Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är att jag har inte papper i rätt färg. Fem av ramarna kom med den lite gulbeigea färgen och det är den jag vill ha men den sjätte kom med kritvit bakgrund
Det är inte så att du kan vända på passepartouten och att det är olika färger på sidorna? Så var det sist jag köpte en ram iaf!
 
Det är inte så att du kan vända på passepartouten och att det är olika färger på sidorna? Så var det sist jag köpte en ram iaf!
Tyvärr inte. Det är så jag har gjort på de beigea.
Det borde ju finnas att köpa papper i någorlunda rätt färg och storlek, men var? 🤔
 
Vad iriterande @Habina ! På sikt kanske ett skoskåp/byrå kunde vara något? Alltså, det går ju att förvara massa annat som inte är skor i dem och öppningen kräver inte lika mycket utrymme som en utdragbar låda. Oftast så är de inte lika djupa som vanliga byråer heller :)

staell-skoskap-3-fack-vit__0106674_pe255079_s5.jpg

Jag testar att vända byrån tills vidare. Tyvärr är det så litet utrymme att det inte funkar med skolåda heller. Men de är riktigt bra för all typ av förvaring, hade såna förut. :)
 
Är lite löjlig glad i mitt vardagsrum men behovet av gardiner blir mer och mer tydligt. Någon som har lite inspiration att dela med sig av? Takmonterad skena som täcker hela fönsterväggen är redan inköpt. Frågan gäller tyg och färg.
 

Bifogade filer

  • 20221106_155611.webp
    20221106_155611.webp
    248,9 KB · Visningar: 176
Är lite löjlig glad i mitt vardagsrum men behovet av gardiner blir mer och mer tydligt. Någon som har lite inspiration att dela med sig av? Takmonterad skena som täcker hela fönsterväggen är redan inköpt. Frågan gäller tyg och färg.
Linnegardiner/linnekänsla i nån höstfärg? De nedan är bomullspolyester men vävningen ser verkligen ut som linne, oerhört smidigt ur stryksynpunkt :D

Nåt som matchar fåtöljen eller den gula kudden kanske? Nåt dovt med lite ljusare mönster?
 

Bifogade filer

  • 20220924_162742.webp
    20220924_162742.webp
    169,8 KB · Visningar: 161
Dags för första natten i nya lägenheten! Lite småsur då uttaget vid huvudkudden inte går att använda, för då kan jag inte styra sängen ända in. Ska ev möblera om imorgon och se om det blir bättre med sängen på andra ledden (om jag orkar böka runt). Eller finns det nån smart förlängningssladd vars kontakt inte sticker ut?

Eftersom jag inte har plats för nån soffa, så sitter jag mycket i sängen. Men det blir kallt med betong mot ryggen. Kan man klä väggen med tyg? Alltså typ som en stoppad sänggavel fast på mitten av sängen?

Såhär blev iaf mörkläggningsgardinerna tills vidare (den vänstra ska jag korta av mer, känns sådär att den täcker elementet).

E18061B8-3FE5-4DB6-97BC-84F08696FAFE.webp
 
Dags för första natten i nya lägenheten! Lite småsur då uttaget vid huvudkudden inte går att använda, för då kan jag inte styra sängen ända in. Ska ev möblera om imorgon och se om det blir bättre med sängen på andra ledden (om jag orkar böka runt). Eller finns det nån smart förlängningssladd vars kontakt inte sticker ut?

Eftersom jag inte har plats för nån soffa, så sitter jag mycket i sängen. Men det blir kallt med betong mot ryggen. Kan man klä väggen med tyg? Alltså typ som en stoppad sänggavel fast på mitten av sängen?

Såhär blev iaf mörkläggningsgardinerna tills vidare (den vänstra ska jag korta av mer, känns sådär att den täcker elementet).

Visa bifogad fil 104848
Sy öglor på och häng kuddar på en rundstång på väggen. Poppis på 70-talet.
 
Dags för första natten i nya lägenheten! Lite småsur då uttaget vid huvudkudden inte går att använda, för då kan jag inte styra sängen ända in. Ska ev möblera om imorgon och se om det blir bättre med sängen på andra ledden (om jag orkar böka runt). Eller finns det nån smart förlängningssladd vars kontakt inte sticker ut?

Eftersom jag inte har plats för nån soffa, så sitter jag mycket i sängen. Men det blir kallt med betong mot ryggen. Kan man klä väggen med tyg? Alltså typ som en stoppad sänggavel fast på mitten av sängen?

Såhär blev iaf mörkläggningsgardinerna tills vidare (den vänstra ska jag korta av mer, känns sådär att den täcker elementet).

Visa bifogad fil 104848
Jodå, googla platt kontakt grenuttag så finns det 😊
 
Dags för första natten i nya lägenheten! Lite småsur då uttaget vid huvudkudden inte går att använda, för då kan jag inte styra sängen ända in. Ska ev möblera om imorgon och se om det blir bättre med sängen på andra ledden (om jag orkar böka runt). Eller finns det nån smart förlängningssladd vars kontakt inte sticker ut?

Eftersom jag inte har plats för nån soffa, så sitter jag mycket i sängen. Men det blir kallt med betong mot ryggen. Kan man klä väggen med tyg? Alltså typ som en stoppad sänggavel fast på mitten av sängen?

Såhär blev iaf mörkläggningsgardinerna tills vidare (den vänstra ska jag korta av mer, känns sådär att den täcker elementet).

Finns det huvudgavlar som är 2 m som du kan ha på längden iställlet för på bredden?
 
Alltså jag är för trött just nu efter allt kring flytten (flyttade stora grejer igår och försökte få ordning idag samtidigt som jag jobbar heltid och är 6 h i stallet), men fattar nån monteringsanvisningarna?

https://ellos.a.bigcontent.io/v1/static/1040011_SE

Inte så tydligt och då jobbar jag delvis med lite liknande manualer, men jag tror att det är såhär:

Steg 1: Mät upp avståndet mellan de triangelformade hängena på baksidan av sänggaveln och skruva och plugga i väggen där du vill ha gaveln. Du ser gaveln från baksidan på bilden till vänster och väggen till höger.

Steg 2: Skruva fast de två konsolerna likt bilden på gavelns undersida. Här ser du gaveln framifrån.
 
Inte så tydligt och då jobbar jag delvis med lite liknande manualer, men jag tror att det är såhär:

Steg 1: Mät upp avståndet mellan de triangelformade hängena på baksidan av sänggaveln och skruva och plugga i väggen där du vill ha gaveln. Du ser gaveln från baksidan på bilden till vänster och väggen till höger.

Steg 2: Skruva fast de två konsolerna likt bilden på gavelns undersida. Här ser du gaveln framifrån.

Herregud, det hade jag aldrig förstått själv... Ska klura lite på om jag köper från ellos eller ikea.
 
Herregud, det hade jag aldrig förstått själv... Ska klura lite på om jag köper från ellos eller ikea.

Det var lite lättare att se när jag hittade de följande stegen på en liknande manual.
Här tycker jag man kan skönja att det är när gaveln hänger på väggen. Sen så fanns det ett foto på baksidans triangulära fästen på webbsidan. Jag tycker de har illustrerat väggen lite märkligt, det förvirrar att det ser ut som änden av en kloss.

Screenshot_20221107-204258.webp
 
Det var lite lättare att se när jag hittade de följande stegen på en liknande manual.
Här tycker jag man kan skönja att det är när gaveln hänger på väggen. Sen så fanns det ett foto på baksidans triangulära fästen på webbsidan. Jag tycker de har illustrerat väggen lite märkligt, det förvirrar att det ser ut som änden av en kloss.

Visa bifogad fil 104936

Aha! Jag trodde väggen var baksidan av själva sänggaveln...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 334
Senast: pepp
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 424
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp