Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smart! Det måste det ju finnas, eftersom det finns sängar som är två meter breda (min kompis har en sån säng, den är alltså 2x2 meter, skitrolig!).
Om 180 skulle fungera, verkar Jysk ha en som man bara ställer mellan väggen och sängen om jag fattat rätt.
 
Är lite löjlig glad i mitt vardagsrum men behovet av gardiner blir mer och mer tydligt. Någon som har lite inspiration att dela med sig av? Takmonterad skena som täcker hela fönsterväggen är redan inköpt. Frågan gäller tyg och färg.
Säger som @Bison skulle ha plockat upp det oranga i kudden, kanske gått lite mot rostorange!
 
@Habina jag hade byggt själv och gjort en slags schäslong av sängen.
Köpt skivor, typ mdf till kortsida och långsida, du kan få hjälp att såga på de flesta byggvaruhus. Köpt skumgummi, ett snyggt tyg och knappar. Det är mycket enklare än vad det låter.

Typ såhär, asful pjäs men typ den formen på huvudgavel och långsida. Rak gavel och böjd långsida.

image_2_60657.jpg
 
Jag letar lampa till skänken i vardagsrummet men har tydligen orimliga krav. :cautious: Vit skänk och vit vägg, så det skulle vara snyggt med lampfot i mörkare färg som bryter av. Dock vill jag inte att sladden ska synas, så den ska helst vara vit. Varför har alla mörka lampfötter svarta sladdar?
Helst skulle jag även vilja ha sladden dold bakom skänken, men då måste själva lampfoten ha en av/påknapp vilket inte är i närheten av lika vanligt som strömbrytare på sladden. :mad:
 
Jag säg världens mest ful-snygga lampskärm på en lokal loppis häromdagen.... I guldtyg. Pampig och krusidullig. En sådan som ögonen dras till. Jag har en koboltblå lampfot med ett blommönster - som bland annat går i guld. Jag tror att den foten vill ha den här HELT GALNA skärmen..... :D Skärmen kostar 40 kr. Kanske går jag in i veckan som kommer och köper den. Om den finns kvar....
 
Jag klurar på var och hur jag ska sätta upp mina prisrosetter. I förra boendet satt de längs två väggar i hönsnät, men jag är lite osäker om jag vill ha dem ovanför sängen nu (enda lediga helväggen).

Vad tror ni om att dölja de här rören med dem? Fästa med ståltråd?

E12F69C1-DCE5-411E-B8B4-ECED28CFD795.webp
 
Jag klurar på var och hur jag ska sätta upp mina prisrosetter. I förra boendet satt de längs två väggar i hönsnät, men jag är lite osäker om jag vill ha dem ovanför sängen nu (enda lediga helväggen).

Vad tror ni om att dölja de här rören med dem? Fästa med ståltråd?

Visa bifogad fil 105550
Det tror jag kan bli bra! Men vilken dumt ställe att sätta fula rör på 🤔
 
Förnyat sovrummet lite. Hade tidigare små grå lampskärmar, grå kuddfodral och en grå filt. Haft span på lampskärmarna länge och nu var det äntligen rea 🤩
Älskar mönstret och de är så himla fina när man tänder dem. Köpte lite lyxigare kuddfodral och en större och väldigt gosig filt. Vi är ambitiösa och bäddar varje morgon, sambon gillar att ligga på sängen och plugga och jag brukar ligga där och läsa så vi har köpt en stor "hotellkudde" också 😍
Tur att det snart är helg och att det ska vara dåligt väder 😁

IMG_20221117_213640.webp


Det är mörkt, döskallar och så ligger Ernst där mitt i allt och passar inte in alls men han är så fin och jag fick honom i present av en väldigt speciell vän ❤️
 
Förnyat sovrummet lite. Hade tidigare små grå lampskärmar, grå kuddfodral och en grå filt. Haft span på lampskärmarna länge och nu var det äntligen rea 🤩
Älskar mönstret och de är så himla fina när man tänder dem. Köpte lite lyxigare kuddfodral och en större och väldigt gosig filt. Vi är ambitiösa och bäddar varje morgon, sambon gillar att ligga på sängen och plugga och jag brukar ligga där och läsa så vi har köpt en stor "hotellkudde" också 😍
Tur att det snart är helg och att det ska vara dåligt väder 😁

Visa bifogad fil 105672

Det är mörkt, döskallar och så ligger Ernst där mitt i allt och passar inte in alls men han är så fin och jag fick honom i present av en väldigt speciell vän ❤️

Jag har också en mjukis-enhörning (han heter Mr Horny :o ) som inte riktigt passar in. Men precis som du har jag fått den av en speciell vän och i ett väldigt behövligt tillfälle, så det får vara lite udda mitt i allt som hänger ihop.

Älskar din tapet!
 
Förnyat sovrummet lite. Hade tidigare små grå lampskärmar, grå kuddfodral och en grå filt. Haft span på lampskärmarna länge och nu var det äntligen rea 🤩
Älskar mönstret och de är så himla fina när man tänder dem. Köpte lite lyxigare kuddfodral och en större och väldigt gosig filt. Vi är ambitiösa och bäddar varje morgon, sambon gillar att ligga på sängen och plugga och jag brukar ligga där och läsa så vi har köpt en stor "hotellkudde" också 😍
Tur att det snart är helg och att det ska vara dåligt väder 😁

Visa bifogad fil 105672

Det är mörkt, döskallar och så ligger Ernst där mitt i allt och passar inte in alls men han är så fin och jag fick honom i present av en väldigt speciell vän ❤️
Men alltså Ernst!! 😍 han är liksom det där extra oväntade.
 
Förnyat sovrummet lite. Hade tidigare små grå lampskärmar, grå kuddfodral och en grå filt. Haft span på lampskärmarna länge och nu var det äntligen rea 🤩
Älskar mönstret och de är så himla fina när man tänder dem. Köpte lite lyxigare kuddfodral och en större och väldigt gosig filt. Vi är ambitiösa och bäddar varje morgon, sambon gillar att ligga på sängen och plugga och jag brukar ligga där och läsa så vi har köpt en stor "hotellkudde" också 😍
Tur att det snart är helg och att det ska vara dåligt väder 😁

Visa bifogad fil 105672

Det är mörkt, döskallar och så ligger Ernst där mitt i allt och passar inte in alls men han är så fin och jag fick honom i present av en väldigt speciell vän ❤️
Så fort jag hör Ernst tänker jag på Ernst Kirchsteiger.... :D Lite udda att ha honom liggandes där på sängen.... :p
 
Jag har bytt ut min gamla soffa mot en "ny", monterade gamla benen på den så jag fick en bra höjd! Nöjd med den men dras med en röklukt jag gärna blivit av med. Det är skinnimitation och det har jag inte haft så jag vet inte vad man vågar använda på den. Hittills har jag bara torkat med ljummet vatten och dammsugit, men någon kanske sitter på ett husmorstips mot rökdoft?

En bild innan den belamrades med kuddar och filtar.
20221120_211338.webp
 
Jag har bytt ut min gamla soffa mot en "ny", monterade gamla benen på den så jag fick en bra höjd! Nöjd med den men dras med en röklukt jag gärna blivit av med. Det är skinnimitation och det har jag inte haft så jag vet inte vad man vågar använda på den. Hittills har jag bara torkat med ljummet vatten och dammsugit, men någon kanske sitter på ett husmorstips mot rökdoft?

En bild innan den belamrades med kuddar och filtar.
Visa bifogad fil 106216
Jag har sett i flera diskussioner mellan Airbnb-värdar att ozonmaskiner ska vara effektiva. Inte testat själv men många som har upptäckt att gäster har rökt inomhus och allt luktar hemskt får rådet att ta dit en ozonapparat för att det löser problemet... på något dygn kanske? Oklart om man själv kan vara där under tiden.
 
Jag har bytt ut min gamla soffa mot en "ny", monterade gamla benen på den så jag fick en bra höjd! Nöjd med den men dras med en röklukt jag gärna blivit av med. Det är skinnimitation och det har jag inte haft så jag vet inte vad man vågar använda på den. Hittills har jag bara torkat med ljummet vatten och dammsugit, men någon kanske sitter på ett husmorstips mot rökdoft?

En bild innan den belamrades med kuddar och filtar.
Visa bifogad fil 106216

Åhh, en uppstoppad räv!!!! 😍
 
Förnyat sovrummet lite. Hade tidigare små grå lampskärmar, grå kuddfodral och en grå filt. Haft span på lampskärmarna länge och nu var det äntligen rea 🤩
Älskar mönstret och de är så himla fina när man tänder dem. Köpte lite lyxigare kuddfodral och en större och väldigt gosig filt. Vi är ambitiösa och bäddar varje morgon, sambon gillar att ligga på sängen och plugga och jag brukar ligga där och läsa så vi har köpt en stor "hotellkudde" också 😍
Tur att det snart är helg och att det ska vara dåligt väder 😁

Visa bifogad fil 105672

Det är mörkt, döskallar och så ligger Ernst där mitt i allt och passar inte in alls men han är så fin och jag fick honom i present av en väldigt speciell vän ❤️
Jag såg inte döskallarna alls förrän jag gick tillbaka och letade efter att du skrev att de skulle vara där 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 334
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp