Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag hemma från min dejt :) Det blev ingen långpromenad med hundar, utan picknick vid havet. Det var väldigt trevligt! Är lite osäker, men kan inte riktigt analysera varför så misstänker det är för att jag tänker lite för mycket :angel: Tänker jag ska träffa honom igen och försöka inte överanalysera för mycket under tiden iaf ;)

Låter bra att träffas igen! Det är ju väldigt lätt att överanalysera det mesta tyvärr...

Jag är 2 månader från att bli en 30-årig gammal kärring och har en nedre gräns på 25 som redan den känns väldigt ung.
Ämnet har ju diskuterats till leda... :p ...men jag tänker att det finns en hel massa tänkbara anledningar till att två personer inte funkar tillsammans. (Brist på) kroppslig och själslig attraktion, olika värderingar, olika syn på förhållanden, geografiska hinder etc etc. Då känns det för mig onödigt att dissa ett potentiellt förhållande redan utifrån att ena parten är sju år yngre, innan eventuella mer konkreta olikheter och komplikationer ens uppenbarat sig. Eller visat sig inte finnas... ;)
(Alldeles speciellt om det dessutom är någon som spontant faktiskt känns gullig och definitivt intressant. ;))

Har skrivit i någon av de förra trådarna, men mest läst i smyg nu, scrollade mitt flöde och insåg att det var i augusti förra året jag skrev senast, tiden går fort när man har roligt...:angel:
Har avverkat en hel del Tinder-dejter under den här tiden, en del riktiga stolpskott,
men det verkar som om jag faktiskt fått napp på allvar nu..

Hade inte så höga förväntningar inför första "dejten", han var bara på besök i min stad, jag kände mig ensam och tyckte att en mitt-i-veckan-drink var en superbra idé och jag hade ju aldrig dejtat en polis innan :D, han stannade kvar i fyra dagar och jag kallar honom nu för min pojkvän och han planerar en flytt hit från sin hemstad. Känns lite overkligt, men sjukt bra.

Igår slog en sån där ensamhetsbomb ner över mig, för att många av mina vänner bor lite för långt bort, för att jag inte har bekanta som dansar och jag vill verkligen inte göra allt själv hela tiden, för att jag fortfarande är singel och det på något sätt indikerar att jag inte är så mycket värd. Att jag "inte lyckas".

Hjärnan vet ju att det inte är så, men likväl känns det så emellanåt. Och så det jädra dilemmat med att jag inte hittar någon om jag inte letar/visar upp att jag finns samtidigt som man matas med att det kommer när man slutar försöka... Rumpan sitter där den sitter helt enkelt, hur man än vrider på sig. SUCK!

Sorry för lite gnäll, känns bara lite hopplöst just nu och behöver få ut det.

Igår slog en sån där ensamhetsbomb ner över mig, för att många av mina vänner bor lite för långt bort, för att jag inte har bekanta som dansar och jag vill verkligen inte göra allt själv hela tiden, för att jag fortfarande är singel och det på något sätt indikerar att jag inte är så mycket värd. Att jag "inte lyckas".

Hjärnan vet ju att det inte är så, men likväl känns det så emellanåt. Och så det jädra dilemmat med att jag inte hittar någon om jag inte letar/visar upp att jag finns samtidigt som man matas med att det kommer när man slutar försöka... Rumpan sitter där den sitter helt enkelt, hur man än vrider på sig. SUCK!

Man behöver få gnälla av sig lite ibland. Kan också känna bland att det borde vara något fel på mig/mina preferenser/min smak. Som tur är är jag oftast klok nog att veta att det inte är så. :)

Du är inte ensam att känna sådär ibland...om det nu är någon tröst :(

Du jag förstår dig verkligen! Känner själv att jag är nära på att he upp, och då har jag ändå en person som verkar vilja dejta mig.

Känner att jag aldrig kommer få det så enkelt och "rätt" som vissa verkar ha det. Och är det då värt belymret? Jag har det ju helt ok själv ändå.. Verkar vara en alldeles för konstig människa för att kunna lyckas inom kärlek ändå :(

@Frokennordberg och @Ceta

Jag känner också så, oftare och oftare, och har gjort det ganska länge. Jag är så trött på att vara ensam, och känner mig helt misslyckad som varit det så länge :( Nu har jag dessutom trasslat in mig i något jag inte borde, och det får mig att känna mig både bättre och sämre.

Funderar mest på vad det är för fel på mig som gör att jag är dömd till ett liv i ensamhet typ :(

@Ceta @addicted m.fl.

Jag förstår inte varför man ska få den där känslan av att man misslyckas, för en sån här sak? Hur kommer det sig? Det är precis som någon som går arbetslös länge, man tvivlar på sig själv och sitt eget värde. Hemska situationer båda två, men vad går att göra åt det?

Ja, sålänge hjärnan vinner och man ändå kan övertyga sig om att känslan inte är sanning, men jag tänker att det går ju bara en viss tid, om man aldrig får bevisat sig om en motsats så fastnar man lätt.

Sen det där med att trassla in sig och känslan av att det både lyfter och sänker är fasen inte roligt det heller, I feel ya! Och jag förstår inte heller det där "enkla och lätta" som folk verkar hitta till höger och vänster.

Jag hoppas bara att vi bara är så jäkla awesome att det är därför det tar lite tid.

(och att när vi sen hittar det inte blir några jobbiga jävlar som kommer med käcka tillrop och halleluja-körer till alla som är kvar i vår nuvarande sits :p)

@Frokennordberg och @Ceta

Jag känner också så, oftare och oftare, och har gjort det ganska länge. Jag är så trött på att vara ensam, och känner mig helt misslyckad som varit det så länge :( Nu har jag dessutom trasslat in mig i något jag inte borde, och det får mig att känna mig både bättre och sämre.

Funderar mest på vad det är för fel på mig som gör att jag är dömd till ett liv i ensamhet typ :(
+ @Frokennordberg

Precis! Vad är det för fel som gör att det verkar vara omöjligt? Om jag bara ser till mig själv så tycker jag det känns lite ologiskt, jag ser ändå helt ok ut, är trevlig, social och har lätt att prata med nya människor. Har ganska lätt för att bli kär med (iaf historiskt sett) men aldrig hittar jag rätt.

Och addan, har vara träffat dig en gång visserligen, men du verkar ju vara en supertrevlig helt normal tjej. Som dessutom ser bea ut! Hur det kan vara omöjligt förstår jag inte?

@Ceta @addicted m.fl.

Jag förstår inte varför man ska få den där känslan av att man misslyckas, för en sån här sak? Hur kommer det sig? Det är precis som någon som går arbetslös länge, man tvivlar på sig själv och sitt eget värde. Hemska situationer båda två, men vad går att göra åt det?

Ja, sålänge hjärnan vinner och man ändå kan övertyga sig om att känslan inte är sanning, men jag tänker att det går ju bara en viss tid, om man aldrig får bevisat sig om en motsats så fastnar man lätt.

Sen det där med att trassla in sig och känslan av att det både lyfter och sänker är fasen inte roligt det heller, I feel ya! Och jag förstår inte heller det där "enkla och lätta" som folk verkar hitta till höger och vänster.

Jag hoppas bara att vi bara är så jäkla awesome att det är därför det tar lite tid.

(och att när vi sen hittar det inte blir några jobbiga jävlar som kommer med käcka tillrop och halleluja-körer till alla som är kvar i vår nuvarande sits :p)

Alltså jag kan inte längre låta bli att känna mig misslyckad. Det har gått för lång tid.

Trasslet är värdelöst, jag borde bara avsluta det men kan inte. Är för svag för det :meh:

Läste en artikel för ett tag sen, att smarta kvinnor lever ensamma i större utsträckning, det är min tröst typ...

+ @Frokennordberg

Precis! Vad är det för fel som gör att det verkar vara omöjligt? Om jag bara ser till mig själv så tycker jag det känns lite ologiskt, jag ser ändå helt ok ut, är trevlig, social och har lätt att prata med nya människor. Har ganska lätt för att bli kär med (iaf historiskt sett) men aldrig hittar jag rätt.

Och addan, har vara träffat dig en gång visserligen, men du verkar ju vara en supertrevlig helt normal tjej. Som dessutom ser bea ut! Hur det kan vara omöjligt förstår jag inte?

Du är jättesöt, ser bra ut, trevlig och glad! Så jag förstår inte hur det kan vara omöjligt för dig?

Och om mig själv, så börjar jag väl känna själv att jag ser okej ut iaf, inte helt dum i huvudet. Största felet med mig är att jag är så satans skadad sen tidigare relationer...

Du är jättesöt, ser bra ut, trevlig och glad! Så jag förstår inte hur det kan vara omöjligt för dig?

Och om mig själv, så börjar jag väl känna själv att jag ser okej ut iaf, inte helt dum i huvudet. Största felet med mig är att jag är så satans skadad sen tidigare relationer...
Det är dumt att du känner dig skadad :( På vilket sätt upplever du att det hindrar dig? Och vad är det med strulet som behöver avslutas?

Läste en artikel för ett tag sen, att smarta kvinnor lever ensamma i större utsträckning, det är min tröst typ...

Woho, ensam och smart det kan jag identifiera mig med :angel: ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 008
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V