Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
7.webp

Visa bifogad fil 120517

Frysen står ju lite dumt placerad. Den ska så småningom in där den vita dörren är. Det är ett skafferi men under tiden får den stå fritt i köket.
Vad tror ni man ska ha för gardiner? Vet inte om jag vill ha några fönstren r ganska små
I mitt torpkök har jag en gardinkappa sydd av ett vackert gammalt loppisfyndat lakan med fin spets i nederkant... :)

Tidigare hyresgäst lämnade kvar en vit hylla i badrummet, en trevlig liten hylla som vi har bra användning för.
Den har dock ett antal år på nacken och började se lite sleten ut med färgsksav på kanterna och andra skavanker. Slänga något pga det känns inte rätt så istället har jag slipat, spacklat och målat den i samma nyans som möblerna i hallen. Blev en trevlig färgklick i badrummet 😊
IMG_20230613_160756.webp

Köpte en fin vas på antikvitetsbutiken för 50 kronor. Lite efterforskning på nätet gjorde jag och det visade sig vara en vas designad av Vicke Lindstrand. Stod Kostaboda Lindstrand under men noterade inte hur den var signerad. Visade sig vara ett litet fynd jag köpte för 50 kronor, senaste priserna enligt efterforskningar på nätet är ca 350 kronor för denna vasen

Dock köper jag inte saker för att tjäna pengar utan för att saker är fina och jag vill använda. Men är kul att veta vem som gjort den med! Just denna är märkt HL och det har jag lärt mig innebär hyttarbetat när det gäller hans märkningar och den är serieproducerad. Denna passar bra på vår spieselkrans. Jag gillar formen och den blå tonen. 🙂

IMG_20230617_153601800.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama