Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyfiken fråga @Bison då vi verkar ha samma smak i mjukhet när det gäller sängen, är det skum resårbotten på de du tittat på? Eller fjäder etc?

Sover ni med skarv idag? Annars hade jag aldrig köpt en som den du la upp ovan där det är två olika madrasser. Finns inget som irriterar mig så mycket som att hamna i mitten under natten. :angel:
Funkar det att ha två olika resårbotten men samma madrass? Bara nyfiken. Men det gäller såklart att inte ha olika höjder på dem :D

Funkar det att ha två olika resårbotten men samma madrass? Bara nyfiken. Men det gäller såklart att inte ha olika höjder på dem :D
Jag vet faktiskt inte när jag sist testade det. Själv har jag bara en vanlig resårbotten med bäddmaddrass på, den är 140 och jag sover ju själv (eller ja, med lejonet på bilden ovan) så det är skönt. Vet att exet och jag hade någon kontinentalsäng som skulle minimera känslan av skarv, men nog tamefanemig kände man av något litet ändå tyckte jag. :mad:

Men men, jag kom ju på lösningen och det var att göra sig av med exet och skaffa egen säng istället. :D

Jag vet faktiskt inte när jag sist testade det. Själv har jag bara en vanlig resårbotten med bäddmaddrass på, den är 140 och jag sover ju själv (eller ja, med lejonet på bilden ovan) så det är skönt. Vet att exet och jag hade någon kontinentalsäng som skulle minimera känslan av skarv, men nog tamefanemig kände man av något litet ändå tyckte jag. :mad:

Men men, jag kom ju på lösningen och det var att göra sig av med exet och skaffa egen säng istället. :D
Bästa anledningen till att göra slut :rofl:

Sover ni med skarv idag? Annars hade jag aldrig köpt en som den du la upp ovan där det är två olika madrasser. Finns inget som irriterar mig så mycket som att hamna i mitten under natten. :angel:

Du tänker på den grå?
Det var bara för att visa gaveln 😁
Sängmodellen tror jag hette Aurora, hel kasset och bäddmadrass. Inga äckliga skarvar 😆

Nyfiken fråga @Bison då vi verkar ha samma smak i mjukhet när det gäller sängen, är det skum resårbotten på de du tittat på? Eller fjäder etc?

Det är pocketfjädrar 😁
Jag vill ha mjukt men ändå lite stöd. Har tung röv och vill inte att den ska sjunka ner i en grop men vill att det ska vara tillräckligt mjukt så axeln sjunker ner om jag lägger mig på sidan. I många sängar känns det som axeln liksom viker sig pga för stumt 😑

Det är pocketfjädrar 😁
Jag vill ha mjukt men ändå lite stöd. Har tung röv och vill inte att den ska sjunka ner i en grop men vill att det ska vara tillräckligt mjukt så axeln sjunker ner om jag lägger mig på sidan. I många sängar känns det som axeln liksom viker sig pga för stumt 😑
Åhå! Det där med axeln känner jag väl igen! Försöker hjälpa det med en kudde som lyfter upp huvudet tillräckligt så det inte blir så himla obekvämt med axeln.
Får kolla upp det där med pocketfjädrar!

Jaa, jag kan tydligen inte läsa idag. Du skrev ju hel kassett och madrass. Dåså, då är jag inte orolig för din nattsömn längre. :D

Det är jätteviktigt!
Varje gång vi ska bo på hotell kollar jag noga så vi får ett rum med queen eller king size säng, får absolut inte vara någon skarv 😆

Totalt missuppfattat vad min säng innehåller, det var bäddmadrassen som är skum 😅
Dubbelfjädrad resårbotten 90x200 cm med 5 komfortzoner, som ger ett precist, optimalt stöd. Överst pocketfjädrar 250/m² vadderade med kallskum och polyeterskum. Nederst minibonellfjädrar 150/m². Inkl. 10 cm tjock bäddmadrass med kärna av flexibelt Comfort+ skum, som anpassar sig efter kroppen. Stretchöverdrag med mjuk, tjock quiltning.
Så jag har väl redan pocketfjädrar @Bison 🤷‍♀️:rofl:

Gaveln är också Ikea, jag hade en sådan för några år sedan :)
Jag bildgooglade faktiskt den precis efter jag skrev det här och såg detsamma! De verkar ha gjort några hyfsat snarlika modeller av den genom åren. Jag är förälskad. Idag har jag en 140-säng men gaveln är 160, inget som stör mig. Skulle bli sjukt irriterad om någon ny jvl i ens liv vill ha 180-säng så man behöver skaffa en annan gavel. Icke :D

Majoriteten av alla sängar som tillverkas tillverkas av några få tillverkare men säljs under olika fabrikat och namn. Samma sak när det gäller t ex kök. ;)

Så kan det säkert vara 😁
Men de har fortfarande helt olika utseenden, färger och garantier.
Jag vill ha rätt färg, bra garantier och mjuk och fluffig 😍

Är trots allt bra sugen på sängen från Jensen, helt otroligt skön! Det är ju inte helt enkelt när jag är så tung om rövn och betydligt nättare upptill, grop för röven eller vikt axel 😆
Vill ju kunna sova skönt både på rygg och på sidan.
Hittade en riktig bild på den, älskar den fluffiga gaveln också!
Mycket pengar men å andra sidan gillar jag att spendera tid i sängen 🙄
IMG_20230430_230951.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama