Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart har du rätt till ersättning för kostnader du fått för att de bröt ett avtal.

Skicka ett mail, speca summan du kräver, ditt kontonummer och datum för sista dag de ska ha betalat in ersättningen. Hänvisa till 6 kap konsumenttjänstlagen.

Självklart har du rätt till ersättning för kostnader du fått för att de bröt ett avtal.

Skicka ett mail, speca summan du kräver, ditt kontonummer och datum för sista dag de ska ha betalat in ersättningen. Hänvisa till 6 kap konsumenttjänstlagen.

Har mailat kundtjänst så får vi se om de öht svarar 😅

Har köpt en lampa på Tradera 😁
Mörkgrön med mässing 😍
IMG_20230622_150736.webp

Här är svaret jag fick. Ren lögn eftersom det enda erbjudandet vi fått var på den sängen vi redan valt bort 😑
Inte ett ord om vår extra resa.
Visa bifogad fil 122273
Trist! Och att de skriver saker som inte stämmer. Du har ju haft ett avtal med butiken, inte med deras leverantör. Och även om du har fått full betalning har du ändå rätt till ersättning för extra faktiska kostnader du fått pga att de brutit ert avtal. Sedan får väl de i sin tur kräva ersättning från leverantören, men det är ju inte ditt problem.

Du kan ju vända dig till ARN men det måste vara ett belopp om minst 500 kr eller 1000 kr, det är lite olika beroende på vilken vara det handlar om.

Jag gick nyligen igenom en liknande process, fast en reklamation där företaget tog på sig felet på varan och lagade den. Men det innebar att jag fick extra utgifter på över 1000 kr. Först ville de inte ge någon ersättning för det, men efter ett formellt skriftligt krav skickade de pengarna inom två dagar. Annars hade jag vänt mig till ARN, men det var ju också ganska mycket pengar det handlade om.

Trist! Och att de skriver saker som inte stämmer. Du har ju haft ett avtal med butiken, inte med deras leverantör. Och även om du har fått full betalning har du ändå rätt till ersättning för extra faktiska kostnader du fått pga att de brutit ert avtal. Sedan får väl de i sin tur kräva ersättning från leverantören, men det är ju inte ditt problem.

Du kan ju vända dig till ARN men det måste vara ett belopp om minst 500 kr eller 1000 kr, det är lite olika beroende på vilken vara det handlar om.

Jag gick nyligen igenom en liknande process, fast en reklamation där företaget tog på sig felet på varan och lagade den. Men det innebar att jag fick extra utgifter på över 1000 kr. Först ville de inte ge någon ersättning för det, men efter ett formellt skriftligt krav skickade de pengarna inom två dagar. Annars hade jag vänt mig till ARN, men det var ju också ganska mycket pengar det handlade om.

Den körsträckan kommer inte upp i 500, så det är väl meningslöst med ARN.
Fantastiskt att det bara är att bryta avtal och tvinga kunder att köra dit för att få tillbaka pengar helt utan konsekvenser.

Den körsträckan kommer inte upp i 500, så det är väl meningslöst med ARN.
Fantastiskt att det bara är att bryta avtal och tvinga kunder att köra dit för att få tillbaka pengar helt utan konsekvenser.

En annan grej gallande orattvisorna nar det kommer till att bryta avtal for mig galler resebiljetter
Ar jag 1minut forsen till tag, flyg osv. sa gar jag misste om resan och maste kopa helt ny till skyhoga priser.
Ar transporten forsenad, kan den vara sa med flera timmar innan researrangoren maste betala ersattning. Helt galet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 625
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 440
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama