Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ju ha färg, inte såhär vita väggar. Men hyresvärden tycker inte om att man ändrar men tror man får de om man återställer som detvar innan när man flyttar. Det här är ju vita målade väggar. Att måla i en annan färg borde inte va så komplicerat?
Har du frågat? Brukar inte vara några problem om man målar eller tapetserar om det är fackmässigt utfört och inte extrema färger eller mönster, mesta som kan hända är att du får återställa vid en flytt men har du tur håller värden med materialet.

Har du frågat? Brukar inte vara några problem om man målar eller tapetserar om det är fackmässigt utfört och inte extrema färger eller mönster, mesta som kan hända är att du får återställa vid en flytt men har du tur håller värden med materialet.
Det är ju det att jag vill ha "extrema" färger :D
Men jag ska fråga :)

Åh, jag undrade lite hur ni kom på tanken att låta det området vara vitt (det blir alltså ljusare av det?) men då är det lättare att förstå att det var redan typ avskärmat också :idea::up:

Ja, alla fönster i lägenheten är så. Kanske är något tidstypiskt? Har en glasvägg i hallen mot vardagsrummet, mycket ljusinsläpp 😍

Klart 😍
IMG_20230424_131415.webp

Jag fick tummen ur och bytte ut lite förvaring i hallen. Vi har inte gjort några förändringar alls här sen vi flyttade in och både skoskåpet och bänken var gamla och passar inte i huset. Ganska skönt att få plats med alla skor och dessutom få en avställningsyta som inte minsta barnet når :p
"Tyvärr" ledde det mest till att jag fick fler ideer så nu måste jag snart göra om allt för att måla över den hemska nittiotalstapeten och bygga en ny hatthylla. :p
Lite ologisk ordning, men vänster är efter.
Visa bifogad fil 116303
Nu börjar väggarna få färg!IMG_20230425_215818.webp
Både bra och dåligt med snabba (för mig!) projekt, det för ju med sig följder som jag aldrig tänker på från början eftersom jag kör igång utan att planera så mycket. Nu behöver jag putsa på murstocken lite och måla om, och så behöver jag nog byta lister och sätta dörrfoder i den stora öppningen till höger. Och så var det ju hatthyllan också :p

Någon som har bra tips på stor, vit, hängande taklampa?

Köpte den här lampan för ett tag sedan (diameter ca 60 cm) och är jättenöjd förutom att det inte går att få bort damm ifrån den. Det går inte ens att torka bort med en våt trasa, det är som att det är klister. :banghead: Får stå i typ en timma med roller för att få rent. Jag vill ha rent hemma så står inte ut med att det inte går att göra rent på ett enkelt vis, så måste leta efter en ny. Tänkte att någon här kanske har tips! :)

Visa bifogad fil 117356
Kolla på Lampverket. Förvisso i tyg men jag dammsuger min för att göra rent och det går super ☺️

Blev så kär i den här vasen så den fick flytta hem till oss 💙
Hittade även en kökshandduk som blev perfekt som duk!
Frågan är bara vad jag ska ha i vasen som både är fint och kattsäkert.
Den svarta katten har redan slitit upp två av kvistarna och den där till höger är bra sugen på att dra upp några till 😼

IMG_20230428_114321.webp

Blev så kär i den här vasen så den fick flytta hem till oss 💙
Hittade även en kökshandduk som blev perfekt som duk!
Frågan är bara vad jag ska ha i vasen som både är fint och kattsäkert.
Den svarta katten har redan slitit upp två av kvistarna och den där till höger är bra sugen på att dra upp några till 😼

Visa bifogad fil 117639

"Åh, en kattleksaksautomat mitt på bordet!" :rofl:

Sängdilemma 😅
Vår säng är närmare 10 år och har sett sina bästa dagar samt att två kattungar har gått rätt hårt åt den 🙄
Så idag har vi varit på sängturné, Mio hade en väldigt snygg men obekväm, de bekväma fanns bara i grått och beige. Varför vill alla ha grått och beige 😭😭😭
Vill vill komma bort från att allt är grått och beige är satans påfund av tråkigheternas tråkighet samt att det automatiskt för tankarna till uppsydd hårboll 😑
Hittade en Jensen som är helt fantastisk 😍
Dock är närmare 80 k lite väl mycket pengar om vi inte köper butiksexet för halva priset.
Dock är jag tveksam till att mörkblått kommer bli bra till tapeten 🤔
IMG_20230430_142132.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 680
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama