Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet mycket väl vad plastpappa betyder :grin: men som i exempelvis mitt fall med 2 vuxna och en 15-åring så kommer ev ny man ha noll och ingen papparoll i deras liv utan att de (mina barn) för den delen är exkluderade från mitt vardagsliv och helt ärligt så har faktiskt de flesta (men naturligtvis inte alla) kvinnor i den åldern (kring 40-45) barn sedan innan, vilket man må vara hyfsat imbecill som man för att inte vara medveten om, så för mig personligen är det ett märkligt "krav".
Jag tycker inte att det är ett märkligt krav alls, att vilja träffa någon som inte har barn, oavsett ålder på "barnen"
En 15 åring tar mycket och kan vara väldigt krävande, det kan tära på en relation.
Ofta kommer/finns också barnbarn, självklart engagerar dom också mormor, morfar / farmor, farfar i varierande grad.

Alltså jag ger nog upp nätdejting ganska fort. Folk som inte fattar att man har satt åldersgränser av en anledning, bor i andra änden av landet (norr-syd), skickar kedjemail, eller är allmänt skumma...

Idag - snubbe som försöker ragga genom att kalla mig prinsessa. Hmm, nej tack.

Själv blir jag förvånad över att det är så många medelåders män som har små barn. Blöjbarn till och med. Det är inget som lockar för min del i alla fall.

Ja det där har jag också reagerat på. "Gamla" män som har små barn, då de flesta av mina vänner i min ålder (medelålders) har vuxna barn redan.
Jag har inga barn själv och jag känner mig inte sugen på att vara en del av nåt småbarnsliv nu, så det är möjligt att jag väljer bort (låter bli att ta kontakt med) bra män - bara för barnens ålders skull.

Jag har själv inget intresse av att bli inblandad i andras småbarnsliv men har angett som sökkriterie inga barn, inga och vill inte ha, helger, deltid, utflugna. Jag har svårt att tänka mig någon som har barn på heltid, å andra sidan så har jag mina djur på heltid så även allergiker och de som inte gillar djur är totalt ointressanta för mig.

En av mina vänner är 50+ och har sex barn med tre olika kvinnor, han nämner dem ibland och har delad vårdnad om de två yngsta men jag har aldrig träffat dem och är inte intresserad av att träffa dem heller utan när vi hittar på saker så är det alltid på hans barnlösa tid. Han är smart, allmänbilad och trevlig, kul att göra utflykter med eller bara umgås med men gnistan saknas.

Nu har jag messat lite med en intelligent och trevlig man som visserligen har ungar men på deltid men vi ska ses efter helgen och se om vi tycker vi är lika trevliga och lättpratade IRL som på nätet. :)

Anledningen till att jag är negativ till att träffa någon som har barn är för att det känns som att det då blir jag som får anpassa mig och kompromissa då jag inte har barn. Jag tycker det känns svårt att få en relation på lika villkor.
Om jag träffar någon utan barn så kan vi gemensamt bygga upp ett liv ihop. Med barn så är det jag som ska gå in i deras familj och anpassa mig till deras liv.

Anledningen till att jag är negativ till att träffa någon som har barn är för att det känns som att det då blir jag som får anpassa mig och kompromissa då jag inte har barn. Jag tycker det känns svårt att få en relation på lika villkor.
Om jag träffar någon utan barn så kan vi gemensamt bygga upp ett liv ihop. Med barn så är det jag som ska gå in i deras familj och anpassa mig till deras liv.

Precis.
Jag är spontan, gillar inte att planera och tycket om att göra det jag känner för just för stunden.
Sova länge, spontant åka på utflykter och små resor, ta dagen som den kommer.
Barn passar illa in i mitt liv, väldigt illa.
Min australiensare är precis som jag vilket är perfekt. När jag kommer hem från min semester kommer han och bor hos mig i två veckor :love:

Och jag har mer förlikat mej med att risken/ chansen är ganska stor att den jag träffar har barn. Stör mej inte nämnvärt, vill själv ha egna barn. Så det som skulle ställa till det i så fall är om han inte vill ha fler barn, då blir det nog tack och hej!

Tindersnubben vill träffas igen, jag också då förstås, vi har bara väldiga problem att få till ett tillfälle. Men som han skrev -"problem är till för att lösas". Så på ett eller annat sätt ska det gå!

Precis.
Jag är spontan, gillar inte att planera och tycket om att göra det jag känner för just för stunden.
Sova länge, spontant åka på utflykter och små resor, ta dagen som den kommer.
Barn passar illa in i mitt liv, väldigt illa.
Min australiensare är precis som jag vilket är perfekt. När jag kommer hem från min semester kommer han och bor hos mig i två veckor :love:
Det förstår jag. Barn skulle innebära att du får anpassa i alla fall vissa delar.

I mitt fall kan jag eventuellt tänka mig att skaffa barn. Men -jag tänker att det finna många olika sätt att ha en familj och barn på. Och skaffar jag egna får jag vara med och bestämma hur den familjen ska vara och leva.
Om jag går in i en familj som redan finns är det så mycket som jag bara måste acceptera och anpassa mig till
Tex så har jag många vänner som träffa någon som har barn sedan tidigare. I samtliga fall är det den utan barn som flyttar in i familjens hus. Det har varit smidigaste lösningen så barnen inte behöver flytta.

Jag säger dock inte att det är fel. Men mig skulle det inte passa att gå in i en existerande familj och tex flytta hem till familjens hus

Det förstår jag. Barn skulle innebära att du får anpassa i alla fall vissa delar.

I mitt fall kan jag eventuellt tänka mig att skaffa barn. Men -jag tänker att det finna många olika sätt att ha en familj och barn på. Och skaffar jag egna får jag vara med och bestämma hur den familjen ska vara och leva.
Om jag går in i en familj som redan finns är det så mycket som jag bara måste acceptera och anpassa mig till
Tex så har jag många vänner som träffa någon som har barn sedan tidigare. I samtliga fall är det den utan barn som flyttar in i familjens hus. Det har varit smidigaste lösningen så barnen inte behöver flytta.

Jag säger dock inte att det är fel. Men mig skulle det inte passa att gå in i en existerande familj och tex flytta hem till familjens hus

Anpassa mig och kompromissa är inte mina starka sidor alls. Det är mitt liv som jag vill leva på mitt sätt. Därför är det så otroligt mycket lättare med en man som tänker lika och vill samma saker. Annars är jag hellre utan :p
Flytta in hos någon annan som dessutom har avkommor är lika främmande som att flytta till månen.

Ja det där har jag också reagerat på. "Gamla" män som har små barn, då de flesta av mina vänner i min ålder (medelålders) har vuxna barn redan.
Jag har inga barn själv och jag känner mig inte sugen på att vara en del av nåt småbarnsliv nu, så det är möjligt att jag väljer bort (låter bli att ta kontakt med) bra män - bara för barnens ålders skull.

Så känner jag också. Yngre tonåringar, där går min gräns på något vis.

Exakt.
Det optimala för min del vore att träffa någon som är frivilligt barnlös.
Jag tänker att det där med barn blir ytterligare en parameter som måste stämma; först ska jag hitta någon som jag tycker om och som gillar mig. Sen ska jag komma överens med den personens barn och vice versa. Dessutom måste jag ha någon slags fungerande relation till mannens ex också.

Det är komplicerat nog ändå, att hitta kärleken. :meh:

Det är komplicerat nog ändå, att hitta kärleken. :meh:

Det går ju vända på det och se det som att det är komplicerat nog att hitta kärleken utan att ha kravet på att den inte ska ha några barn sen tidigare också. Vill man absolut inte ha barn så är det klart olämpligt att träffa någon som har barn kanske, men annars tror jag att man kan få det att funka...

• Gilla
Reactions: ptr
Det går ju vända på det och se det som att det är komplicerat nog att hitta kärleken utan att ha kravet på att den inte ska ha några barn sen tidigare också. Vill man absolut inte ha barn så är det klart olämpligt att träffa någon som har barn kanske, men annars tror jag att man kan få det att funka...

Det är inget krav för min del. Det vore bara det mest optimala.
Men dom flesta i min ålder har faktiskt barn så sannolikheten att jag träffar någon utan är nog ganska liten.

På dejtingsidor däremot väljer jag helt klart bort män med små barn. Barnen måste ha någon slags självgående ålder åtminstone.

Inledde för några dagar sedan en kontakt med en man som verkade trevlig. Han har låsta bilder, men hade låst upp dem innan han tog kontakt. Vi har skrivit lite smått varje dag, men idag då jag var in på hans sida så märkte jag att han hade låst bilderna igen. Antar att det betyder att kontakten är avslutad för hans del...

Det beror nog på vart man bor.
Jag tycker inye det är svårt att hitta män på dejtingsidorna runt min ålder (40) som inte har barn. Dvs i storstäder tror jag det finns stort utbud av män som inte har barn

Jag har fått mail ifrån en snubbe som söker bostad.
Charmigt sätt att ragga på! :up:
Tack men nej tack.

Mailar med en man som verkar riktigt - höll på att skriva normal, men i alla fall väldigt trevlig. Utseendemässigt dock inte min typ. Men jag mailar gärna vidare för att se vart det leder.

Det är inget krav för min del. Det vore bara det mest optimala.
Men dom flesta i min ålder har faktiskt barn så sannolikheten att jag träffar någon utan är nog ganska liten.

På dejtingsidor däremot väljer jag helt klart bort män med små barn. Barnen måste ha någon slags självgående ålder åtminstone.

Absolut kan man tycka att det är det mest optimala, det tycker jag också! Men jag tror att man bör vara öppen för alternativet, för att inte riskera att missa någon som är toppen!

Det beror nog på vart man bor.
Jag tycker inye det är svårt att hitta män på dejtingsidorna runt min ålder (40) som inte har barn. Dvs i storstäder tror jag det finns stort utbud av män som inte har barn

Jag tycker inte heller det är svårt att hitta män som inte har barn. Men det betyder ju inte att någon av dem är kärleken? :)

Men det finns så många på dejtingsidorna så jag kan aldrig träffa alla eller ha kontakt med alla.
Så då började jag med de utan barn

Låter fullständigt rimligt! Jag säger inte att man ska börja med de som har barn om man är skeptisk, det är inte första valet för mig heller, men jag utesluter det inte :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 905
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 327
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Adoptivhund vägrar gå ut