Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag vill ha en lååång rosa matta i köket. Typ en ”gångmatta”. Men budgeten är i det närmaste obefintlig.

Var letar jag?

IMG_0456.webp

Köket är inte klart, det behöver riktas upp och väggen kommer se helt annorlunda ut, det ska också upp två vitrinskåp. Plus att nytt innertak ska upp. Vilket år som helst.

Jag tror att jag vill ha en lååång rosa matta i köket. Typ en ”gångmatta”. Men budgeten är i det närmaste obefintlig.

Var letar jag?

Visa bifogad fil 119927

Köket är inte klart, det behöver riktas upp och väggen kommer se helt annorlunda ut, det ska också upp två vitrinskåp. Plus att nytt innertak ska upp. Vilket år som helst.
Om budgeten är närmast obefintlig så hade jag letat mattor på loppis.

Grundat och klart, inga missöden med bråkiga djur 😁
Hyllan i bakgrunden är likadan, fast mycket större. Perfekt som rumsavdelare, bokhylla och förvaring. Bra sugen på att måla den också, mörkgrön eller mörkblå. Men 25 fack 🤯 Det kommer inte bli roligt 😅
IMG_20230527_142918.webp

Var letar jag?

Visa bifogad fil 119927

Amazon!
Beställde precis en matta till hallen där. Omöjligt att hitta en tillräckligt smal och lång i en svensk butik.

Grundat och klart 😁
Nu får det hårda till imorgon eftermiddag.
Stora hyllan får bli mörkgrön, gardiner, matta och några kuddar i soffan är mörkblå. Vill inte hamna i ett mörkblått träsk istället för ett grått så grönt blir en bra kontrast.
IMG_20230527_165146.webp

Men är det så bra då beställa därifrån?
Tänker att det är krångligt och opålitligt?

Jag beställer massor från Amazon, har gjort i flera år och är helnöjd!
Där jag hittar mina roliga och bästa grejer!
Supersmidigt! Det smidigaste är det som Amazon själva skickar, kommer på typ två dagar, sen finns det andra säljare med lite längre leveranstid. Finns såklart en del skit men det är inte som Wish. Läs recensioner på det man är tveksam till.
Jag älskar Amazon!

Jag väljer ofta Amazon just pga att det är smidigt, snabbt och pålitligt. Kan köpa märkesvaror till bra priser och saker som inte går att hitta på andra ställen, som nu när jag ville ha en matta med knepiga mått.
Har returnerat några gånger, trasig vara, felaktig vara och en gång pga att jag läste som en kratta. Fått en kod, lämnat in och sen fått full refund. I ga konstigheter alls :)
Ja, de har blivit kritiserade, precis som typ alla större företag.
Amazon är dock storkund till "mitt" företag så jag vet att de satsar väldigt mycket på högkvalitativ och väldigt säker utrustning till de som jobbar på deras lager.

Ville ha en trevlig fönsterlampa till sovrummet. Hade kontakt sen innan så behövde bara en bra skärm. Hittade en toppskärm med gröna blad 💚
Var först lite tveksam om den blev för stor och klumpig men så tände jag den innan jag gick ut med hunden och utifrån såg det så fint ut när den lyste över blomman 😍
Trivs så himla bra här i vår lilla lägenhet.
IMG_20230527_230014.webp

Jag väljer ofta Amazon just pga att det är smidigt, snabbt och pålitligt. Kan köpa märkesvaror till bra priser och saker som inte går att hitta på andra ställen, som nu när jag ville ha en matta med knepiga mått.
Har returnerat några gånger, trasig vara, felaktig vara och en gång pga att jag läste som en kratta. Fått en kod, lämnat in och sen fått full refund. I ga konstigheter alls :)
Ja, de har blivit kritiserade, precis som typ alla större företag.
Amazon är dock storkund till "mitt" företag så jag vet att de satsar väldigt mycket på högkvalitativ och väldigt säker utrustning till de som jobbar på deras lager.

"Alla" stora företag har ju dock inte anställda som pissar i flaskor eller ambulanser parkerade utanför lagerlokaler då det är så vanligt att anställda kollapsar....

Alltså man får ju såklart göra sina egna avvägningar men jag tycker absolut inte att det är rimligt att vifta bort Amazons beteende med en slags "Alla stora företag är dåliga" attityd..

Personligen resonerar jag som så att im man tror på kundmakt öht, och vill försöka konsumera någotsånär hållbart och etiskt, så är att undvika Amazon en av de lättaste sakerna jag kan göra..

"Alla" stora företag har ju dock inte anställda som pissar i flaskor eller ambulanser parkerade utanför lagerlokaler då det är så vanligt att anställda kollapsar....

Alltså man får ju såklart göra sina egna avvägningar men jag tycker absolut inte att det är rimligt att vifta bort Amazons beteende med en slags "Alla stora företag är dåliga" attityd..

Personligen resonerar jag som så att im man tror på kundmakt öht, och vill försöka konsumera någotsånär hållbart och etiskt, så är att undvika Amazon en av de lättaste sakerna jag kan göra..

Nu har jag inte läst allt och vet inte vad som är sant och inte. De har dessutom lager i ett flertal länder.
Men oavsett så känner jag mig inte sämre när jag handlar på Amazon jämfört med när jag handlar på tex HM.
Världen är skit överlag och jag inte riktigt det engagemanget att hitta företag som är allt igenom goda och bra.
Vill man diskutera mer om Amazons vara eller icke vara är det nog bättre att skapa en ny tråd för det 😊
Jag har som sagt bara goda erfarenheter och kommer fortsätta beställa från dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama