Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart har du rätt till ersättning för kostnader du fått för att de bröt ett avtal.
Skicka ett mail, speca summan du kräver, ditt kontonummer och datum för sista dag de ska ha betalat in ersättningen. Hänvisa till 6 kap konsumenttjänstlagen.
Jättefin ! Vem gör sådana?I köksfönstret hänger numera denna snidade fågel
Vi har blåmesar på innergården som vi matar på balkongen så det var ett självklart val av fågel, de är så fina
Visa bifogad fil 122097
Jättefin ! Vem gör sådana?
Vill också gärna ha pm! Superfin fågelSkickar pm!
Vill också gärna ha pm! Superfin fågel
Jag hade haft nån fin hissgardin, tycker det är så vackert i den typen av kökVisa bifogad fil 120517
Frysen står ju lite dumt placerad. Den ska så småningom in där den vita dörren är. Det är ett skafferi men under tiden får den stå fritt i köket.
Vad tror ni man ska ha för gardiner? Vet inte om jag vill ha några fönstren r ganska små
Efter mycket övervägande blev det en gardinstång enbartJag hade haft nån fin hissgardin, tycker det är så vackert i den typen av kök
Jag med om du orkar!Skickar pm!
Jag med om du orkar!
Trist! Och att de skriver saker som inte stämmer. Du har ju haft ett avtal med butiken, inte med deras leverantör. Och även om du har fått full betalning har du ändå rätt till ersättning för extra faktiska kostnader du fått pga att de brutit ert avtal. Sedan får väl de i sin tur kräva ersättning från leverantören, men det är ju inte ditt problem.Här är svaret jag fick. Ren lögn eftersom det enda erbjudandet vi fått var på den sängen vi redan valt bort
Inte ett ord om vår extra resa.
Visa bifogad fil 122273
Trist! Och att de skriver saker som inte stämmer. Du har ju haft ett avtal med butiken, inte med deras leverantör. Och även om du har fått full betalning har du ändå rätt till ersättning för extra faktiska kostnader du fått pga att de brutit ert avtal. Sedan får väl de i sin tur kräva ersättning från leverantören, men det är ju inte ditt problem.
Du kan ju vända dig till ARN men det måste vara ett belopp om minst 500 kr eller 1000 kr, det är lite olika beroende på vilken vara det handlar om.
Jag gick nyligen igenom en liknande process, fast en reklamation där företaget tog på sig felet på varan och lagade den. Men det innebar att jag fick extra utgifter på över 1000 kr. Först ville de inte ge någon ersättning för det, men efter ett formellt skriftligt krav skickade de pengarna inom två dagar. Annars hade jag vänt mig till ARN, men det var ju också ganska mycket pengar det handlade om.
Bra att de själva skrev sitt namn i svaret till dig, så slapp vi fråga vilken butik vi ska undvikaHär är svaret jag fick. Ren lögn eftersom det enda erbjudandet vi fått var på den sängen vi redan valt bort
Inte ett ord om vår extra resa.
Visa bifogad fil 122273
Den körsträckan kommer inte upp i 500, så det är väl meningslöst med ARN.
Fantastiskt att det bara är att bryta avtal och tvinga kunder att köra dit för att få tillbaka pengar helt utan konsekvenser.