Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, jag känner ju till din historia men tänker aldrig att det finns alla möjliga sorter på datingsidorna. :crazy: Jag förstår att det inte är möjligt rent praktiskt men det skulle vara skönt att veta vilka man ska undvika. :cautious: Jag har en helknepig figur som stalkade mig på en annan sida, varje gång jag blockerade skaffade han nytt konto. Nu bytte jag site och har sett hans fula tryne några gånger där med, men då jag bara har dolda bilder, helt annan presentation och nu blockerar direkt jag ser honom i flödet så tror jag inte han vet att det är jag. :yuck:
Det verkar ju finnas en hel del knepiga typer på dejtingsidorna (såklart, de finns ju även irl) men det är lätt att glömma bort det när man ser den polerade ytan liksom :crazy:. De som inte ens bryr sig om att försöka verka vettiga kan man ju snabbt blocka i alla fall.

HP fråga! Om man blockerar en medlem vars profil man varit inne på, ser den att man varit där då? Jag tror jag hittade min bror där :eek:.

Nej, du försvinner från den personens besökare. Skulle du ha skickat meddelande/flirt/likande eller personen söker på ditt användarnamn så står det att du har blockerat den.

Du känner med andra ord hur du sitter fast i normativiteten och har ett outsläckligt behov av att gratulera andra för den enorma prestationen de utfört att lyckas hala in en fångst? ;) :angel: O_o
Hehe nä, men jag vet ju att JAG inte gratulerar av en sån anledning. Men jag tror uppenbarligen sämre om andra ;)

Jag fattar ju såklart att bror finns därute och lever sitt liv som "alla andra" men det blev ändå en chock att se honom där. Och att allt såklart ser helt normalt ut. Hade nyligen lyckats bli av med känslan att alla män är dömda våldtäktsmän som döljer det väl och spelar normala.
Om han bara skulle se ditt nick och du har blockat honom, skulle han förstå att du är du pga nicket?

Jag tycker att det är kul och liksom lite mysigt på något sätt att det står på fb att vi är tillsammans. Och merparten av mina vänner nöjer sig med ett "gilla", men dessa gratulationer.. Framförallt IRL sen med stora kramar och ett beteende som liksom skulle matcha en SM-vinst..
Jag har aldrig gratulerat när någon ändrat visat upp sitt förhållande på fb, egentligen av just de skäl du är inne på. Det känns så himla parnormativt på något sät - både att lägga upp att man har en relation och att gratulera någon för att hen har det.

Om han bara skulle se ditt nick och du har blockat honom, skulle han förstå att du är du pga nicket?
Nej, men om han kan se ålder och ort skulle han kunna fatta om han har koll på att jag flyttat (vilket han säkert har). Och det är väl ingen katastrof om han vet att jag finns där, men jag vill inte trigga igång nånting. Han är lite konstigt fixerad vid mig.

Oj, inte mycket som hänt i tråden denna helgen :p
Jag träffade dejten i helgen efter några veckors semesterresor på olika håll :) Det var väldigt mysigt och jag tycker det känns bra det här..

Sen är jag lite nyfiken på hur ni har haft det i nuvarande och/eller tidigare relationer. Efter hur lång tid/antal dejter har ni haft "snacket"? Menar inte att det finn rätt eller fel i hur en väljer att göra, men är nyfiken :)

Jag träffade dejten i helgen efter några veckors semesterresor på olika håll :) Det var väldigt mysigt och jag tycker det känns bra det här..

Sen är jag lite nyfiken på hur ni har haft det i nuvarande och/eller tidigare relationer. Efter hur lång tid/antal dejter har ni haft "snacket"? Menar inte att det finn rätt eller fel i hur en väljer att göra, men är nyfiken :)

Låter lovande! :)

I min förra seriösa relation, som inleddes ganska intensivt, tog det kanske en månad innan vi blev ett "par". Vi hade dock efter ett par veckor konstaterat att vi var exklusiva, men (jag) var inte riktigt redo att göra det officiellt.

Vad för snack? Har en 8-ish årig lång relation. Vet inte om vi haft det.

Snacket?
Att man är ett par?

Vilket snack? :confused:

Efter hur lång tid/antal dejter har ni haft "snacket"?
Vi hade nog vad som mest kan liknas som ett "snack" efter ett par månader eller så. För oss handlade det mest om rent praktiska saker; skydd vid sex etc. Vid det snacket så stod det klart att ingen av oss dejtade, eller låg med, nån annan så från den tidpunkten var vi nog som överens om att vi bara träffade varandra.

Sen några månader efter det låg vi i soffan och pratade och det kröp fram att vi faktiskt hade riktiga känslor för varandra.

Ytterligare en tid efter det råkade jag säga att jag älskade honom. Det var inte planerat, han drog ett SÅ spot on skämt och det liksom bara slapp ur mig. Jag hade känt det länge men inte vågat säga något, samma för honom.

Så för oss var det inte så mycket ett snack som flera stycken :).

Jag har aldrig någonsin, tror jag, haft ett sånt snack med någon i mina tidigare förhållande så hur vanligt det är har jag ingen aning om.
+ alla andra som tyckte det var en udda grej att fråga.

Förstår att inte alla behöver eller vill definiera sin relation. Det frågan grundar sig i för mig handlar egentligen mest om orden pojkvän/partner vs dejt. Jag har inte bråttom på den punkten, men om vi fortsätter träffas och jah spontant skulle vilja säga "pojkvän" om honom, så känns det bättre att göra det om han själv tycker han är min pv. För mig personligen alltså.

Men var det nu en dum fråga så får jag väl se hur det blir just för oss (om vi hamnar där)

+ alla andra som tyckte det var en udda grej att fråga.

Förstår att inte alla behöver eller vill definiera sin relation. Det frågan grundar sig i för mig handlar egentligen mest om orden pojkvän/partner vs dejt. Jag har inte bråttom på den punkten, men om vi fortsätter träffas och jah spontant skulle vilja säga "pojkvän" om honom, så känns det bättre att göra det om han själv tycker han är min pv. För mig personligen alltså.

Men var det nu en dum fråga så får jag väl se hur det blir just för oss (om vi hamnar där)
Jag tycker inte det är någon dum fråga. Istället för att gissa eller anta är det väl bättre att fråga.
För egen del tror jag att jag och M är exklusiva, men jag vet inte. Men planen är att fråga. Bättre att veta än att tro, kan jag tycka. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka