Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan iofs vara syftningsfel, han har ett hus på Kreta men funderar på att hyra på Sicilien? Men varför inte fråga honom?

Jag tänkte på det där med syftningsfel också. Och jag skrev att jag trodde att han hade hus på Kreta och inte behövde hyra något. Får se vad han svarar.

Han jag skrivit med litegrann på HP är nog en "fuling" tror jag. Han har skickligt undvikit att svara på frågan om bilderna. Men titta nu på det här; för två veckor sedan skrev han följande i en konversation som handlade om resor och resmål:

Tack....nu är väl jag inte så exotiskt långväga som du.....men Kreta där jag har hus och Spanien där jag har en del vänner.....

Jag frågade om kopplingen till Kreta och han gillade arkitekturen där osv. och köpte alltså ett hus där.

Igår skriver han följande:

...ska nog själv ta lite semester framöver.....kanske hyra ett litet hus på Sicilien eller Kreta....vi får se hur allt utvecklar sig:):)......

Jag kanske läser helt fel, men jag tolkar det som om han funderar på att hyra ett hus på Kreta. Och varför gör man det om man har ett hus där??
:confused:
Fråga honom om hur det gick till att köpa hus på Kreta. Det är lättare att få nobelpriset i fysik än att köpa hus i Grekland, det är ASKRÅNGLIGT och det finns ungefär 100 tillfällen att bli lurad innan det är klart. ;)

Va är det för fel på tjejer ! :rage:
Till två tjejer har jag föreslagit att vi ska ta en promenad för att lära känna varann. Då jag inte orkar med långa mail konversationer som bara rinner ut i sanden. Båda tackade ja. Men sen när jag försökt förslå vart vi ska gå och frågat om tid. Så har dom slutat svara! Varför säger ni ja och sen bara sluta svara ? :banghead: . Dumt att ge förhoppningar sådär. Säg nej då om ni inte vill gå :p Sorry, att jag generaliserar nu. Men blev lite less...

• Gilla
Reactions: ptr
Och jag är less på min nuvarande tinderkille. Efter tre (3!) veckors skrivande sågs vi i bra precis en timme igår kväll. Lite lagom stelt men ändå nån form av konversation. Bestämde mig för att sova på saken ang skriva tillbaka eller inte, skickade ett medd vid lunch idag ang att ge det en träff till pga båda var lite halvtrötta och ja, mindre sociala jmf med i textform. Har inte fått nåt svar men matchen är iaf kvar så helt kört är det väl inte (eller? haha). Vet knappt vad jag vill, varken med honom eller det här inlägget, mest klaga lite för hur svårt kan det vara att skriva "Hej och nej tack" eller nåt. Men äh det kanske är för mkt att förvänta sig när man letar 25-åringar på en lagomt ytlig app :) (är 23 själv)

Va är det för fel på tjejer ! :rage:
Till två tjejer har jag föreslagit att vi ska ta en promenad för att lära känna varann. Då jag inte orkar med långa mail konversationer som bara rinner ut i sanden. Båda tackade ja. Men sen när jag försökt förslå vart vi ska gå och frågat om tid. Så har dom slutat svara! Varför säger ni ja och sen bara sluta svara ? :banghead: . Dumt att ge förhoppningar sådär. Säg nej då om ni inte vill gå :p Sorry, att jag generaliserar nu. Men blev lite less...
Tidigare idag så satt jag och funderade på varför en man jag är bekant med gör precis sådär. Jag antar att det för människor oavsett kön är lättare att tacka ja och ångra sig utan att våga säga något om det än att tacka nej direkt, åtminstone när det gäller promenader och annat "ofarligt".

Efter tre (3!) veckors skrivande sågs vi i bra precis en timme igår kväll. Lite lagom stelt men ändå nån form av konversation.

Eftersom du inte fått nåt svar ännu kan du nog anta att han inte är intresserad. På de dejter jag har varit där jag velat haft en andra dejt. SÅ har jag svarat inom nån timme bara och frågat om vi ska ses igen. Varför spela nåt spel? Hursom, kred till dig som orkar skriva i 3 veckor för en halv stel dejt på 1 timme. Det är precis därför jag försöker träffa personen så snart som möjligt! Men det verkar inte lätt :P Verkar som att det ska skrivas en massa först...

Tidigare idag så satt jag och funderade på varför en man jag är bekant med gör precis sådär. Jag antar att det för människor oavsett kön är lättare att tacka ja och ångra sig utan att våga säga något om det än att tacka nej direkt, åtminstone när det gäller promenader och annat "ofarligt".
Det är nog precis som du säger. Att vissa människor inte bryr sig. Det är så lätt att avfärda någon på en dejtingsite. Hursomhelst, är det precis sånt här som gör att jag ofta tröttnar på allt vad dejting heter och försöker intala mig själv att vara singel är nog inte så dumt iaf :P .

Det är nog precis som du säger. Att vissa människor inte bryr sig. Det är så lätt att avfärda någon på en dejtingsite. Hursomhelst, är det precis sånt här som gör att jag ofta tröttnar på allt vad dejting heter och försöker intala mig själv att vara singel är nog inte så dumt iaf :P .
Inte bryr sig eller konflikträdsla, men trist när det blir så oavsett... Det är tokbra att vara singel! Jag läser ju i den här tråden bara för att det är intressant att se hur andra gör, tänker osv. Dejtar inget trots att jag inte haft partner på ett bra tag, jag trivs helt enkelt så löjligt bra med att vara singel att jag inte ser någon anledning till att ändra på det :p Härma mig, jag är bäst!

Fråga honom om hur det gick till att köpa hus på Kreta. Det är lättare att få nobelpriset i fysik än att köpa hus i Grekland, det är ASKRÅNGLIGT och det finns ungefär 100 tillfällen att bli lurad innan det är klart. ;)

Nja, så krångligt är det verkligen inte. En vän som bor där (gift med en grek) hjälper till med sånt och hon har inte ens nån särskild utbildning. Det brukar gå bra.

Och jag är less på min nuvarande tinderkille. Efter tre (3!) veckors skrivande sågs vi i bra precis en timme igår kväll. Lite lagom stelt men ändå nån form av konversation. Bestämde mig för att sova på saken ang skriva tillbaka eller inte, skickade ett medd vid lunch idag ang att ge det en träff till pga båda var lite halvtrötta och ja, mindre sociala jmf med i textform. Har inte fått nåt svar men matchen är iaf kvar så helt kört är det väl inte (eller? haha). Vet knappt vad jag vill, varken med honom eller det här inlägget, mest klaga lite för hur svårt kan det vara att skriva "Hej och nej tack" eller nåt. Men äh det kanske är för mkt att förvänta sig när man letar 25-åringar på en lagomt ytlig app :) (är 23 själv)

Själv slösade jag bort 3 månader på en kille som inte verkade kunna säga de heller :meh: fast jag frågade flera gånger för kände att nått inte stämde

Eftersom du inte fått nåt svar ännu kan du nog anta att han inte är intresserad. På de dejter jag har varit där jag velat haft en andra dejt. SÅ har jag svarat inom nån timme bara och frågat om vi ska ses igen. Varför spela nåt spel? Hursom, kred till dig som orkar skriva i 3 veckor för en halv stel dejt på 1 timme. Det är precis därför jag försöker träffa personen så snart som möjligt! Men det verkar inte lätt :P Verkar som att det ska skrivas en massa först...
Det var vad vad jag hade på känn också (att han nog inte var så intresserad), så det känns bra med lite "bekräftelse" på att jag tolkat det "rätt". Då är det bara att gå vidare med livet och inte lägga ner mer tid på denna.
Att skriva i tre veckor är väl inte idealt, hehe men det var tydligen den tiden han behövde på sig för att vi gemensamt skulle komma på att det var dags. Jag hade dock gärna setts så fort som möjligt, just för att inte lägga ner nån onödig tid. Men äh, så kan det gå ibland :D

Hursomhelst, är det precis sånt här som gör att jag ofta tröttnar på allt vad dejting heter och försöker intala mig själv att vara singel är nog inte så dumt iaf :P .
Haha ja jag börjar känna samma sak!

Kan du inte fråga honom varför?
Jag förstår mig inte på det beteendet.

Världen är full av fegisar, helt enkelt :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 892
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023