Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får erkänna att jag också handlat från amazon ibland. Inte optimalt men vissa saker är nästan hopplösa att få tag på, på andra ställen och kostar 3 ggr så mycket om jag får tag på dem. Har aldrig haft problem med returer eller kundtjänst utan de har varit mycket tålmodiga och hjälpfulla.

Nu har våra grejer äntligen landat i huset, och jag har tid att börja packa upp!

Skulle vilja få upp mina böcker nånstans i det här rummet, utan att skruva i väggarna. Ca 3 hyllmeter böcker.

Vi har två fula små vita billyhyllor med dörrar samt ett gäng trärena sjuttiotalshyllor i furu som följde med huset, inget av det känns tilltalande att ställa här inne. 😬

Möbleringen är ett första utkast, den svarta fåtöljen ska ner i källaren, den enorma TVn ska bytas ut mot en betydligt mindre osv.
Utsikten är ju helt magisk!

Målat spegeln en gång till och ska ta hyllan ikväll 😍
Köpt färg till stora hyllan, en helt underbar grön färg. Luckorna och lådorna kommer få knoppar i mässing.
Blir så glad av alla färger, havet i hallen, mörkblått och turkost och nu släpper vi in lövskogend grönska i vardagsrummet 💚
Är väl därför jag inte gillar beige, som torrt gammalt gräs 😆

Färgen 😍 är en matt färg precis som den turkosa.
IMG_20230529_153719.webp

Målat spegeln en gång till och ska ta hyllan ikväll 😍
Köpt färg till stora hyllan, en helt underbar grön färg. Luckorna och lådorna kommer få knoppar i mässing.
Blir så glad av alla färger, havet i hallen, mörkblått och turkost och nu släpper vi in lövskogend grönska i vardagsrummet 💚
Är väl därför jag inte gillar beige, som torrt gammalt gräs 😆

Färgen 😍 är en matt färg precis som den turkosa.
Visa bifogad fil 120074
Har du helt övergett rosa nu? ;)

Förarbetet klart 😅
Ser fram emot att börja måla på riktigt imorgon 😁
Mest av allt ser jag fram emot när den blir klar, nu lever vi i total misär med alla prylar från hyllan överallt och staplar med böcker långa väggarna 😆
Filten ska ligga över fåtöljen, det är bara Harry som alltid måste bädda när han ska ligga där 😁
IMG_20230531_204053.webp

Just nu går köket i lila. Funderar på att måla om köksstolarna men inte hittat en färg jag vill ha. Bor i hyresrätt i ett nyrenoverad kök så det är endast mina möbler och inredning jag kan påverka :)

Bifogade filer

• 20230531_065308.webp
    20230531_065308.webp
    155,8 KB · Visningar: 139
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama