Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åter från semestern som var helt flörtfri har jag åter blivit medlem på en stor datingsida. Friskt mod! Är gratismedlem men siktar på att teckna medlemskap och våga vara lite offensiv. Får se hur länge det varar, eller om jag fegar ur. Blev medlem igår och har kontaktat summa en person. :) I det närmaste jämnårig, med likartade intressen, verkar ha sund inställning till nätdejting och har ett vackert leende. Hoppas på att han åtminstone svarar. Och jag söker vidare efter fler att närma mig innan jag ångrar mig och fegar ur! :p

Gah! Jag fick svar, ganska långt, och han låter väldigt sympatisk och ganska kul! = Pluspoäng. Båda är väldigt friluftsintresserade och har skrivit liknande saker i profiltexten. Fotoalbumen har övervägande aktivitetsbilder och det är en hög match på personlighetstesten. Så so far so good! Jag ska köpa medlemskap så jag kan upprätthålla kontakten, och se om det ev. finns fler som jag skulle vilja/ våga träffa. För det är ju väl optimistiskt att hoppas på att det räcker med att träffa en, så mycket förstår jag. Men kul att han svarat!! Och vi får se om det blir dejt. Ska skriva med honom ett tag först och se om han plötsligt får tourettes och börjar skriva fula ord och vifta med "tissen" som den heter i det här landet. Eller om han verkar vettig även efter det att man lär känna honom lite bättre. :)

Gah! Jag fick svar, ganska långt, och han låter väldigt sympatisk och ganska kul! = Pluspoäng. Båda är väldigt friluftsintresserade och har skrivit liknande saker i profiltexten. Fotoalbumen har övervägande aktivitetsbilder och det är en hög match på personlighetstesten. Så so far so good! Jag ska köpa medlemskap så jag kan upprätthålla kontakten, och se om det ev. finns fler som jag skulle vilja/ våga träffa. För det är ju väl optimistiskt att hoppas på att det räcker med att träffa en, så mycket förstår jag. Men kul att han svarat!! Och vi får se om det blir dejt. Ska skriva med honom ett tag först och se om han plötsligt får tourettes och börjar skriva fula ord och vifta med "tissen" som den heter i det här landet. Eller om han verkar vettig även efter det att man lär känna honom lite bättre. :)

Tja, vem vet. Jag träffade ju bara en ... Det räckte! Vi hade också hög match. Kul att det funkar ibland. Nu 6 månader senare extremt lycklig sambo med mannen i fråga.

Jag blev tillsammans med person nummer tre, efter två snabba dejter med nummer ett och nummer två. Nummer tre och jag hade mejlkontakt redan innan jag träffade de andra, så sett i backspegeln hade jag kunnat skippa dem :p Vi har varit ihop i åtta år nu, så uppenbarligen går det att hitta rätt snabbt.

Lycka till!

Jag bestämde mig för att avsluta med snubben jag träffade några gånger. Helt klart rätt beslut, med tanke på reaktionen. Orkar inte med män :cool:

Alltså vad är det för fel på folk på tinder? De plockar bort mig antingen efter jag börjar en konversation eller mitt i. Någon som ville träffas tog helt plötsligt bort mig. Varför gilla till att börja med? Jag skriver inget konstigt. Först tänkte jag att det va för att jag skrev att jag va feminist, vego å vänster i presentationen ;), men när jag tog bort det fortsatte folk unmatcha mig. Skumt! Aja jag tröttnade å raderade kontot. (Det bor ändå för få människor i min stad för att få till en tinderdejt. Fick inte många matcher när personerna bara tar slut.)
Har ni andra förresten varit med om att bli raderade?

Alltså vad är det för fel på folk på tinder? De plockar bort mig antingen efter jag börjar en konversation eller mitt i. Någon som ville träffas tog helt plötsligt bort mig. Varför gilla till att börja med? Jag skriver inget konstigt. Först tänkte jag att det va för att jag skrev att jag va feminist, vego å vänster i presentationen ;), men när jag tog bort det fortsatte folk unmatcha mig. Skumt! Aja jag tröttnade å raderade kontot. (Det bor ändå för få människor i min stad för att få till en tinderdejt. Fick inte många matcher när personerna bara tar slut.)
Har ni andra förresten varit med om att bli raderade?

Jag plockade bort (och blev bortplockad) ibland. Det kunde vara pga misstags-matchning eller att jag helt enkelt ändrade mig ang personen. Alternativt att jag hittade andra som kändes mer intressanta att fokusera på. Att skriva typ "jag är inte intesserad av dig ändå, men lycka till i sökandet!" eller liknande kändes för mig överflödigt såvida man inte faktiskt setts. Jag skulle själv inte vilja ha sånna meddelanden, föredrog definitivt avmatchning istället. Jag tycker liksom inte att det är en stor grej.

Uppdatering från Tigerflickan. Började träffa en kille för en månad sen, blev ganska sporadiskt första veckorna p.g.a. semester på olika håll. Nu är semestern slut och vi får se hur det utvecklas när det går att ses lite oftare, just nu känns det bra iaf. :)

Uppdatering från mej ...

Killen jag träffa för 3 veckor sen har sovit i min lgh alla dagar utom 4 sen dess...
Har haft en dipp som jag höll för mej själv då de berodde på mej och mina (dumma) känslor/erfarenheter...
Men nu är jag nästan övertygad om att han "is for real" och faktiskt börjar tro på att han inte kommer "fly"... (som han säger att han inte kommer göra)

Så här går det än så länge väldigt bra :love:

Att han är snygg, söt och sexig gör ju inte saken sämre :d

Jag plockade bort (och blev bortplockad) ibland. Det kunde vara pga misstags-matchning eller att jag helt enkelt ändrade mig ang personen. Alternativt att jag hittade andra som kändes mer intressanta att fokusera på. Att skriva typ "jag är inte intesserad av dig ändå, men lycka till i sökandet!" eller liknande kändes för mig överflödigt såvida man inte faktiskt setts. Jag skulle själv inte vilja ha sånna meddelanden, föredrog definitivt avmatchning istället. Jag tycker liksom inte att det är en stor grej.
Jag plockade också bort folk ibland utan att skriva nåt att de anledningarna du skriver. Vill inte heller ha nåt meddelande. Jag undrar bara varför helt plötsligt alla plocka bort mig typ samtidigt. Känns som slöseri med tid att skriva med folk i flera dar å sen bli bortplockad av alla. Hade tillslut bara en kille kvar med psykiska problem som ändå inte ville ses. Jag letar inget seriöst, bara en flört eller så. Konstigt att det ska va så himla svårt.

"Vi kan väl fortsätta träffas och bara ha sex?" Fick säga nej, jag är inte intresserad av det typ fyra gånger innan han gav upp, då hade jag hunnit bli ganska irriterad. Och han blev sur för att jag var kort och tvär :cool:
Men fy :yuck: Låter verkligen som ett bra beslut att avsluta den relationen!

Jahopp.. vetetusan om det blir en nästa dejt. Var lite smått tal om det så får väl se.

Men jag är inne i en kass period igen, känner mig så förbannat ensam och jag tror inte längre att jag kommer att hitta någon. Visst hoppas jag fortfarande, men jag vet inte om jag tror det längre. Och jag skulle ju så gärna vilja träffa någon som vill träffa mig. Som själv tar initiativ och inte bara går med på saker för att jag svansar efter och frågar.

Och ja, detta är ju verkligen inte bara för att jag inte träffar någon, jag är väl helt enkelt inne i en generell livssvacka där jag inte ser att jag har ett syfte eller värde för folk. Där jag känner mig ensam och bitter och allt går i en ond spiral - känner jag mig ensam, bitter och oälskad så beter jag mig ju också bittert och skarpt och då är det ju inte direkt så att folk slåss om att få hänga med mig... :grin:
Jag älskar att vara vuxen med allt vad det innebär. Men ibland önskar jag att jag fick börja om som barn eller något, på den tiden det inte var konstigt att träffa nya människor och man gjorde grejer tillsammans med andra som också hade blivit placerade i samma grupp som en själv. Och som inte redan hade sina liv fulla med annat.

Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det här. För jag fattar ju också att så länge jag känner sånt missnöje så kommer det ju inte riktigt att öppna upp för nya saker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 270
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut