Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stör mig att vissa killar tror att alla tjejer har det så enkelt
Det är nog otroligt enkelt, för de som råkar vara tjejer utan något som ens liknar krav på den andra, tjejer som bara tar "första bästa" och skiter i vem eller vad det råkar vara :idea: (inte för att jag träffat någon sådan, men det borde väl finnas... kanske...)

Jo, jag med. Samtidigt så tänker jag att det kan vara bra för mig som har så svårt att läsa folks "signaler" i dejtingsammanhamg. Då blir nätdejting lite smidigare då man vet att båda personer iaf är intresserade av att dejta ;)

Mitt hopp ligger iaf i att jag ju faktist en gång dejtat en kille fem gånger där det gick relativt lätt hela vägen (tills han ville sluta ses ;) ), så då borde det ju kunna hända igen tänker jag :)

Jag har också svårt att läsa folks signaler, det krävs att den andra är typ extremt tydlig för att jag ska se det. Men det tror jag handlar mer om min osäkerhet på mig själv, jag vågar inte tro att någon faktiskt kan vara intresserad, så jag ser det helt enkelt inte.

Klart att det kan hända igen, det är på inget sätt kört för dig, det tror jag inte! :)

Det ena utesluter väl inte det andra?

Hur tänker du då?

För mig blir det liksom lite pressat, att man "ska" ha känslor och sådär efter kort tid. Men om man träffas flera gånger i sällskap med andra och det växer fram på det sättet, så känns det inte lika pressat för mig :)

Det är nog otroligt enkelt, för de som råkar vara tjejer utan något som ens liknar krav på den andra, tjejer som bara tar "första bästa" och skiter i vem eller vad det råkar vara :idea: (inte för att jag träffat någon sådan, men det borde väl finnas... kanske...)
Hänger inte med..
Menar du att det är en enkelt för tjejer som inte har några krav eller tar första bästa?

Jag har träffat så många stolpskott att jag inte vågade tro på att det var sant när jag faktiskt träffade någon som är helt och fullt normal, och han gillade mig?!
Var singel i fem år efter att ha blivit bränd av en sambo som gjorde annan tjej gravid :turd:
När jag väl började dejta var jag inte så kräsen, all uppmärksamhet gjorde mig glad :banghead:

Har suttit med tvivel, låg självkänsla och allmänt känt mig värdelös för att jag, som är normalbegåvad och ser okej ut, inte kunde hitta någon.
Till slut började jag faktiskt dejta alla som verkade normalt funtade även om jag var skeptisk, av anledningen att jag tänkte att jag kunde lära mig nått av dejten, att det kunde bli en kul kväll eller en framtida vän, släppte lite på förhoppningarna och kraven på att bli intresserad från början och valde enbart aktivitet för dejterna istället för stela träffar över en kopp kaffe. Minigolf var en bra grej!

Vet inte riktigt vad jag vill komma till för poäng här, och jag ska skippa peptalket, men jag känner så himla väl igen mig i situationerna som många av er beskriver, det är för jävligt att man ens ska behöva känna så, och idioterna på Flashback som skriver i den där tinder-tråden önskar jag evig analklåda, jisses vad korkade människor det finns..

Min som jag trodde lite på ahar inte hört av sej sen jag skrev om han här... Så tydligen inte...

Jag jagar inte killar som inte vill prata med mej... Så snackar vidare med andra....

Själv slutar jag inte förvånas över att man kan växla ett par mail och sedan helt plötsligt vara blockerad? :confused: Varför inte bara säga att man inte är intresserad? Eller som han som började med att läxa upp mig, han blockerade jag faktiskt efter att jag skrev till honom att det var bättre att inte skriva alls om man ändå bara ville ge ett gnälligt intryck. :laugh: :banghead:
Dömmer inte alls att du blockar nån som beter sig illa, men blockar du direkt efter du skrivit ett svar tror jag inte personen i fråga kan läsa svaret :) bara så du vet om det..

Jag har också svårt att läsa folks signaler, det krävs att den andra är typ extremt tydlig för att jag ska se det. Men det tror jag handlar mer om min osäkerhet på mig själv, jag vågar inte tro att någon faktiskt kan vara intresserad, så jag ser det helt enkelt inte.

Klart att det kan hända igen, det är på inget sätt kört för dig, det tror jag inte! :)
Jag är snarare sån att jag, när jag får en crush på nån "i verkliga livet", har svårt att tolka vänskapligt "flört" från intresserat flört :/

@corzette har du hört av dig då? Förstår absolut att du inte vill "jaga", men det finns olika grader mellan det och att inte höra av sig alls ;)

Japp chattade med han på måndan, de jag skicka på måndagen lästen han hälften men svarade inte, sen inte ens läst. Skicka ett på tisdagen och ett i onsdags... Alla mottagna och han är aktiv på kik (vår kommunikations"plats" (ser ju skillnad på tunt och "fetstilat" D) men som sagt inte läst...

Så han pratar helt enkelt med nån som är mer intressant :(

Jag är kass på det här med att dejta. Jag tycker om att lära känna folk och låta det växa fram, men det känns så pressat i dejtingsammanhang. Skulle mycket hellre träffa någon genom bekanta typ.
Känner likadant. Orkar liksom inte leta och titta och läsa på dejtingsidorna, och orkar inte skriva mer eller mindre krystade texter till helt okända människor. Jag försöker lita på att "han" kommer emot mig någon dag irl istället. Känns mycket bättre så.

Dömmer inte alls att du blockar nån som beter sig illa, men blockar du direkt efter du skrivit ett svar tror jag inte personen i fråga kan läsa svaret :) bara så du vet om det..
Jodå, det gick från "oläst" till "läst" men jag slapp läsa något svar i retur. ;)

Japp chattade med han på måndan, de jag skicka på måndagen lästen han hälften men svarade inte, sen inte ens läst. Skicka ett på tisdagen och ett i onsdags... Alla mottagna och han är aktiv på kik (vår kommunikations"plats" (ser ju skillnad på tunt och "fetstilat" D) men som sagt inte läst...

Så han pratar helt enkelt med nån som är mer intressant :(
Ah, då förstår jag att du inte vill skriva mer! Tråkigt att du blev besviken :(

Om det är HP vi pratar om så kan den blockade läsa men inte svara. Så det går att kapa diskussionen där liksom. Vilket är både bra och dåligt tycker jag. Diskussionen kapas som sagt men det ger inte den blockerade möjlighet att besvara/ge sin syn på saken.

Om det är HP vi pratar om så kan den blockade läsa men inte svara. Så det går att kapa diskussionen där liksom. Vilket är både bra och dåligt tycker jag. Diskussionen kapas som sagt men det ger inte den blockerade möjlighet att besvara/ge sin syn på saken.
Ok, jag fick för mig att det var som på Tinder, att hela konversationen försvann :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 008
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka