Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på och fnular med mitt stolsprojekt. Känns som att även stoppningen börjar ha gjort sitt efter 60 års trogen tjänst.
20221028_215756.webp

Eftersom jag är övertänkare med lätt nördiga tendenser sitter jag nu och läser in mig på ämnesområdet stolsitsstoppning. Lutar åt att det blir 3 cm kallskum med högt hårdhetsindex. :angel:Vill ju helst ha något som håller 60 år till. De guider jag hittat tycker att man ska toppa skumdynan med polyerstervadd, men det borde väl gå minst lika bra med t.ex. bomullsvadd? Tänker att naturmaterial borde bli bekvämare.
 
Funderar också på upphängning av gardinkappa i köket. "Alla" bilder jag hittar har sydd kanal vilket ju är snyggt, men eftersom jag ska sy själv (och inte har hanterat en symaskin sedan grundskolan) hade det varit betydligt enklare att hänga upp med ring och klämma. Frågan är om avsaknaden av bilder på just detta beror på att det inte är snyggt eller bara inte inne för tillfället? Någon som hängt upp kappa med ring och klämma som vill dela med sig av hur det ser ut?
 
Funderar också på upphängning av gardinkappa i köket. "Alla" bilder jag hittar har sydd kanal vilket ju är snyggt, men eftersom jag ska sy själv (och inte har hanterat en symaskin sedan grundskolan) hade det varit betydligt enklare att hänga upp med ring och klämma. Frågan är om avsaknaden av bilder på just detta beror på att det inte är snyggt eller bara inte inne för tillfället? Någon som hängt upp kappa med ring och klämma som vill dela med sig av hur det ser ut?
(Du vill inte ha råd av mig. Jag hängde upp en kappa i några spikar som satt kvar efter julstjärneupphängningen.)
 
Det blir ingen ny kran. Flyttade ett lass med kompis idag och hon visade hur en normal människa tvättar händerna. :rofl:

Så nu ska jag bara lära mig det… Plus köpa lampa till hallen. Måste nog ta en till tur till Ikea snart.
 
Hittade tillslut ett bord i massivt trä till rimligt pris 🤩
Så nöjd med matplatsen i köket nu. Målade stolarna från rosa till duvblå, köpte en liten, asful kökssoffa som jag slipat, målat och klätt om, ny fönsterlampa och ett nu äntligen ett nytt bord 😍

IMG_20221030_151104.webp
 
Är på jakt efter ett hörnskåp eller kanske ett vitrinskåp. Egentligen vill jag ha ett hörnskåp i lutad furu, men har i några dagar dammsugit Blocket, marketplace och olika auktionssidor men hittar inget som faller mig i smaken.
106DC004-B582-47BE-82C7-D169E41E7E63.webp


Typ något sånt tänker jag mig? Har en stor del i vardagsrummet som är helt omöblerad och tänker en stor möbel där! Gärna upp mot 2,40 i höjd (vi har 2,48 i takhöjd) och gärna en hörnmöbel. Men också snyggt med halva med vitrindörrar, att kunna ha de uppställda med olika stilleben i.
 
Är på jakt efter ett hörnskåp eller kanske ett vitrinskåp. Egentligen vill jag ha ett hörnskåp i lutad furu, men har i några dagar dammsugit Blocket, marketplace och olika auktionssidor men hittar inget som faller mig i smaken. Visa bifogad fil 104575

Typ något sånt tänker jag mig? Har en stor del i vardagsrummet som är helt omöblerad och tänker en stor möbel där! Gärna upp mot 2,40 i höjd (vi har 2,48 i takhöjd) och gärna en hörnmöbel. Men också snyggt med halva med vitrindörrar, att kunna ha de uppställda med olika stilleben i.
Jag har exakt det skåpet i mitten på nedersta raden. Hittade på Marketplace för ett par hundra, så håll ut! Det är dock inte 2,40 utan ca 2 meter högt (vilket är tur för mig som har 2,10 i takhöjd).
 
Du får klippa till en passepartou. Bakgrunden på själva bilderna går ju inte att ändra men det gör ju den inre ramen likadan.
Problemet är att jag har inte papper i rätt färg. Fem av ramarna kom med den lite gulbeigea färgen och det är den jag vill ha men den sjätte kom med kritvit bakgrund
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 334
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp