Skrottiskrott
Trådstartare
Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett snäpp men det är redan på det högsta nu. Han är drygt 116 cm, de ändrade ju rekommendationerna för den stolen men även om man hade mätt enligt de gamla rekommendationerna så hade han snart varit för lång... Ändå skulle stolen enligt de gamla rekommendationerna räcka till ca 125 cm, förstår inte hur det är möjligt när mitt barn på 116 cm nästan är för lång men detta med bilbarnstolar är väl helt enkelt något man inte blir klok på.
Alla vi känner med jämnåriga barn har bytt till framåtvänt men vi vill helst vänta så länge som möjligt, läser man rapporter om framåt/bakåtvänt åkande så känns det ju galet att vända framåt... typ någonsin.
Det verkar stå mellan BeSafe Stretch, Axkid Minikid 4 eller Britax nya variant Max Safe Pro. Men på alla står det upp till 125 cm och jag är rädd att det är med dem som med nuvarande stol, att de inte alls räcker till 125 cm utan börjar bli urväxta redan nu snart för vårt barn på dryga 116 cm. Någon med erfarenhet av dessa eller någon annan bakåtvänd stol för ett längre barn?
Alla vi känner med jämnåriga barn har bytt till framåtvänt men vi vill helst vänta så länge som möjligt, läser man rapporter om framåt/bakåtvänt åkande så känns det ju galet att vända framåt... typ någonsin.
![Face with tears of joy :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f602.png)
Det verkar stå mellan BeSafe Stretch, Axkid Minikid 4 eller Britax nya variant Max Safe Pro. Men på alla står det upp till 125 cm och jag är rädd att det är med dem som med nuvarande stol, att de inte alls räcker till 125 cm utan börjar bli urväxta redan nu snart för vårt barn på dryga 116 cm. Någon med erfarenhet av dessa eller någon annan bakåtvänd stol för ett längre barn?