Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men @Bison och @corzette vad tråkigt! :(
Satt och uppdaterade mej i tråden då jag inte läst på ett tag och tänkte att va kul att det går bra för er sen några sidor senare läser jag det här. Tråkigt!

Min långdistansare och jag hade bestämt träff igår då han var i stad nära mej igen men han fick ställa in med kort varsel pga jobb som drog ut på tiden. Idag åkte jag iväg på kennelläger så nu vet jag åter igen inte när vi kan ses nästa gång :cry:
Försöker övertyga honom om att komma ner och följa med på 40årsfest om ett par veckor är en jättebra idé! Problemet är bara att han kommer hem från vandring i Åre med omnejd dagen innan och har 35mil att köra till mej. :o
Hur övertalar jag honom? :D

Vad tråkigt @corzette och @Bison :(

För mig och mitt distansförhållande går det fortfarande bra :) vi ses varje helg och han letar jobb närmare mig. Vi diskuterar eventuell ihopflyttning t.o.m. Känns väldigt bra :) möjligen att jag kan känna att det kanske går lite fort allting, med mitt förra förhållande i bakhuvudet och att jag kanske inte har släppt det helt hundra (förnuftsmässigt har jag det men ibland poppar det upp konstiga känslor).

Den enda som inte är nöjd är den ena katten som inte uppskattade pojkvännens hund, det gick ok de första helgerna, han höll sig lite på sin kant, men nu har katten varit försvunnen ett tag :cry: (tror inte att hunden är hela orsaken såklart, förmodligen har det hänt katten något, jag bor i skogen så det finns gott om vilda djur tyvärr).

Det verkar vara många som gjort slut i tråden just nu

Även jag :(
Har varit tungt senaste veckan men jag vet att det är det bästa. Så igår och idag började det kännas lättare :)

Det är svårt, mycket som ska klaffa när man inleder en relation och mycket som tar tid innan det kommer fram. Man ser ju inte gärna några negativa sidor eller saker där man är väldigt olika i början liksom.

Men jag tycker att det är lika svårt att ta det lite lugnt och låta saker växa fram i lugn och ro. När man är helt nykär vill man ju bara att allt ska hända på en gång!

Det är svårt, mycket som ska klaffa när man inleder en relation och mycket som tar tid innan det kommer fram. Man ser ju inte gärna några negativa sidor eller saker där man är väldigt olika i början liksom.

Men jag tycker att det är lika svårt att ta det lite lugnt och låta saker växa fram i lugn och ro. När man är helt nykär vill man ju bara att allt ska hända på en gång!
Jag tror också att när man träffar en ny person som man inte känner sen tidigare och inleder något snabbt så är det extra viktigt med kommunikation. Man måste visa och säga vem man är och vad man vill ha i relationen.
Det är viktigt för mig har jag insett. Och det var bla där det brast dvs jag kände att jag inte släpptes in. Och då fungerar det inte för mig.

Jag tror också att när man träffar en ny person som man inte känner sen tidigare och inleder något snabbt så är det extra viktigt med kommunikation. Man måste visa och säga vem man är och vad man vill ha i relationen.
Det är viktigt för mig har jag insett. Och det var bla där det brast dvs jag kände att jag inte släpptes in. Och då fungerar det inte för mig.
Ja så känner jag också! Min nya och jag verkar kunna kommunicera på ett bra sätt om det mesta och det känns jätteskönt. Så har inte jag haft det innan och det gör ju allt omöjligt.
Sen måste man fortfarande stå upp för sina egna behov och jag tycker inte det är fel att säga "det är sån jag är", om det handlar om något som man faktiskt inte ens vill försöka förändra eller om det är något man av erfarenhet vet att man har väldigt svårt att förändra. Då är det kanske bättre att inse att man inte passar ihop, precis som ni kan fram till.

Ja så känner jag också! Min nya och jag verkar kunna kommunicera på ett bra sätt om det mesta och det känns jätteskönt. Så har inte jag haft det innan och det gör ju allt omöjligt.
Sen måste man fortfarande stå upp för sina egna behov och jag tycker inte det är fel att säga "det är sån jag är", om det handlar om något som man faktiskt inte ens vill försöka förändra eller om det är något man av erfarenhet vet att man har väldigt svårt att förändra. Då är det kanske bättre att inse att man inte passar ihop, precis som ni kan fram till.
Ja då får jag acceptera det och i detta fallet kunde jag inte det och ville då gå vidare.

Är det någon här som bor i Stockholmsområdet?
Jag har hört att det finns singelträffar att gå på. Dvs man går och gör någon aktivitet och träffar andra.
Jag skulle gärna gå på något sådant. Orkar inte sitta och skriva på dejtingsidorna.

Om någon vill följa med kan vi ta en mini-buketräff samtidigt. :D
Dejtingsidorna är inte min grej. Jag vill känna om det finns personkemi direkt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka