Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tills vidare får tavlan hänga ovanför sängen. Det gjorde den i förra boendet också. Den hänger på hängare som förra ägaren lämnade kvar (klistrade, så färgen lossnar när man tar bort dem) och sen får jag se om jag gör nån bättre lösning.

På bilden syns även min tillfälliga lösning på sänggavel på långsidan av sängen, det är dynan från utemöbeln. Funkar mycket bättre än förväntat. :)

Men jag har fortfarande inte köpt nån hallampa. Suck.

8909B185-1600-4D14-9A71-5A98D79899C4.webp
 
Tills vidare får tavlan hänga ovanför sängen. Det gjorde den i förra boendet också. Den hänger på hängare som förra ägaren lämnade kvar (klistrade, så färgen lossnar när man tar bort dem) och sen får jag se om jag gör nån bättre lösning.

På bilden syns även min tillfälliga lösning på sänggavel på långsidan av sängen, det är dynan från utemöbeln. Funkar mycket bättre än förväntat. :)

Men jag har fortfarande inte köpt nån hallampa. Suck.

Visa bifogad fil 106271
Vilken härlig häst bild 😍
 
Experimenterade med lite sidenband ikväll (tänkte ståltråd egentligen, men inte köpt nån än) och det blev inte så bra som jag tänkt mig. Kanske ska jag bara köpa nån gardingrej och hänga där istället. Så får jag sätta fast rosetterna i märlor på väggen istället.

290C7378-E608-4E14-A03B-B589C772424F.webp
 
Jag gör om ett rum till mitt vardagsrum och har äntligen kunnat börja igår 🤩 det är ett rätt stort rum som jag äntligen kommer att kunna ha en soffa i. Annars har jag nyttjat de gamla bokhyllorna för att få mera utrymme, och mera dekoration. Kommer att bli skönt att få mera utrymme övht! Det har varit trångt hittills.
20221201_044218.webp

Ena avlånga väggen, har som sagt redan plockat upp en del till bokhyllan. Till vänster om den planerar jag att ha min TV, kommer att köpa en ny bänk/skänk att ha den på. Har några som jag tittar och funderar på, en som jag verkligen gillar men den är dyr så det beror på vad soffan kommer att kosta.
Även en ny TV hoppas jag på, min börjar bli lite gammal, vill gärna kunna spela youtube på den :D
 
20221201_044144.webp

Här är ena hörnet på andra avlånga väggen. Bordet hade jag som matbord tidigare, sedan som hallmöbel och nu tänker jag att den kan nog funka som skrivbord. Bokhyllan är en av pappas gamla, de matchar min så det blev en bra kombination :up: Har plockat ned lite böcker från mina andra bokhyllor som jag tänker ska kunna passa in här också.
Trästegen kommer inte stå kvar såklart :D
 
20221201_044206.webp

Och här är det sista hörnet av rummet. Mycket fönster och en dörr ut till uteplatsen utanför. De flesta av kartongerna är med pappas gamla saker så de ska plockas undan någon annanstans. Men här tänkte jag att en soffa skulle stå längs med väggen till vänster. Antingen ända in till fönstret eller så har jag kattens klösträd där istället. Får se hur det blir med där teven kommer att stå.
Blir supernice när det färdigt tror och hoppas jag! 😊
 
Jag vill verkligen ha en spegelvägg! Men enda ställena som skulle kunna funka är i hallen (som är för liten), framför bokhyllan (som jag behöver) eller framför fönstret i extrarummet (och då försvinner ju fönstret 😑). Plus att ekonomin inte är på min sida så jag får klara mig utan spegelvägg. Men det hade varit sååååå coolt!
 
Visa bifogad fil 106730
Här är ena hörnet på andra avlånga väggen. Bordet hade jag som matbord tidigare, sedan som hallmöbel och nu tänker jag att den kan nog funka som skrivbord. Bokhyllan är en av pappas gamla, de matchar min så det blev en bra kombination :up: Har plockat ned lite böcker från mina andra bokhyllor som jag tänker ska kunna passa in här också.
Trästegen kommer inte stå kvar såklart :D
Trästegen är ascool, den hade jag gärna haft i mitt hem 🥰
 
Jag kollade vad en garderob med spegeldörrar (för jag hade även behövt en annan garderob) kostade och det landade på 8000-9000 spänn :nailbiting::nailbiting: Tror jag får fortsätta att bara drömma 😞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 334
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp