Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev grönt 😁💚
Får dock vänta på gardinringarna, har även beställt nytt tyg till kökssoffan. Bye bye grått 👋
IMG_20230519_200650.webp

Jag fick tummen ur och bytte ut lite förvaring i hallen. Vi har inte gjort några förändringar alls här sen vi flyttade in och både skoskåpet och bänken var gamla och passar inte i huset. Ganska skönt att få plats med alla skor och dessutom få en avställningsyta som inte minsta barnet når :p
"Tyvärr" ledde det mest till att jag fick fler ideer så nu måste jag snart göra om allt för att måla över den hemska nittiotalstapeten och bygga en ny hatthylla. :p
Lite ologisk ordning, men vänster är efter.
Visa bifogad fil 116303
Äntligen klart, hatthyllan och korgarna sväljer SÅ mycket jämfört med tidigare 😊
IMG_20230520_145044.webp
Det fick bli lite märklig vinkel så taklampan kom med också.

En vacker dag ska jag väl måla in ikeamöblerna i samma kulör som hatthyllan också, som fick bli ljust grå (grön umbra med mycket vitt), men det känns inte som någon brådska.

Det började med en Mathmos lavalampa tidigare i år och nu är besattheten av galen ambient belysning ett faktum :rofl: Har beställt följande den här helgen. Tanken är att ge vårt hemmakontor en makeover men projektorn hoppas jag kunna använda som wake-up light I sovrummet också!

Image1.jpg

H618F_1400x.jpg

I sommarstugan har vi en gammal duschkabin som nu har en spricka i "glaset" (plast) som är bara hjälpligt plåstrad just nu, så jag funderar på en ny duschkabin. Den är lite sliten och fått lite brungul färg i den vita plasten så det känns ändå lite som dags.
Den är 80x80 så för varmvattenberedaren som står intill så får den max vara det.
Jag blev lite förvånad när jag mätte den för den har känts lite liten, så jag tänkte att den kanske var mindre än så. Tittade på en som är 80x80 men den har rundad öppning istället för att den är fyrkantig som den gamla, men det bör ju isåfall betyda att lite utrymme går förlorat i det rundade hörnet? 🤔
Fast samtidigt är den så snygg 😍🤤
bta-090-m2v-gtsb-ac__4c93fc4d-9d44-46fe-b658-b2e4b11a4dca.jpg

Men å andra sidan så kanske inte det utrymmet nyttjas så mycket när man duschar? 🤔

Nu har våra grejer äntligen landat i huset, och jag har tid att börja packa upp!

Skulle vilja få upp mina böcker nånstans i det här rummet, utan att skruva i väggarna. Ca 3 hyllmeter böcker.

Vi har två fula små vita billyhyllor med dörrar samt ett gäng trärena sjuttiotalshyllor i furu som följde med huset, inget av det känns tilltalande att ställa här inne. 😬

Möbleringen är ett första utkast, den svarta fåtöljen ska ner i källaren, den enorma TVn ska bytas ut mot en betydligt mindre osv.

Bifogade filer

• 20230527_082533.webp
    20230527_082533.webp
    189,9 KB · Visningar: 185
Mitt göra om hemma flow fortsätter 😁
Har en Kallax hylla i hallen som är suverän, tar liten plats och rymmer massor, men färgen är rätt trist.
Så nu ska den målas om 😁
Golven i hall och kök är nog det enda negativa med vår lägenhet. Men man kan ju inte få allt.
Planlösningen, läget, garage, balkong, grannar, hyra osv är vi väldigt nöjda med så då får vi väl stå ut med två trista golv. Däremot funderar jag på en gångmatta som kan liva upp lite. Den stora dörrmattan är väldigt praktiskt när två vuxna och en hund kliver in samtidigt, förstår inte hur folk klarar sig med en vanlig, liten 😅

IMG_20230527_122100.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår