Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer min nya skänk som jag ska ha teven på andra veckan i januari (eller den tredje beroende på om man räknar gårdagen som del av första veckan 😅). Den blir dyr men kommer i ett enda paket, dvs ska vara färdigmonterad, vilket känns nästan som värt priset :angel:

Tittar på en massa andra grejer också, men det som saknas främst är väl tavelhyllor/-lister som jag kan sätta upp tavlor på. Bara drar mig lite för det då det innebär att sätta upp dem också ... 😅
 
Ma6PWck.jpg
Ropade hem en ny soffa på Auctionet här om veckan. 1000 spänn! Nypris 30 papp ✌️

Frakten hit var dyrare, men totalpriset blev bara 2200 och när den väl kom fram verkade den vara helt oanvänd. Dessutom hade den avtagbar klädsel, en bonus när tre hundar gärna brottas i soffan. Kan vara mitt bästa kap under 2022 😁
 
Ma6PWck.jpg
Ropade hem en ny soffa på Auctionet här om veckan. 1000 spänn! Nypris 30 papp ✌️

Frakten hit var dyrare, men totalpriset blev bara 2200 och när den väl kom fram verkade den vara helt oanvänd. Dessutom hade den avtagbar klädsel, en bonus när tre hundar gärna brottas i soffan. Kan vara mitt bästa kap under 2022 😁
Så fin :) ! Japp, man kan göra rejäla fynd på auktion ibland om man har tur. Jag behövde en bokhylla och hittade en jättefin 1930-tals-variant som jag fick för utropspriset 350 kr.... Den är i jättefint skick och passar så fint med resten av min inredningsstil... :) Och vilken fantastisk kvalitet på gamla möbler!
 
Ma6PWck.jpg
Ropade hem en ny soffa på Auctionet här om veckan. 1000 spänn! Nypris 30 papp ✌️

Frakten hit var dyrare, men totalpriset blev bara 2200 och när den väl kom fram verkade den vara helt oanvänd. Dessutom hade den avtagbar klädsel, en bonus när tre hundar gärna brottas i soffan. Kan vara mitt bästa kap under 2022 😁
Så fin :) ! Japp, man kan göra rejäla fynd på auktion ibland om man har tur. Jag behövde en bokhylla och hittade en jättefin 1930-tals-variant som jag fick för utropspriset 350 kr.... Den är i jättefint skick och passar så fint med resten av min inredningsstil... :) Och vilken fantastisk kvalitet på gamla möbler!
Vill bara tipsa om mjukhome.com (om man bor i rätt områden så kan man få den hemkörd också), som finns i både sverige och finland, om man är lite för feg för auktioner (som jag.. :angel:). Begagnade möbler som hämtas från förra ägarna, fotas och kontrolleras av hemsidan innan de läggs ut på sidan. Så kan man få ordentliga foton och löften om kvaliteten :up:
Min soffa (på föregående sida) skrev de att den hade lite märken på baksidan, och det stämde - bara ett fåtal. Och så var gubbarna som kom med den väldigt hjälpsamma när den knappt kom igenom dörröppningen :D
 
Hjälp! Ska ha en stänkskiva på bortre väggen. Vid spisen.
Men vad för typ? Alltså utseende.
Hjälp mig komma på idéer.
Såhär ser köket ut.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230103_211642_Gallery.webp
    Screenshot_20230103_211642_Gallery.webp
    101,4 KB · Visningar: 196
Efter många och långa diskussioner tror jag att jag och maken börjar landa i hur vi vill ha det i kök och vardagsrum. Det blir naturfärger blandat med olivgrönt, svarta stilleben och detaljer, blandning av olika material såsom glas, trä, metall, ull osv. Jag gillar dova färger i kontrast till ljus inramning. Snudd på det lantliga och rustika men väldigt sparsmakat. Såhär ser mitt moodboard ut på Pinterest just nu.

AAE7BFC0-4E9F-4FB9-BBC2-DC5ADBEEE18F.webp
 
Efter många och långa diskussioner tror jag att jag och maken börjar landa i hur vi vill ha det i kök och vardagsrum. Det blir naturfärger blandat med olivgrönt, svarta stilleben och detaljer, blandning av olika material såsom glas, trä, metall, ull osv. Jag gillar dova färger i kontrast till ljus inramning. Snudd på det lantliga och rustika men väldigt sparsmakat. Såhär ser mitt moodboard ut på Pinterest just nu.

Visa bifogad fil 109777
:love1: :love1:
Asko-approved! :up:
 
Efter många och långa diskussioner tror jag att jag och maken börjar landa i hur vi vill ha det i kök och vardagsrum. Det blir naturfärger blandat med olivgrönt, svarta stilleben och detaljer, blandning av olika material såsom glas, trä, metall, ull osv. Jag gillar dova färger i kontrast till ljus inramning. Snudd på det lantliga och rustika men väldigt sparsmakat. Såhär ser mitt moodboard ut på Pinterest just nu.

Visa bifogad fil 109777
Inreder vårt hem lite liknande just nu, Ljusa väggar, mycket trä, naturmaterial. Men det svåra är fasiken att välja golv. O_o
 
Inreder vårt hem lite liknande just nu, Ljusa väggar, mycket trä, naturmaterial. Men det svåra är fasiken att välja golv. O_o

Förstår det! Vi har stavparkett i ek i hela huset och kommer inte lägga om det. Det är väl inte det snyggaste golvet med helt OK. Vår tanke är nog mest att inredningen i trä får matcha ungefärligt i färg, så vi inte köper ljusa eller mörka trämöbler utan sånt som smälter ihop någorlunda med ek.
 
:love1: :love1:
Asko-approved! :up:

Visst är det trevligt! :love: Jag hade gärna gått bananas med lite mer färg men maken vill ha det lite lugnare på de stora ytorna. Däremot har vi 5 rum till att inreda med tiden så kommer nog bli mer färg på något av de mindre allrummen eller arbetsrummet.
 
Visst är det trevligt! :love: Jag hade gärna gått bananas med lite mer färg men maken vill ha det lite lugnare på de stora ytorna. Däremot har vi 5 rum till att inreda med tiden så kommer nog bli mer färg på något av de mindre allrummen eller arbetsrummet.
Jag är som din make där, lugna färger på stora ytor. Däremot har jag ett litet gatt i min hall, där slängde jag upp den här tapeten kombinerat med en mjuk gammelrosa färg på byrå och hängare. Är så himla nöjd med den lilla färgklicken 😍
IMG_20220222_204116.webp
 
Jag ska frigöra utrymme vid matplatsen genom att ta bort ehh... klädställningar 😅
Har också kommit på att jag ska införskaffa ett pelarbord för att smidigare kunna placera ut fler stolar (och alltså fler middagsgäster). Borde också måla om stolarna då de har fått en del skav osv.
Jakten på ett snyggt runt pelarbord är inlett! Bring it on fler middagsgäster! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 334
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp