Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter fullständigt rimligt! Jag säger inte att man ska börja med de som har barn om man är skeptisk, det är inte första valet för mig heller, men jag utesluter det inte :)
Jag tycker man ska börja med de man tror att man passar bäst ihop med
Sen är det förstås så att ju fler krav man har desto färre personer passar in på det.
Dock kanske man hellre är själv än med någon vara livsstil inte passar än själv. Dvs det som @Bison nämnde tidigare

Absolut kan man tycka att det är det mest optimala, det tycker jag också! Men jag tror att man bör vara öppen för alternativet, för att inte riskera att missa någon som är toppen!
Det måste väl ändå vara upp till var och en vad man föredrar? Visst kanske man missar ett guldkorn, med har han barn är han kanske inte så perfekt för den som inte vill ha några.
Skulle jag börja dejta idag skulle jag undvika de med barn, jag vet hur svårt det kan bli...

Det måste väl ändå vara upp till var och en vad man föredrar? Visst kanske man missar ett guldkorn, med har han barn är han kanske inte så perfekt för den som inte vill ha några.
Skulle jag börja dejta idag skulle jag undvika de med barn, jag vet hur svårt det kan bli...

Såklart! Därav att jag skrev att om man inte vill ha barn så kanske man ska undvika de som redan har barn, men att man annars kanske ska vara öppen för alternativet.

Man och man. För mig kan inte en man med barn vara toppen eftersom vi då har helt olika inställningar till livet.

Som sagt, vill man absolut inte ha barn bör man undvika män med barn (som jag skrev från början). Jag säger inte att man ska ändra på sig själv och sin inställning till livet. Men vill man ha barn, och hittar en man som man blir superkär i och allt bara funkar, ska man skita i honom då för att han råkar ha barn sen innan?

Såklart! Därav att jag skrev att om man inte vill ha barn så kanske man ska undvika de som redan har barn, men att man annars kanske ska vara öppen för alternativet.
Det var intressant det du skrev om det han kan vara ett guldkorn
Men vill man inte ha en man med barn är han inte ett guldkorn för den personen
Kanske är han ett guldkorn för någon annan.
Jag tror inte det går att säga att en man är ett guldkorn. För det finns ingen man som passar alla

Som sagt, vill man absolut inte ha barn bör man undvika män med barn (som jag skrev från början). Jag säger inte att man ska ändra på sig själv och sin inställning till livet. Men vill man ha barn, och hittar en man som man blir superkär i och allt bara funkar, ska man skita i honom då för att han råkar ha barn sen innan?
Jag vill gärna ha egna barn men vill inte träffa en man som har barn sen tidigare.
Jag har skrivit tidigare varför.

Det var intressant det du skrev om det han kan vara ett guldkorn
Men vill man inte ha en man med barn är han inte ett guldkorn för den personen
Kanske är han ett guldkorn för någon annan.
Jag tror inte det går att säga att en man är ett guldkorn. För det finns ingen man som passar alla

Givetvis menar jag att det är ett guldkorn för den som träffar honom. Inte för alla, det existerar ju givetvis inte.

Självklart inte. Det blir bara väldigt konstigt när du skriver man när du egentligen verkar skrivaom dig själv.

Man bygger ju inte en relation bara på att man är kär. Tyvärr. Det är ju mkt praktiskt som ska funka också, och man ska vilja leva sitt liv på ett sätt som fungerar tillsammans. Det hjälper ju inte att vara jättekär om det finns praktiska saker som gör att ens liv inte fungerar tillsammans. Som tex barn.

Även om jag själv vill ha barn så skulle jag vara ganska tveksam till att dra på mig bonusbarn, oavsett ålder. Det är inte riktigt så jag vill bygga familj..

Här har vi tagit ett gäng kliv framåt känns det som! J har träffat mina närmsta vänner och jag har träffat hans familj. Jag har dessutom för första gången lagt upp bild på honom på min insta :D

För ett tag sedan funderade jag ganska mkt på det där med när det känns som att man har ett förhållande eller inte. Men nu går jag mest with the flow. Det känns bra, vi kommer framåt och så får vi se vart saker landar :)

Anpassa mig och kompromissa är inte mina starka sidor alls. Det är mitt liv som jag vill leva på mitt sätt. Därför är det så otroligt mycket lättare med en man som tänker lika och vill samma saker. Annars är jag hellre utan :p
Flytta in hos någon annan som dessutom har avkommor är lika främmande som att flytta till månen.
Alltså, dina inlägg är underbara :p Det är så skönt att inte vara ensam om att tänka sådär, framförallt när många andra verkar se mig som en "felprogrammerad galning" när det gäller just hur relationer ska se ut.

Inledde för några dagar sedan en kontakt med en man som verkade trevlig. Han har låsta bilder, men hade låst upp dem innan han tog kontakt. Vi har skrivit lite smått varje dag, men idag då jag var in på hans sida så märkte jag att han hade låst bilderna igen. Antar att det betyder att kontakten är avslutad för hans del...
Alltså den här mannen jag skrev om här ovan. "Nejdå" han vill inte avsluta kontakten, men han vill inte ha sina sina bilder liggande ute. På min profil hade jag 9 bilder och han frågade i ett tidigt skede efter flera. Utökade med 3...och han stänger sina. Känns lite lurt...och surt.

Alltså den här mannen jag skrev om här ovan. "Nejdå" han vill inte avsluta kontakten, men han vill inte ha sina sina bilder liggande ute. På min profil hade jag 9 bilder och han frågade i ett tidigt skede efter flera. Utökade med 3...och han stänger sina. Känns lite lurt...och surt.
Stäng dina?

Har funderat på det faktiskt.

...men eftersom han är så nojig över sina bilder så har han väl sett till att ladda ner mina redan och nu använder han dem säkert till nåt skumt eller porrigt :eek::meh:
Fast varför skulle han det? Jag har mina låsta och öppnar för några, men sen låser jag dem igen beroende på hur kontakten går.

Fast varför skulle han det? Jag har mina låsta och öppnar för några, men sen låser jag dem igen beroende på hur kontakten går.
Nej inte tror jag på riktigt det, men gillar inte riktigt att det är så stor skillnad - att han låser sina få bilder igen då jag sett dem, men själv vill se flera än 9 bilder av mig. ...och han vill fortsätta kontakten.

@tott, lita på magkänslan.
Utifrån vad du berättar här så tycker jag också att det verkar lite skumt, men å andra sidan har jag ingen riktig koll på hur det fungerar med sådana där sidor, låsta bilder osv. (Förstår dock att låsta bilder innebär att andra inte kan se dem :p )

@tott, lita på magkänslan.
Utifrån vad du berättar här så tycker jag också att det verkar lite skumt, men å andra sidan har jag ingen riktig koll på hur det fungerar med sådana där sidor, låsta bilder osv. (Förstår dock att låsta bilder innebär att andra inte kan se dem :p )
En annan sak med honom som jag tycker är lite konstig är att det står "Barn: inga" men att han redan i andra meddelandet skrev att han och barnen skulle göra nåt. Jag reagerade och frågade och han skrev att han tyckte det var konstigt att det står inga barn då han har 3 st.
Näpp, inte tror jag han blir min framtida partner...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 905
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 327
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Adoptivhund vägrar gå ut
  • Hundrelation