Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade en väldigt trevlig kväll med dejten igår :) nervositeten/osäkerheten börjar krypa på lite, men tror bara det handlar om min ovana och rädsla, så ska försöka slappna av så gott jag kan och ge mig tiden jag behöver :) Ska förhoppningsvis ses på tisdag innan vi våda reser bort och inte kommer kunna ses på nästan två veckor.. Hoppas vi hinner ses, hade nog varit bra åtminstone för min osäkerhet :p

Tycker ni det är konstigt att jag som jag beskrev mina känslor i förra inlägget? Särskilt om man räknar med min "historia" med bara ett förhållande sen tidigare, och varit singel i fem år?

Nämnde det för en vän tidigare idag och hon verkade inte alls förstå :confused: Kunde (och kan fortfarande) visserligen inte förklara, ens så jag själv förstår, vad osäkerheten beror på. Men i mina ögon är det inte så konstigt att jag blir lite nervös? Tycker fortfarande dejten är väldigt fin :love: och vill gärna fortsätta umgås, men är samtidigt rädd. Vet bara inte för vad :confused: Vill någon reda ut mina tankar lite? ;)

@Ceta Vad tror du om att se de två veckorna på avstånd lite som ett test på dina känslor? Min, och jag understryker min, erfarenhet är att när jag blir mer förälskad när objektet är på avstånd och mer kritisk när han är nära - då har det inte varit något att satsa på för min del.

Tycker ni det är konstigt att jag som jag beskrev mina känslor i förra inlägget? Särskilt om man räknar med min "historia" med bara ett förhållande sen tidigare, och varit singel i fem år?

Nämnde det för en vän tidigare idag och hon verkade inte alls förstå :confused: Kunde (och kan fortfarande) visserligen inte förklara, ens så jag själv förstår, vad osäkerheten beror på. Men i mina ögon är det inte så konstigt att jag blir lite nervös? Tycker fortfarande dejten är väldigt fin :love: och vill gärna fortsätta umgås, men är samtidigt rädd. Vet bara inte för vad :confused: Vill någon reda ut mina tankar lite? ;)
Att du blir lite nervös/osäker tycker jag inte är konstigt, de flesta verkar ju bli det i någon grad när de hoppas på att kontakten med en ny person ska leda till något mer än "vanlig vänskapsrelation". Jag upplever också att många som blir osäkra blir det pga orimliga förhoppningar kring den andra människan och/eller så finns det kommunikationsproblem i någon form, framförallt om det blir en jobbig osäkerhet. Håller dessutom med Mandalaki i inlägget ovanför här :p Bäst är väl om du kan reda ut vad du känner och varför och hantera det därifrån, antingen genom att ta ett rejält snack med dig själv eller genom att försöka prata med din dejt om det.

Har precis samma som dig bara haft ett riktigt förhållande o de va för 5 år sen :D min osäkerhet iaf ligger mycket i mitt självförtroende och att jag är rädd för att bli ledsen

@Ceta Vad tror du om att se de två veckorna på avstånd lite som ett test på dina känslor? Min, och jag understryker min, erfarenhet är att när jag blir mer förälskad när objektet är på avstånd och mer kritisk när han är nära - då har det inte varit något att satsa på för min del.
Jo, det låter inte alls orimligt!

Har precis samma som dig bara haft ett riktigt förhållande o de va för 5 år sen :D min osäkerhet iaf ligger mycket i mitt självförtroende och att jag är rädd för att bli ledsen
Jo, till viss del handlar det nog om det för mig med. Tror till viss del det också beror på att jag inte vet vad "en ska känna" och inte, när det är "rätt". Har som sagt bara haft ett förhållande innan, och det var inte bra alls. Vill inte Hanna i samma sits igen, och blir på nått sätt rädd för att det ska vara "rätt" också :p
Att du blir lite nervös/osäker tycker jag inte är konstigt, de flesta verkar ju bli det i någon grad när de hoppas på att kontakten med en ny person ska leda till något mer än "vanlig vänskapsrelation". Jag upplever också att många som blir osäkra blir det pga orimliga förhoppningar kring den andra människan och/eller så finns det kommunikationsproblem i någon form, framförallt om det blir en jobbig osäkerhet. Håller dessutom med Mandalaki i inlägget ovanför här :p Bäst är väl om du kan reda ut vad du känner och varför och hantera det därifrån, antingen genom att ta ett rejält snack med dig själv eller genom att försöka prata med din dejt om det.
Tror du har rätt i att jag bör försöka reda ut varför jag är nervös. Tror jag är vissa saker på spåren när jag försöker analysera själv (allt kan jag inte skriva här dock). Tror inte i dagsläget att ett snack med dejten skulle göra saken bättre, tror det är mina egna tankar och känslor jag behöver reda i först och främst.

Tror och hoppas dock att vissa saker kan lösas av att vi ses innan jag åker :)

@mandalaki , spinner vidare på det du skrev. Tror det är som du säger gällande olika känslor ned/utan personen. Som du beskriver dina erfarenheter så tror jag det handlar mer om förhoppningar och att en förleder sig själv lite.

Med dejten nu känns det som bäst när jag faktiskt är med honom ;) Sen är jag en överanalyserande person av rang, och deg behöver jag sluta med i vissa lägen..

@Ceta tycker inte alls det är konstigt att bli osäker eller nervös i ett inledande stadie, man vet oftast inte riktigt var man har den andra och vad den vill och kanske inte heller vad man själv vill. Jag tycker det är klokt att ta det lite i egen takt och låta det rulla på så länge det känns bra!

Trots att jag har ett par relationer bakom mig och inte varit singel särskilt mycket i mitt vuxna liv så kan jag bli spänd och lite nervös, speciellt om det känns "rätt", för då är jag rädd att bli sårad och att inte räcka till. Sen är att det är lite nervöst måste ju inte bara vara negativt tänker jag - det är spännande att lära känna en ny människa.

@Ceta tycker inte alls det är konstigt att bli osäker eller nervös i ett inledande stadie, man vet oftast inte riktigt var man har den andra och vad den vill och kanske inte heller vad man själv vill. Jag tycker det är klokt att ta det lite i egen takt och låta det rulla på så länge det känns bra!

Trots att jag har ett par relationer bakom mig och inte varit singel särskilt mycket i mitt vuxna liv så kan jag bli spänd och lite nervös, speciellt om det känns "rätt", för då är jag rädd att bli sårad och att inte räcka till. Sen är att det är lite nervöst måste ju inte bara vara negativt tänker jag - det är spännande att lära känna en ny människa.
Tack, lite så jag tänker kring känslorna med, när jag försöker se deg objektivt :)

@Ceta

Jag tycker inte det låter alls konstigt att du blir lite osäker. Tvärtom, jag känner igen mig väldigt väl i det du skriver, så det känns fullständigt normalt för mig. Jag blir också lite nervös när det känns bra och kan kännas rätt. Vill du bolla med någon så finns jag på PM och messenger :)

Nu har vi äntligen lyckats bestämma för nästa träff, på tisdag nästa vecka! :D
Åter igen blir det högst troligt på ett hotell i stan han för stunden jobbar i.. :angel:

Tystnaden som jag oroade/gnällde/sönderanalyserade tog slut lika fort som den började typ. Nu "pratar" vi på som vanligt om allt och ingenting igen!

Ingen annan som planerar några nya dejter?

Nu har vi äntligen lyckats bestämma för nästa träff, på tisdag nästa vecka! :D
Åter igen blir det högst troligt på ett hotell i stan han för stunden jobbar i.. :angel:

Tystnaden som jag oroade/gnällde/sönderanalyserade tog slut lika fort som den började typ. Nu "pratar" vi på som vanligt om allt och ingenting igen!

Ingen annan som planerar några nya dejter?

Jag hoppas att jag får träffa min nästa vecka :D saknar honom så jag nästan spricker!!!

Jag träffar fortfarande min youngster. Jag tycker verkligen om honom, vi klickar på alla plan hittills :love: Han är i Kroatien nu, men kommer hem på lördag igen :bump:
Vi har träffats i snart 2,5 månad nu, under semestern bodde han i princip hos mig. Tiden går fort när man har roligt :D

Haha, 1,5 vecka (och några tinderchattar med trevliga killar som dock bodde för långt bort) tog det för mitt ego att komma över killen jag efter tre veckors skrivande träffade och det var sjukt stelt (trots att jag inte hade haft nåt emot att ses igen). Har istället kommit fram till att fokusera på det positiva: Att jag ändå fick till en "dejt" och vågade gå. Jag dog inte och vågar förhoppningsvis träffa annat nytt folk i framtiden. :)

Bestämde mig dock för att radera mitt nuvsrande tinderkonto idag, både pga känner att det kan vara bra med en paus och för att göra nån form av nystart framöver när jag känner för det (swipade ändå bort några potentiella under tiden jag skrev med ovanstående pga tänkte att det funkade bra hehe).

Aja, tänkte bara uppdatera om min situation. Blir både glad och liiite avundsjuk av att läsa om hur bra det går för er andra, hejja er!!! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 644
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 882
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka