Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får utslag av folk som skriver puss och kram. Räcker med bara kram för att jag ska få kväljningar och inte svara

Ja, eller folk man aldrig träffat ellar haft någon längre kontakt med som skriver "Hej vännen".
Det är kanske jättetrevligt och sympatiskt men jag gillar verkligen inte det.

KL
Jag brevväxlar med tre på HP. Dom är trevliga alla tre så här långt, men jag känner mig inte sugen på att träffa någon av dem. Inte än iaf.

Tindermatchningen har varit här på kaffe!
Väldigt trevlig och samtalet flöt på bra, inga hemska pinsamma tystnader! :o
Han var inte helt illa att titta på heller! :angel:

Vi får se hur det utvecklar sig, vi bor låååångt ifrån varandra men han är häromkring och jobbar emellanåt, stannar i närliggande stad denna veckan. Jag kan tänka mej att träffas igen, vi får se vad han säger :D

Ser rätt många män kring de 40, som skriver på sin profil att har man barn sedan innan så kan man leta vidare för de är inte intresserad av att bli plastpappa, så idag kunde jag inte hålla mig utan skickade iväg ett meddelande och undrade nyfiket varför de tror att man som kvinna ens letar efter en plastpappa? Barnen har ju uppenbarligen redan en pappa :sneaky:

Ser rätt många män kring de 40, som skriver på sin profil att har man barn sedan innan så kan man leta vidare för de är inte intresserad av att bli plastpappa, så idag kunde jag inte hålla mig utan skickade iväg ett meddelande och undrade nyfiket varför de tror att man som kvinna ens letar efter en plastpappa? Barnen har ju uppenbarligen redan en pappa :sneaky:

Fast jag tycker inte det är något konstigt att de skriver så. Plastpappa ät ett annat namn för styvfar.
Jag hade i min profiltext att jag inte var intresserad av män med barn.
Svårt att ha ett förhållande med någon och hålla barnen helt utanför, de hänger ju liksom med på köpet sas.

Då jag nu reggat mej på bc (bodycontact) kan jag återigen bara säga... Nej män över 35 är verkligen inget för mej... Alternativt så ljuger de om sin ålder... För jag tycker alla ser MINST 10-15 (20) år äldre ut än deras ålder säger att de ska va...
Däremot kan jag till de flestas "fördel" på bc att de tar ett nej väldigt bra där....
Nu blockar jag förvisso alla som jag inte är intresserad av, men har jag pratat med dom, gått över på kik och får då en ansiktsbild (bc har till 95% bara det lilla huvet som profilbild) och när man väl får den bilden å jag ser att "nej inte min typ" så säger jag som det är (oftast just "sorry du är inte min typ") och får bara tillbaka "synd" eller "oki" och ett lycka till i sökningen efter vad jag letar efter ...
EN kommentera och fråga om han va för mörk (han var svensk) men iom att jag redan sagt att jag inte va intresserad är jag heller inte intresserad av att "förklara" mej. Nu va de inte att han va mörkhårig som va felet utan helt enkelt att jag inte attraherades av honom...

Sen att de jag oftast blockar är män i 40+ åldern och jag uttryckligen skrivit ut min "vill ha ålder" är ju rätt vanligt oavsett "dejtingsajt" då män uppenbarligen inte är läskunniga...

Fast jag tycker inte det är något konstigt att de skriver så. Plastpappa ät ett annat namn för styvfar.
Jag hade i min profiltext att jag inte var intresserad av män med barn.
Svårt att ha ett förhållande med någon och hålla barnen helt utanför, de hänger ju liksom med på köpet sas.

Jag vet mycket väl vad plastpappa betyder :grin: men som i exempelvis mitt fall med 2 vuxna och en 15-åring så kommer ev ny man ha noll och ingen papparoll i deras liv utan att de (mina barn) för den delen är exkluderade från mitt vardagsliv och helt ärligt så har faktiskt de flesta (men naturligtvis inte alla) kvinnor i den åldern (kring 40-45) barn sedan innan, vilket man må vara hyfsat imbecill som man för att inte vara medveten om, så för mig personligen är det ett märkligt "krav".

Jag vet mycket väl vad plastpappa betyder :grin: men som i exempelvis mitt fall med 2 vuxna och en 15-åring så kommer ev ny man ha noll och ingen papparoll i deras liv utan att de (mina barn) för den delen är exkluderade från mitt vardagsliv och helt ärligt så har faktiskt de flesta (men naturligtvis inte alla) kvinnor i den åldern (kring 40-45) barn sedan innan, vilket man må vara hyfsat imbecill som man för att inte vara medveten om, så för mig personligen är det ett märkligt "krav".

För mig som barnfri är det inte ett dugg märkligt. Jag lever heller ensam än delar mitt liv med någon som har barn. Tycker det är jättebra att vara tydlig med det.
De kanske söker en yngre tjej? Många i min ålder har inte barn.

Men det är väl inget imbecillt med att tydliggöra att de inte söker en kvinna med barn? För det är ju bara det de säger med formuleringar om att de inte vill bli plastpappa. Det verkar lite överdrivet att kontakta dem för att ifrågasätta det.

Några sådana har jag aldrig sett. Däremot många som tycker att dom är klara med barn och inte vill ha fler egna. Och jag har inställt en sökradie på 40-55 år.

Själv blir jag förvånad över att det är så många medelåders män som har små barn. Blöjbarn till och med. Det är inget som lockar för min del i alla fall.

Varför är det ett märkligt "krav"?
Det finns ju ändå rätt många kvinnor runt 40 utan barn. Så helt omöjligt är det ju inte att träffa någon barnlös.
Jag tycker nog snarare det är bra att man är tydlig med vad man söker.
Jag skulle också helst träffa någon utan barn om jag ska vara ärlig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 907
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 329
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈