Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är trots allt bra sugen på sängen från Jensen, helt otroligt skön! Det är ju inte helt enkelt när jag är så tung om rövn och betydligt nättare upptill, grop för röven eller vikt axel 😆
Vill ju kunna sova skönt både på rygg och på sidan.
Hittade en riktig bild på den, älskar den fluffiga gaveln också!
Mycket pengar men å andra sidan gillar jag att spendera tid i sängen 🙄
Visa bifogad fil 117895
Kanske är värt det om ni ändå var villiga att lägga 40K?

Risken är väl annars att ni ångrar er om den skulle säljas till någon annan och inte ersättas av ett nytt visningsex för "superpris" :D

Jag köpte min säng på Pass off Sweden. Byggs i butikens egen fabrik, man fick skräddarsy vilket tyg och stil man ville ha på gaveln och välja vilken bäddmadrass man föredrog (provade flera olika i den säng jag ville ha). Var nog 4-5 år sedan jag köpte den och jag gav runt 15k. Helt okej pris och det är inte en känsla av en billig säng, har provat många i 30k-prisklassen som varit betydligt mer obekväma...

Vi har en säng ifrån Sova. Tror dom har mörkblått/marin och det verkar som att dom har ganska stor rabatt på en del sängar just nu. :)

Jag såg det på deras hemsida och tänkte åka dit och prova. Men jag är tydligen dåligt uppdaterad, de finns inte kvar i stan 😕
Stockholm, Göteborg eller skåne, blir långt för att testa en säng.

Jag köpte min säng på Pass off Sweden. Byggs i butikens egen fabrik, man fick skräddarsy vilket tyg och stil man ville ha på gaveln och välja vilken bäddmadrass man föredrog (provade flera olika i den säng jag ville ha). Var nog 4-5 år sedan jag köpte den och jag gav runt 15k. Helt okej pris och det är inte en känsla av en billig säng, har provat många i 30k-prisklassen som varit betydligt mer obekväma...
Har också säng därifrån och är nöjd :)
Jag och mannen har olika sort och båda är ställbara (men bara jag som använder det..)

Jättefina sängar och färger!
Blir dock lite långt för en säng.

Nu har vi varit på ytterligare ett ställe och provat massa sängar. Ingen dög 😑
Antingen var sjönk rumpan ner i en grop eller som klämdes axeln, var det bra fanns de såklart bara i grått eller beige 🤬
Känner att min ilska mot beige har vuxit sen jag började leta efter en säng 😂
Fortfarande inne på Jensen men nu är jag mest bekymrad över att sänggaveln är så himla stor så för mycket av vår underbara tapet försvinner.
Hur svårt kan det vara att hitta en sängjävel som duger 😭

Jag fick tummen ur och bytte ut lite förvaring i hallen. Vi har inte gjort några förändringar alls här sen vi flyttade in och både skoskåpet och bänken var gamla och passar inte i huset. Ganska skönt att få plats med alla skor och dessutom få en avställningsyta som inte minsta barnet når :p
"Tyvärr" ledde det mest till att jag fick fler ideer så nu måste jag snart göra om allt för att måla över den hemska nittiotalstapeten och bygga en ny hatthylla. :p
Lite ologisk ordning, men vänster är efter.
Visa bifogad fil 116303
Äntligen färdigmålad!
Det går inte fort när man behöver jobba på strategiska tider för att inte storbarnet ska vilja "hjälpa till" med de moment som kräver visst tålamod. :p Idag fick han hjälpa till att rolla sista väggen iallafall. Har börjat smyga tillbaka möbler också, nästa steg blir att bygga hatthylla över bänken.
IMG_20230503_210352.jpg

Äntligen färdigmålad!
Det går inte fort när man behöver jobba på strategiska tider för att inte storbarnet ska vilja "hjälpa till" med de moment som kräver visst tålamod. :p Idag fick han hjälpa till att rolla sista väggen iallafall. Har börjat smyga tillbaka möbler också, nästa steg blir att bygga hatthylla över bänken.
Visa bifogad fil 118061
Klickade hem en lampa från Tradera också så jag kan byta den i mitt tycke gräsliga plafonden med frostat glas. Alltid velat ha en sån här, och nu hittade jag en som inte hängde ner för långt :love:
Screenshot_2023-05-03-21-23-12-761-edit_com.tradera.webp

Vi har beställt säng 🥳😍
Äntligen hittade vi en som bägge tyckte om, jätteskön att både ligga på rygg och sidan. Hittade en bra gavel som inte är för hög och gömmer den snygga tapeten och som kommer vara lätt att dammsuga 😁
Valde mörkgrön sammet 💚
IMG_20230503_155857.webp

I väntan på sängen fräschar jag upp lite annat 😁
Vår svarta byrå i sovrummet ska målas om och sängborden från Ikea åker ut.
Hittat ett par gamla i trä som ska målas i samma nyans som byrån. De är slitna så känns helt okej att "förstöra" dem genom att måla. Annars är jag helt för att bevara gamla möbler.
IMG_20230505_200417.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama