man inte har diskuterat ens syn på relationer?

Vi pratar med varandra, ja. Hela tiden. Men "Snacket". Det låter ju som motsatsen till att kontinuerligt prata med varandra.

:rofl: På HP? Måste varit samma som skrev till mig. Jag svarade nånting om att jag inte var intresserad av nån som är äldre än min pappa och att det känns lite märkligt att han skriver till en vegan (ja, det stod i presentationen som han antagligen inte ens läst) när hans största hobby tycks vara att döda djur. Han verkade bli skitsur, har tyvärr inte kvar svaret då jag tog bort kontot sen. Ok, jag har träffat en hel del fiskare men jag tröttnade totalt på gubbar som är dubbelt så gamla.
@Niyama Jepp på HP.

Alltså jag antar att du skämtar nu. Men du tycker inte det blir lite nedlåtande mot de som faktiskt känner ett behov av att sätta ord på relationen?
Good for you att du är totalt självsäker och inte nojar över sådana struntsaker, men nog finns det många vanliga dödliga som katastroftänker hundra gånger om i starten av en ny relation och då kanske mår bra av att bara prata med varandra istället för att fundera på egen hand. Helt normalt skulle jag vilja säga.
Menar du verkligen att Snacket röjer varje sådant tvivel ur vägen? Känner man sig osäker, så tar man Snacket och därefter behöver man aldrig mer tvivla?

Jag skulle snarare säga att jag vill prata hela tiden om allting. För att det är det som är relationen.

Har du källa på det? O_o
Bara för att inte alla sitter och nojar så behöver inte "alla" eller ett "fåtal" vara bekanta med att "snacket" handlar specifikt om man är "pojkvän" eller "flickvän".
Va? Källa på att folk jag pratat med förstått vad jag menat? ;)

Har du pratat med alla på buke eftersom du vet att det bara är ett fåtal som inte per automatik vet vad du menar?
Sen finns det ju oklara fall också. Jag tex, har en rätt klar förståelse av vad "Snacket" innebär, men det verkar vara en helt annan förståelse än vad de som använder uttrycket har.

"Var i jorden hittar man tjejer som du" O_o

Jag vet inte vad jag ska svara, om jag ens ska svara, en del vill säga något att man inte hittar tjejer i jorden och gör man det är man nog nekrofil... :angel:
en annan del vill säga något skämtsamt, för att inte verka spydig eller mästrande.

Menar du verkligen att Snacket röjer varje sådant tvivel ur vägen? Känner man sig osäker, så tar man Snacket och därefter behöver man aldrig mer tvivla?

Jag skulle snarare säga att jag vill prata hela tiden om allting. För att det är det som är relationen.
Nä såklart. Man kan ju tvivla om många saker.
Men för mig kändes det skönt att ha det där snacket, det lugnade mina nykära och hormonpåverkade tankar som i svaga stunder kan skena iväg totalt.

"Var i jorden hittar man tjejer som du" O_o

Jag vet inte vad jag ska svara, om jag ens ska svara, en del vill säga något att man inte hittar tjejer i jorden och gör man det är man nog nekrofil... :angel:
en annan del vill säga något skämtsamt, för att inte verka spydig eller mästrande.
Du, en kille som säger sådär till dig ska du sätta dina båda 39-or i röven på så att han åker på öronen ut genom dörren.

Nä såklart. Man kan ju tvivla om många saker.
Men för mig kändes det skönt att ha det där snacket, det lugnade mina nykära och hormonpåverkade tankar som i svaga stunder kan skena iväg totalt.
För mig skulle varje relation - inklusive närmare vänskaper - vara helt uteslutna om det inte helt enkelt pågår ett kontinuerligt pratande om allting. Det är det som gör att det är en närmare relation, helt enkelt. Relationen blir inte nära av att vi fattar beslut i frågan eller definierar relationen som nära.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka