Jag tillbringar julafton med katten Äter det av julmaten jag gillar och slappar ordentligt. I år blir det inte det traditionella tometeuppdraget (de firar här i byn vartannat år) men frågar någon så tomtar jag gärna, jag kommer ihåg hur uppskattat det var när jag var liten. Jag är välkommen både hos mosters familj och hos särbons men jag orkar inte med något större firande, det är bara jobbigt. Jag och särbon är inte så mycket för julklappar heller men hittar vi något som passar köper vi det. Har han möjlighet att mellanlanda här på väg från jobb innan jul så firar vi lite då (dock ingen julmat, det brukar snarast vara skaldjursfrossa och champagne ).
Ingen av föräldrarna är i livet (den här julafton är det fyra år sedan mamma dog, hon dog när jag var i minneslunden hos pappa och berättade att mamma var på väg ). Dvs jag åker och tänder ljus för båda föräldrarna också. Det är till viss del inte så sorgligt, pappa älskade jul så på något sätt var det "rätt" att de fick återförenas på julafton
Ingen av föräldrarna är i livet (den här julafton är det fyra år sedan mamma dog, hon dog när jag var i minneslunden hos pappa och berättade att mamma var på väg ). Dvs jag åker och tänder ljus för båda föräldrarna också. Det är till viss del inte så sorgligt, pappa älskade jul så på något sätt var det "rätt" att de fick återförenas på julafton