Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Världen är full av fegisar, helt enkelt :crazy:
Tyvärr är det nog alldeles för sant. Jag fattar inte att det kan vara svårt att bara ta sig en halv minut och skriva att man ändrat sig (skulle nästan hellre ta en dålig lögn också bara för att få ett svar). Ska jag utgå från mig själv så känns det ju liksom bättre att vara ärlig och få ett avslut. Även om den nobbade blir sur så tänker jag vara så pass ego att iaf se till att jag gjort "min del" så att jag kan känna att jag varit trevlig och sen gå vidare med livet :)

Här står det stilla just nu. Inte hört något från dejten, inte haft tid att höra av mig heller. Inga andra dejter på g heller.

Ny i nätdejtingträsket och jag behöver tips.

Igår va jag på tinderdejt och kände efter 3sek att nä den här personen är inget för mig. Jag skrev innan vi sågs att det bara skulle bli en kort promenad, men hade ingen reservplan och tiden gick. Han va trevlig, men jag ville verkligen bara hem. Han såg inte alls ut som på bilderna och va rätt svårpratad. Jag som i vanliga fall kan snacka på rätt rejält blev helt stum. Tog 2h innan jag sa att jag va trött och kunde gå hem.

Alltså jag vågar inte gå på fler dejter efter det här! Hur ska man ta sig ur det om man inte vill umgås mer med stackars människan? Vad hade ni gjort?

Ny i nätdejtingträsket och jag behöver tips.

Igår va jag på tinderdejt och kände efter 3sek att nä den här personen är inget för mig. Jag skrev innan vi sågs att det bara skulle bli en kort promenad, men hade ingen reservplan och tiden gick. Han va trevlig, men jag ville verkligen bara hem. Han såg inte alls ut som på bilderna och va rätt svårpratad. Jag som i vanliga fall kan snacka på rätt rejält blev helt stum. Tog 2h innan jag sa att jag va trött och kunde gå hem.

Alltså jag vågar inte gå på fler dejter efter det här! Hur ska man ta sig ur det om man inte vill umgås mer med stackars människan? Vad hade ni gjort?
Ha en orsak att avsluta dejten tidigare. Jag brukar ha en orsak uttänkt (exv massor att fixa hemma eller i stallet) och gärna nämna det i samband med bokning av dejten. Sen när dejten väl är har du ju alltid alternativet att "skjuta upp" det du måste göra, om dejten blir lyckad ;). Sen hade jag nog inte tyckt det varit konstigt att avsluta dejten efter en timma heller om jag inte trivts. Men det är klart lättare om en har nått att skylla på :)

Goddag yxskaft. "Framåt", är det i riktning mot något mål som du har bestämt är allmängiltigt?
Menar du att om nån av tjejerna i den här tråden hade skrivit "Åh vad roligt, det låter som att det börjar bli seriöst! :)" så hade du nitpickat och reagerat på samma sätt?

Jag är helt med på att man bör analysera och ifrågasätter normer och strukturer men det är väl rätt bra att dels avgöra vad personen man argumenterar emot faktiskt kan ha haft för avsikt (finns det nåt ont i det?) och dels bemöta den på ett schysst sätt? Jag hade förstått din ton om du @ptr hade skrivit nåt med uppenbar illvilja men absolut inte utifrån hur han faktiskt uttryckt sig. Kort sagt: jag tycker din reaktion är trist.

Nu får du väl ge dig! Något som är menat som en lite retsam lyckönskning bestämmer du dig för att se som att jag tråkar Bison för att hon träffat någon och att de satsar.
Det såg inte ut som en lite retsam lyckönskning för mig så jag frågade. Sen svarade du inte på det fråga utan skrev något kryptiskt till @stjarnhimmel istället. Nu hade du inte citerat eller taggat mig så jag såg inte att du hade svarat förrän @niphredil skrev. Praktiskt! Men strunt samma.

Menar du att om nån av tjejerna i den här tråden hade skrivit "Åh vad roligt, det låter som att det börjar bli seriöst! :)" så hade du nitpickat och reagerat på samma sätt?

Jag är helt med på att man bör analysera och ifrågasätter normer och strukturer men det är väl rätt bra att dels avgöra vad personen man argumenterar emot faktiskt kan ha haft för avsikt (finns det nåt ont i det?) och dels bemöta den på ett schysst sätt? Jag hade förstått din ton om du @ptr hade skrivit nåt med uppenbar illvilja men absolut inte utifrån hur han faktiskt uttryckt sig. Kort sagt: jag tycker din reaktion är trist.
Jag valde inte att svara @ptr för att han är man utan för att jag har reagerat på hans inlägg som lite tråkiga tidigare och det kändes så extra trist att "gratulera" någon genom att låtsas att de håller på att uppnå ett helt annat mål som de uttryckligen och upprepade gånger sagt att de inte har. Det var allt.

@TygerTyger Ja jo jag fattar att du inte medvetet svarar honom på ett tråkigt sätt men jag tror absolut att din reaktion hade varit annorlunda om nån annan klämt ur sig samma grej. Särskilt med tanke på att @Bison ju en omgång redan blivit pojkvän/flickvän med nån medan hon var aktiv i den här tråden och alla tyckte det var sååå trevligt men du inte reagerade särskilt surt då? Kanske missade du det? Precis som att @ptr kanske missat vem som vill ha vilken typ av relation?

I övrigt tror jag att du sätter lite för stor tilltro till vad bukefalister ska veta och ha koll på gällande andra bukefalister.

@niphredil Om det var någon annan som pratade om att @Bison skulle vara på väg att gifta sig så är jag ganska säker på att jag hade reagerat på ett liknande sätt. Förutsatt att jag såg det och hade tid att svara etc.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 892
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka