Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, vad är det med män som först är jätteintresserade av att ha kontakt osv, sedan (enligt mig) tydligt visar att de är ointresserade/har tröttnat och därefter (ungefär en vecka eller två efter att man helt slutat tänka på deras existens) hör av sig igen och vill vara sociala :banghead: Varför kan de inte bara bestämma sig för om de vill ha kontakt eller inte? Varför är alla sådana? Kanske är det något med hur jag beter mig som får andra att bli så, men fan, då kan de väl åtminstone berätta det så att jag får möjlighet att förstå något?

Tycker du mycket väl beskriver hur det går att få för intryck av många tjejer, men det är klart att där är lika illa åt andra hållet med.

Lyckas man dessutom vara likadan pga. att man reagerar på den andre och då hamnar i otakt blir det inte bara dumt utan fånigt med.

Det är som alla gubbar plötsligt har blivit helt galna nu när jag ska flytta. Har ett par 65+ som springer efter mig så fort jag kommer hem från jobbet :yuck:, nu har jag i princip bett dem fara och flyga. Dessutom har jag fått sms av en kille som var intresserad av mig tidigare och jag trodde att han hade gett upp för flera år sedan. :banghead: Kan inte vänta på att få flytta härifrån...

Har inte börjat nätdejta än... Känner inget behov än heller... Är "bättre" nu men har som "stängt" ner lite så därav inte ett dugg intresserad av dejting just nu...

Har ändå haft 2 andra på besök... Uppsalakillen (han jag skulle släppt allt för) hörde av sej i fredags, så jag bjöd över honom... Han kom dessutom förbi (kors i taket), elakt sagt så visst han är jättesöt men kände ingenting "speciellt" som jag gjort förut när han hört av sej ... Han åkte hem igen sen på kvällen...
Och nu har han återigen inte hört av sej efter att ha vart här... (no surprise)

Sen i natt kom en annan enbart för sex (även han en som jag träffat förut)... Och de funka ju... Men återigen.. Blev ju inte det minsta besviken när han gick i morse... Och visst kunde lika gärna vart själv med... Men men ...

Jag och J (han som gjorde slut nyss) pratar som "vänner" och det "funkar"... Men fattar ändå inte riktigt vad han vill.. Men de löser sej nog...

Har i stället sysselsatt mej med Pokemon hela dagarna ... Kan inte bara sitta hemma hela dagarna som jag gjort förr... men men behöver röra på mej med !

En fråga till alla. Jag ska på tredje dejten med en kille från tinder. Inget fysiskt har hänt än. Han bjöd mig hem till sig. Först sa jag ja, sen ångrade jag mig och sa att det funkar bättre om vi ses på ställe X.

Hur gör ni när ni dejtar? Går ni hem till personen bara efter någon dejt? Är ni oroliga att något skulle kunna hända?

Hur gör ni när ni dejtar? Går ni hem till personen bara efter någon dejt? Är ni oroliga att något skulle kunna hända?

I teorin så går jag aldrig hem till någon jag inte känner, bjuder inte hem någon heller. Vad jag däremot är noga(!) med är att kolla upp alla personer som jag träffar, oavsett typ av relation till dem. Jag googlar, kollar så att saker de sagt stämmer (som minst kollas ålder, bostadsort och annat som är enkelt att ta reda på). Hittar jag att de tex ljugit om sin ålder, då räknar jag med att de ljuger om fler saker och då är det ingen jag vill umgås med.

Om jag inte hittar något men ändå känner mig lite tveksam, då ser jag till att träffas ute tills tveksamheten försvinner och/eller ser till att lämna information om vem som ska besökas osv till en god vän. Jag ser också till att bestämma "Vi ses från kl x till klockan y" och inget sova över eller liknande.

En fråga till alla. Jag ska på tredje dejten med en kille från tinder. Inget fysiskt har hänt än. Han bjöd mig hem till sig. Först sa jag ja, sen ångrade jag mig och sa att det funkar bättre om vi ses på ställe X.

Nu är ju jag sån att jag inte har några problem att vara fysisk tidigt om allt känns bra, så jag har följt med hem på första dejten mer än en gång (om man ses ute först, hade inte träffats hemma med någon jag inte känner sen innan), men typ tredje-fjärde är väl normalt att vi har setts hemma hos någon från start sas. Jag är inte orolig för att något skulle hända, även om det har slagit mig efteråt att jag kanske borde vara mer försiktig i såna lägen, men tror liksom gott om folk. Men oavsett så ska du göra det som känns bra för dig! Om du inte känner dig redo är det bra att ses på annan plats tills det känns bra (vilket det kanske aldrig gör om det är fel person). Man får gå på magkänslan helt enkelt.

Jag gjorde så att skulle jag träffa någon dejt hemma så sågs vi hos mig. Hemma känner jag mig trygg, jag har min hund, mina grannar som är uppmärksamma och vänner som bor nära.
När jag var yngre åkte jag utan eftertanke hem till nätdejter jag aldrig träffat, som dessutom bodde väldigt långt från mig - skulle aldrig göra det nu. Har dock aldrig råkat ut för någon obehaglig typ, trots idogt dejtande. Det värsta jag varit med om är att några tråkat ut mig. :p
Man behöver kanske inte oroa sig, men att ta försiktighetsåtgärder är väl aldrig fel. Typ ha sms-kontakt med en vän vid bestämda tidpunkter under kvällen eller så.

Vad säger ni om det här då?
Gubbe 57 lååångt ifrån min hemort:
Trots din vädjan skriver jag några rader som du kan strunta i att läsa och radera.
Jämte på 60 som känner sig som okysst 33-åring NÅJA... Bor i modern hus strax utanför Östersund och har stuga mitt i urskogen i de östra delarna av länet. Jakt och fiske två intressen liksom kvinnor och sex. Mina två utflyttade barn betyder alltid mest så klart. Har jobbat 30 år som ournalist men har nu sagt upp mig för att skriva böcker istället. Söker kvinnlig varelse som kan vara med i jobbet så att det inte blir för gubbigt och för att två gör bättre jobb än en-
Nu får du avgöra resten. Än en gång ursäkta att jag inte följde ditt direktiv. Du var för spännande för det och än finns lite busunge kvar i mig
Kram
XXX

Jag: INTE intresserad!!!

Gubben som tydligen var 60:
ok jag FÖRSTÅR !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det vAR DÅ JÄVLAR I MIG VAD DU TOG I MED VERSALER OCH UTROPSTECKEN
jag hade nog förstått ändå och är tacksam för att jag inte behövde komma närmare en ragata med det humöre.......

Blockeliblock

:rofl: På HP? Måste varit samma som skrev till mig. Jag svarade nånting om att jag inte var intresserad av nån som är äldre än min pappa och att det känns lite märkligt att han skriver till en vegan (ja, det stod i presentationen som han antagligen inte ens läst) när hans största hobby tycks vara att döda djur. Han verkade bli skitsur, har tyvärr inte kvar svaret då jag tog bort kontot sen. Ok, jag har träffat en hel del fiskare men jag tröttnade totalt på gubbar som är dubbelt så gamla.

Jag är ju dumdristigt orädd så jag har haft första dejten hemma hos killar, hemma hos mig, på stan osv. Det som funkat bäst helt enkelt.
Sen gör jag dom chili, jag kollar upp personen ordentligt först. Eller rättare sagt så låter jag min stalkerkompis göra det åt mig.

Jag har alltid börjat första dejten på stan, men sen ibland fortsatt hemma. Jag tar hellre hem än följer med någon precis i början.
Är kanske också godtrogen, men tänker att träffar man tex en person på krogen (till skillnad från nätdejt) som man tar hem så har man ju inte haft chans att stalka ens lite.

Jag tänker att det beror på vilken känsla du fått för personen. Känner du dig trygg i hans sällskap?
Vill du att det ska bli lite hångel?

Jag drog ju hem J efter några timmar bara, på första dejten. Vi drack vin och pratade om allt möjligt. Sen åkte han hem och det blev en kort hej-då-puss. Så det behöver ju inte hända grejer bara för att man är hemma hos någon :)

:rofl: På HP? Måste varit samma som skrev till mig. Jag svarade nånting om att jag inte var intresserad av nån som är äldre än min pappa och att det känns lite märkligt att han skriver till en vegan (ja, det stod i presentationen som han antagligen inte ens läst) när hans största hobby tycks vara att döda djur. Han verkade bli skitsur, har tyvärr inte kvar svaret då jag tog bort kontot sen. Ok, jag har träffat en hel del fiskare men jag tröttnade totalt på gubbar som är dubbelt så gamla.
Även du var så spännande att den lilla busungen i honom tittade ut, alltså?

:yuck:

Fräscht att han var äldre än din pappa. :grin:

Jag är nog också av den dumdristiga typen.
P, som jag träffar sporadiskt nu, kom hem till mej på kaffe när han hade vägarna förbi när han var på resande fot. Det var första gången vi träffades, efter att ha pratat på tinder 1-2v.
En kompis visste om det och vi skulle höras under em/kvällen.
För mej är det en lösning jag känner mej bekväm i. Att bli utbjuden på dejt med middag och hela kånkarången kan man ta sen. Jag träffas hellre under lite mer vardagliga och avslappnade situationer först har jag konstaterat. Och då är hemma hos mej ett bra alternativ! :)

Jag är nog också av den dumdristiga typen.
P, som jag träffar sporadiskt nu, kom hem till mej på kaffe när han hade vägarna förbi när han var på resande fot. Det var första gången vi träffades, efter att ha pratat på tinder 1-2v.
En kompis visste om det och vi skulle höras under em/kvällen.
För mej är det en lösning jag känner mej bekväm i. Att bli utbjuden på dejt med middag och hela kånkarången kan man ta sen. Jag träffas hellre under lite mer vardagliga och avslappnade situationer först har jag konstaterat. Och då är hemma hos mej ett bra alternativ! :)
Ja det gäller ju även att testa hur de reagerar med ens fyrbenta livskamrater och sånt görs utmärkt hemma :D

Det här har väl inte med dejting att göra.. Men post-dating. Jag och J blev ihop på facebook i helgen och sedan dess har jag upprepat blivit gratulerad med kramar, stora leenden och liksom GRATTIS!!
Wtf liksom? Grattis nu är du en komplett och lycklig människa igen?
Tvåsamhetsnormen är så sjukt stark, jag blir jätteprovocerad :rage:

Nog för att jag är kär och lycklig och allt det här, men folk beter sig som om det är någon slags prestation som behöver hyllas nu när jag lyckats hitta mig en man igen :wtf::banghead:

Det här har väl inte med dejting att göra.. Men post-dating. Jag och J blev ihop på facebook i helgen och sedan dess har jag upprepat blivit gratulerad med kramar, stora leenden och liksom GRATTIS!!

Nog för att jag är kär och lycklig och allt det här, men folk beter sig som om det är någon slags prestation som behöver hyllas nu när jag lyckats hitta mig en man igen :wtf::banghead:
Det där har jag också tänkt på! Att skicka ett grattis om några t.ex. har gift sig är väl en sak, men att skicka grattishälsningar för att man är i ett förhållande? Det förstår jag inte.
På min fb står inget om relationsstatus och jag har inte tänkt ändra det heller, lite av den anledningen.

Övertolkar du inte en hel del nu? Grattis mm säger man ju inte enbart för att någon lyckats prestera utan för att det går bra, en lyckönskan helt enkelt när det händer positiva saker i livet. Är du lika irriterad om någon säger grattis eller tycker det är kul om du köpt en ny häst, en ny bil, är det till exempel en prestation att fylla år? Grattis, du dog inte i år heller. :rofl:

Övertolkar du inte en hel del nu? Grattis mm säger man ju inte enbart för att någon lyckats prestera utan för att det går bra, en lyckönskan helt enkelt när det händer positiva saker i livet. Är du lika irriterad om någon säger grattis eller tycker det är kul om du köpt en ny häst, en ny bil, är det till exempel en prestation att fylla år? Grattis, du dog inte i år heller. :rofl:
Nä jag tycker nog inte att jag övertolkar. Det är ju ganska standard att gratulera någon på födelsedagen men att gratulera till ett nytt förhållande är ju bara konstigt.

Det där har jag också tänkt på! Att skicka ett grattis om några t.ex. har gift sig är väl en sak, men att skicka grattishälsningar för att man är i ett förhållande? Det förstår jag inte.
På min fb står inget om relationsstatus och jag har inte tänkt ändra det heller, lite av den anledningen.
Jag tycker att det är kul och liksom lite mysigt på något sätt att det står på fb att vi är tillsammans. Och merparten av mina vänner nöjer sig med ett "gilla", men dessa gratulationer.. Framförallt IRL sen med stora kramar och ett beteende som liksom skulle matcha en SM-vinst..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V