Vi har ett litet badrum (liknande storlek som ditt), fått offert på 150’ i arbetskostnad. Det är med spottar, golvvärme men exkl material. Och behöver nog byta en del rör så kommer dra iväg ytterligare.Jag funderar på att riva ut och renovera badrummet. Det är ett ganska litet fyrkantigt rum, kaklade väggar och matta på golvet, gjort 90-tal med den klassiska randen i färgat kakel (alla vet nog vad jag menar). Mattan är ful och fläckig och kaklet har spruckit lite i duschhörnet, kommoden har krakelerat i porslinet. Kort sagt, det går att fixa till med gott samvete. Det är inte superakut men jag har en tanke om att det kommer bli billigare med hantverkare framöver då folk inte kommer ha lika mkt pengar till renoveringar... om inte annat så hoppas jag på det för min egen skull
Jag vill ha nåt neutralt som går hem hos de flesta då jag tänker på säljbarheten. Behöver absolut inte vara kakel, det är viktigare för mig att det hålls ganska ok i pris men ändå blir snyggt och tilltalande.
Kommer även att låta tapetsera om sovrum och vardagsrum. Det är gjort de senaste åren men jag gillar inte tråkig gulbeige i vardagsrum samt ljusljusgrön i sovrum, det senare är ok men jag vill inte ha ett ljust sovrum. Underarbetet ser dock lite bristfälligt ut så jag funderar på att låta nån hantverkare göra om skiten.
Trist bara att jag hatar att hålla på med sånt här. Och jag trivs inte i bostaden heller, suget att fixa till är ju lite lägre då jag ändå inte kommer vilja bo här långsiktigt. Men å andra sidan är jag ju inte lessen om det ökar värdet nån krona den dag jag säljer.
Nån som har en aning om vad det kostar att renovera badrum? Rummet är 1,65x1,90m.
Vi har som plan att projektera själva - blir billigare men mkt stökigare. Och att riva själva, det är en ganska stor kostnad. I övrigt Fibo-skivor tror jag, och inte helkalkat utan ha halva väggarna målade (men inte pga priset utan för att det är snyggt!).