Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alternativt är Kinnabädden med hel kasset och hel bäddmadrass med denna gavel.
Finns i mörkgrön sammet 😍
Dock inte riktigt lika comfy som Jensen men nästan 🙃
IMG_20230430_142337.webp

Sängdilemma 😅
Vår säng är närmare 10 år och har sett sina bästa dagar samt att två kattungar har gått rätt hårt åt den 🙄
Så idag har vi varit på sängturné, Mio hade en väldigt snygg men obekväm, de bekväma fanns bara i grått och beige. Varför vill alla ha grått och beige 😭😭😭
Vill vill komma bort från att allt är grått och beige är satans påfund av tråkigheternas tråkighet samt att det automatiskt för tankarna till uppsydd hårboll 😑
Hittade en Jensen som är helt fantastisk 😍
Dock är närmare 80 k lite väl mycket pengar om vi inte köper butiksexet för halva priset.
Dock är jag tveksam till att mörkblått kommer bli bra till tapeten 🤔
Visa bifogad fil 117828
Vi har köpt en sängram med mörkgrönt sammetsaktigt tyg från Ikea, där behöver man dock ha separat resårbottnar och bäddmadrass, så ingen kontinentalsäng :)
20230430_145608.webp

Sängdilemma 😅
Vår säng är närmare 10 år och har sett sina bästa dagar samt att två kattungar har gått rätt hårt åt den 🙄
Så idag har vi varit på sängturné, Mio hade en väldigt snygg men obekväm, de bekväma fanns bara i grått och beige. Varför vill alla ha grått och beige 😭😭😭
Vill vill komma bort från att allt är grått och beige är satans påfund av tråkigheternas tråkighet samt att det automatiskt för tankarna till uppsydd hårboll 😑
Hittade en Jensen som är helt fantastisk 😍
Dock är närmare 80 k lite väl mycket pengar om vi inte köper butiksexet för halva priset.
Dock är jag tveksam till att mörkblått kommer bli bra till tapeten 🤔
Visa bifogad fil 117828

Omöjligt att ge sängråd eftersom det är högst individuellt vad som passar. Jag har genom åren haft olika sängar, sovit i dyrare varianter från Mio, medelprisvarianter från Mio och även några andra lyxmärken. Fått ont i ryggen av var och varannan, är väl känslig. Men så hittade jag mitt livs säng för några år sedan, självfallet Ikea. Så jäkla tacksam för att min rygg älskar en billigare säng :D

Bifogade filer

• 6B58C0CB-106A-40B2-9EE1-BC8D8F32853B.webp
    6B58C0CB-106A-40B2-9EE1-BC8D8F32853B.webp
    74,4 KB · Visningar: 62
Ikea går bort 😆
Hittade inget alls som föll oss i smaken, för tråkigt för oss 😁
Jag är svinnöjd med min från jysk, köpt år 2020, den är visserligen grå men jag köpte sen en sängkappa på nätet som jag är nöjd med. Men så mjuk och skön! När jag låg på hotell en natt så kom jag på mig att sakna min egen säng som var skönare :laugh::D

Omöjligt att ge sängråd eftersom det är högst individuellt vad som passar. Jag har genom åren haft olika sängar, sovit i dyrare varianter från Mio, medelprisvarianter från Mio och även några andra lyxmärken. Fått ont i ryggen av var och varannan, är väl känslig. Men så hittade jag mitt livs säng för några år sedan, självfallet Ikea. Så jäkla tacksam för att min rygg älskar en billigare säng :D
Sänggaveln vet jag dock inte varifrån den är. Fick den gratis 😅
Jag har den nu för tiden förhöjd, på bilden ovan var den så låg den kan bli.

Här är den höjd som nu:

Bifogade filer

• 02C194A1-55AB-4626-A569-96A3FBC9F198.webp
    02C194A1-55AB-4626-A569-96A3FBC9F198.webp
    93,8 KB · Visningar: 60

Vi vill ha kontinentalsäng med stoppad gavel 😁
Måste vara mjuk, inga hårda, absolut ingen tempur. Bara mjukt fluff 😍
Vitt är verboten här hemma 😂 Vill gillar sånt som avspeglar våra själar, mörker 🖤

Vitt är verboten här hemma 😂 Vill gillar sånt som avspeglar våra själar, mörker 🖤
Jag kan inte med kontinentalsängar, fått ont i ryggen av varenda en jag sovit i. :laugh:

Vad tänker ni er för stil på gaveln? Jag menar, gavel är ju verkligen det sista man behöver oroa sig för. Det finns ju en uppsjö av gavlar online, och kläder man kan dra på sängar för att matcha gavelns färg. Det viktigaste är väl att ni hittar en kontinental som ni faktiskt trivs i, så kan gavel komma därefter. Skulle jag vilja ha stoppad gavel, specifikt en mörk, skulle jag nog aldrig kunna hitta någon från samma märke som jag faktiskt trivs med själva sängeln från. Det är en omöjlig ekvation :D

Jag gillar också mjuka sängar och inte någon tempur! När jag provade sängar så valde jag mellan två då jag ville ha en viss storlek (105), jag var lite ovan vid min då den var så mjuk och hade lite typ tempur känsla men inte sådär att man märkte det som på en riktig tempur säng. Nu är det min favorit säng i mitt hela liv 😍
Så jag rekommenderar att ni kollar på jysk också!

Jag kan inte med kontinentalsängar, fått ont i ryggen av varenda en jag sovit i. :laugh:

Vad tänker ni er för stil på gaveln? Jag menar, gavel är ju verkligen det sista man behöver oroa sig för. Det finns ju en uppsjö av gavlar online, och kläder man kan dra på sängar för att matcha gavelns färg. Det viktigaste är väl att ni hittar en kontinental som ni faktiskt trivs i, så kan gavel komma därefter. Skulle jag vilja ha stoppad gavel, specifikt en mörk, skulle jag nog aldrig kunna hitta någon från samma märke som jag faktiskt trivs med själva sängeln från. Det är en omöjlig ekvation :D

Bara en vanlig gavel som den jag la bild på 😁
Jag gillar kontinentalsängar bäst, massa madrasser 😍
Hatar att sova borta iom stenhårda sängar överallt 🤬
Det är just säng som är det svåra, en mjuk i snygg färg i bra kvalité.
Behöver nog köpa bägge från samma iom färgen.

Jag gillar också mjuka sängar och inte någon tempur! När jag provade sängar så valde jag mellan två då jag ville ha en viss storlek (105), jag var lite ovan vid min då den var så mjuk och hade lite typ tempur känsla men inte sådär att man märkte det som på en riktig tempur säng. Nu är det min favorit säng i mitt hela liv 😍
Så jag rekommenderar att ni kollar på jysk också!

Min erfarenhet av Jysk är billigt skit så jag vågar nog inte köpa en säng där 😆
Samt att den måste verkligen finnas i rätt färg 😄

Bara en vanlig gavel som den jag la bild på 😁
Jag gillar kontinentalsängar bäst, massa madrasser 😍
Hatar att sova borta iom stenhårda sängar överallt 🤬
Det är just säng som är det svåra, en mjuk i snygg färg i bra kvalité.
Behöver nog köpa bägge från samma iom färgen.

Sängkappa, sängkappa! Eller bara möbeltyg. Det är så otroligt enkelt och finns i uppsjö av färger på internet.

@Bison Mitt rum är fö inte sådär vitt längre, bilderna var från när jag var nyinflyttad och hade identitetskris kring vilka färger jag skulle jobba med. Gillar också färg, fast kanske inte så mörka som du går efter. Jag tror dock att blått skulle kunna fungera mot er tapet, förutsatt att det är rätt blå. :D

@Bison Mindes att jag hade tagit foto av skylten till vilken säng jag valde och kollade upp det, jag valde GOLD B60 med skum resårbotten (min var ju 105 som sagt och kostade 7200 kr). Så kolla upp GOLD serien :up:

Min erfarenhet av Jysk är billigt skit så jag vågar nog inte köpa en säng där 😆
Samt att den måste verkligen finnas i rätt färg 😄
Inte lika billig skit som på IKEA! :angel::D

Eftersom ni kollade på mio så tänkte jag tipsa, i mitt huvud så står på mio och jysk på lite samma nivå 🤔

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 659
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama