Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska frigöra utrymme vid matplatsen genom att ta bort ehh... klädställningar 😅
Har också kommit på att jag ska införskaffa ett pelarbord för att smidigare kunna placera ut fler stolar (och alltså fler middagsgäster). Borde också måla om stolarna då de har fått en del skav osv.
Jakten på ett snyggt runt pelarbord är inlett! Bring it on fler middagsgäster! :D
Middagsgäster? Vingäster heter det 🤣

Alltså.. Huset jag köpt.. De som bor där nu har 2 mörkbruna chesterfield soffor i.läder.
Jag hittade nu denna och tror jag ska hålla utkik efter en i äkta skinn bara
Prislappen på denna var dock lite mer överkomlig. Vill ha en soffa inte 2

Bifogade filer

• Screenshot_20230104_223329_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20230104_223329_Samsung Internet.webp
    40,6 KB · Visningar: 151
Vilken farlig hemsida! Jag fick syn på flera saker som var sååå fina, och (än så länge) inte jättedyra heller. När jag väl flyttar och behöver mer/annan inredning så ska jag helt klart kolla där innan jag kollar på Ikea :p

Tänk bara på att det tillkommer slagavgift också men ja, auktioner är ofta ett bra sätt att få tag på jättefina saker till väldigt bra pris.

/auktionistens dotter :D

Tänk bara på att det tillkommer slagavgift också men ja, auktioner är ofta ett bra sätt att få tag på jättefina saker till väldigt bra pris.

/auktionistens dotter :D
Ja, de där extra avgifterna måste man hålla lite koll på... :) Och också var någonstans sakerna finns - annars kan man åka på VÄLDIGT dyr frakt. Men jag håller helt med, man kan hitta fantastiska möbler och prylar till jättebra priser :) ! Dessutom är gamla möbler säkrare ur brandsynpunkt, lärde jag mig för ett tag sedan. De brinner inte alls lika explosivt som nya prylar pga materialet. För att inte tala om att återbruk är bra för miljön. Se där, det finns nästan bara fördelar med att handla på auktioner :D !!

Slagavgift? Känner mig förvirrad :D
Detta tillkommer när man handlar på auctionet:
Köparens provision är 25 % inkl. moms. Till det kommer en så kallad slagavgift på 80 SEK inkl. moms. Avgiften läggs till det vinnande budbeloppet.

Om du t.ex. vinner en auktion med ett bud på 1000 SEK så tillkommer 250 SEK köparprovision och 80 SEK slagavgift. Totalbeloppet blir då 1 330 SEK inkl. moms.

Detta tillkommer när man handlar på auctionet:
Köparens provision är 25 % inkl. moms. Till det kommer en så kallad slagavgift på 80 SEK inkl. moms. Avgiften läggs till det vinnande budbeloppet.

Om du t.ex. vinner en auktion med ett bud på 1000 SEK så tillkommer 250 SEK köparprovision och 80 SEK slagavgift. Totalbeloppet blir då 1 330 SEK inkl. moms.
Intressant! Jag trodde ju spontant att alla avgifter (förutom eventuell frakt) ingick precis som på tex Tradera.

Vi (jag) vill ha ett nytt köksbord men hittar ingenting att köpa. Har nu hittat något ställe som säljer gammalt virke och googlat hur man bygger ett köksbord. Kan väl inte vara supersvårt? :laugh:
Kolla in Ruff & Rustik på insta eller facebook som gör mycket möbler speciellt köksmöbler :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 752
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama