Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt en höststjärna 🙂
6795420F-688E-4887-8948-EF10D5DC4DC9.webp
 
Nytt besök i lägenheten. Fick upp ena mörkläggningsgardinen, men vet i sjutton om det ändå skär sig. :crazy:

Visa bifogad fil 103877

Sen tror jag att jag måste byta kran i badrummet, den når knappt fram i handfatet så när man tvättar händerna så slår man i handfatet och skvätter vatten bakom kranen. Suck… Men det är kanske ingen jättegrej att ändra?
Byta kranar är inte så jättemeckigt om man 1. Kommer ihåg att stänga av vattnet och 2. Har rätt verktyg 🙃
 
Byta kranar är inte så jättemeckigt om man 1. Kommer ihåg att stänga av vattnet och 2. Har rätt verktyg 🙃

Nä, gör själv gör jag inte. Tänkte mest om jag står ut eller om jag ska kosta på mig rörmokare. Kruxet är väl att det kan bli en lika fel kran, när jag inte kan ta hem varuprov och testa. Eller kan man det?
 
Nä, gör själv gör jag inte. Tänkte mest om jag står ut eller om jag ska kosta på mig rörmokare. Kruxet är väl att det kan bli en lika fel kran, när jag inte kan ta hem varuprov och testa. Eller kan man det?
Där jag bor kan man få ta hem det mesta och kolla av men det är ju inte direkt i Svedala (landet inte byn 😆) om man så säger.
 
Var in på Bukowskis och tittade på bord och stolar igår! Tyvärr var stolarna väldigt låga. Brukar räkna med 1-2 cm lägre mot dagens standardhöjd när det gäller äldre stolar men dessa var nog goda 4 cm lägre. Funkar icke för två långa personer som vi är här! Men bordet var himla fint, får leta efter det men utan stolar.
 
Var in på Bukowskis och tittade på bord och stolar igår! Tyvärr var stolarna väldigt låga. Brukar räkna med 1-2 cm lägre mot dagens standardhöjd när det gäller äldre stolar men dessa var nog goda 4 cm lägre. Funkar icke för två långa personer som vi är här! Men bordet var himla fint, får leta efter det men utan stolar.

Har du kollat Auctionet? Det kan ju finnas något hos ett hus inte långt från er, annars har de oftast en rätt förmånlig frakt inom sin egna transportorganisation. Kan vara så att jag utnyttjat det när jag hittat saker lite väl långt bort :angel: De har ett utlämningsställe i Gävle vilket är helt rimligt avstånd för mig.
 
Angående kranar så tycker min hyresvärd att detta är helt upp till standard :grin::rage: Det går inte att få bort kalken eftersom det hela tiden läcker vatten. La flera timmar på att få bort kalken i vasken och badkaret och så såg det likadant ut igen efter ett par veckor:meh:
Detta är EFTER de har ”lagat” den
0AC72CAE-CC5A-43AB-AA65-4C7E140A0F73.jpeg
 
Har du kollat Auctionet? Det kan ju finnas något hos ett hus inte långt från er, annars har de oftast en rätt förmånlig frakt inom sin egna transportorganisation. Kan vara så att jag utnyttjat det när jag hittat saker lite väl långt bort :angel: De har ett utlämningsställe i Gävle vilket är helt rimligt avstånd för mig.
Ja där kollar jag ibland! Får steppa upp spanandet, det har varit lite sporadiskt hittills men nu börjar vi känna oss redo att hitta nytt bord.
 
Jag hade velat måla om och fixa hela lägenheten men det är en hyresrätt så det går inte 😑 Jag ska iallafall ringa och tjata om badrummet så fort jag orkar
 
Alltså man kan ju, jag har tapetserat en del av mitt sovrum och målat hallen gul.
Man får väl dock räkna med att återställa det vid flytt.
Jo, det är sant. Men det är jättedyrt och tex skåpsluckor och stommar måste slipas ned helt innan de går att måla igen och nästan alla lister bytas för att det ska bli bra. Även golvet hade behövt bytas för golvmattan i hallen är så sliten att den inte längre går att få ren. Av någon anledning har de också spikat fast den :confused:
Prata med värden, om du gör jobbet själv kan de hålla med materialet om de är snälla och du inte för extrem. :)
Han skulle hellre hoppa framför tåget än stå för material tyvärr
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 337
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp