Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil Om det var någon annan som pratade om att @Bison skulle vara på väg att gifta sig så är jag ganska säker på att jag hade reagerat på ett liknande sätt. Förutsatt att jag såg det och hade tid att svara etc.
Vem har pratat om att hon ska gifta sig? :confused:

Noterar för övrigt att du helt och hållet ignorerade det jag skrev om att du knappast kan förutsätta att @ptr för bok över vem i tråden som vill ha vilken sorts relation.

Ny i nätdejtingträsket och jag behöver tips.

Igår va jag på tinderdejt och kände efter 3sek att nä den här personen är inget för mig. Jag skrev innan vi sågs att det bara skulle bli en kort promenad, men hade ingen reservplan och tiden gick. Han va trevlig, men jag ville verkligen bara hem. Han såg inte alls ut som på bilderna och va rätt svårpratad. Jag som i vanliga fall kan snacka på rätt rejält blev helt stum. Tog 2h innan jag sa att jag va trött och kunde gå hem.

Alltså jag vågar inte gå på fler dejter efter det här! Hur ska man ta sig ur det om man inte vill umgås mer med stackars människan? Vad hade ni gjort?
Jag brukar vara tydlig med att jag bara vill träffas en snabbis första gången ifall det känns fel när man ses. Och så har jag skyllt på någon halväkta eller helfalsk anledning att avrunda dejten när det känns outhärdligt. Är du ändå inte intresserad av att ses igen så spelar det kanske ingen roll om dejten tycker att du avslutar det hela lite abrupt (men man kan ju försöka ha lite finess förstås).

Klart du ska gå på fler dejter, det blir förhoppningsvis lättare för varje gång. :D

@niphredil Om det var någon annan som pratade om att @Bison skulle vara på väg att gifta sig så är jag ganska säker på att jag hade reagerat på ett liknande sätt. Förutsatt att jag såg det och hade tid att svara etc.
Var det inte du som gnällde på mig om spermahinktramset? Om det var det och du nu är sån här så undrar jag seriöst om du finns?
Det finns annat att göra än hacka på andra människor på nätet. En hobby? Ett liv? Tips i all välmening. Att försöka uppfostra andra vuxna är rätt missklädsamt.

Vem har pratat om att hon ska gifta sig? :confused:

Noterar för övrigt att du helt och hållet ignorerade det jag skrev om att du knappast kan förutsätta att @ptr för bok över vem i tråden som vill ha vilken sorts relation.
Gänga sig = gifta sig. Jag ser nu att det inte var vad @ptr menade men då var det ju synd att det var vad som skrevs. Alla som inte håller med om innebörden är välkomna att googla.

Ignorerade inte utan läste, tänkte, höll inte med och trodde inte det var viktigt att svara på just det. Jag tror självklart inte att någon för bok över bukefalister och deras preferenser. Att @Bison inte vill gifta sig har dock nämnts så många gånger att jag har svårt att tro att någon trådstammis ska ha missat det.

Var det inte du som gnällde på mig om spermahinktramset? Om det var det och du nu är sån här så undrar jag seriöst om du finns?
Det finns annat att göra än hacka på andra människor på nätet. En hobby? Ett liv? Tips i all välmening. Att försöka uppfostra andra vuxna är rätt missklädsamt.
:D Okej.

Gänga sig = gifta sig. Jag ser nu att det inte var vad @ptr menade men då var det ju synd att det var vad som skrevs. Alla som inte håller med om innebörden är välkomna att googla.

Ignorerade inte utan läste, tänkte, höll inte med och trodde inte det var viktigt att svara på just det. Jag tror självklart inte att någon för bok över bukefalister och deras preferenser. Att @Bison inte vill gifta sig har dock nämnts så många gånger att jag har svårt att tro att någon trådstammis ska ha missat det.
Varför ska "alla" googla om de har en annan uppfattning av ett ords betydelse än vad du har? Brukar du googla ord som du tror dig veta vad som avses? Om inte så föreslår jag att du lägger ner din trista attityd. Du kan ju googla vad jag menar. ;)

• Gilla
Reactions: ptr
@TygerTyger Jag kommer inte googla betydelsen utan jag litar på dig.

Min åsikt som jag uttryckte i första inlägget kvarstår dock. Jag tycker din ton och reaktion är otrevlig och trist, även i inläggen till mig.

Om någon som absolut inte ska ha bil, bara vägrar, går och köper sig en rostig (moderniserar lite) Skoda - så är ett retsamt sätt att gratulera: -Så nu är du på väg att köra jorden runt!

Om det då är byn runt, landet runt eller jorden runt, har liksom ingen betydelse men helst ska det vara itaget så att det kanske inte är sannolikt att det uppfylls. Men är ett litet steg på vägen och det kan mycket väl vara nog med det.

Har aldrig varit med om och inte hört talas om att detta har missförståtts!
Det är som att där är de som tror att jag tycker illa om att andra lyckas med något och tolkar allt på det viset.

Varenda en av er som träffar någon gläds jag åt, och tycker det är synd när det inte fungerar. Det vill säga, i stort sätt på samma sätt som jag uppfattar de flesta av er som hålls med dessa trådar.

Eftersom det aldrig någonsin har hänt i världshistorien att ett uttryck har glidit i betydelse, är det självklart att "gänga sig" då, nu och för alltid är dömt att vara ekvivalent med att ingå äktenskap.

Jag tror de flesta här har förstått precis. Lite trevligt retsamt från din sida ptr. Vår älskade bison är så aktiv här att vi nu alla insett att hon inte vill ingå äktenskap utan är käääär. Jag tycker själv det vore tröttsamt om vi ska hacka på varandra för att visa oss på styva linan i vår snacktråd gällande svenska språket. Det känns liksom mer okej i andra trådar där inte kärleken är högst!

• Gilla
Reactions: ptr
Jag var på en andra dejt i måndags. Picknick vid en sjö som blev hångel på en filt till dubbelregnbåge som blev lite mer gött hemma hos honom. :D Ikväll kommer han hit för första gången, det känns bra, några frågetecken finns men inget som gör mig orolig. Jag ser fram emot en rolig helg. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 887
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 306
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka