Jag trodde att jag var färdig med stan efter att ha tillbringat hela mitt vuxna liv och en del av barndomen i Stockholms innerstad. Jag flyttade till en förort för att testa hur det var utanför tullarna.
Allteftersom åren gått så vantrivs jag mer och mer. Kollektivtrafiken är dålig, det finns ingen tunnelbana eller pendel så jag är beroende av bussar. Fram tills för några år sedan var turtätheten bra, sen byttes det bolag och hälften av turerna drogs in.
Jag slutade umgås med mina vänner så ofta som jag ville för det var så jobbigt att åka till dem. Jag älskar att gå på krogen eller fika och gör det alltid inne i stan.
Jag avskyr att vara beroende av bil hela tiden.
Jag avskyr mörkret och känner mig väldigt begränsad på vinterhalvåret vad gäller promenadvägar då jag inte vill ge mig ut i skog och parker där det skett överfall. Jag känner mig trygg i stan när jag har fullt med folk omkring mig.
Jag ska lösa min situation genom att flytta till en annan förort med både bussar och pendel och stadsmiljö.
Mitt råd är att om man vill flytta från stad till landsbygd så testa först att bo på någon mindre ort så att omställningen inte blir en total chock. Jag trodde att jag ville flytta till landet men har insett att jag är en storstadsmänniska som egentligen skulle bo i ännu större städer än Stockholm.
För mig är det helt menlöst att bo i mindre ort.
Antingen vill jag ha det en storstad kan erbjuda, minst som Stockholm. Eller så vill jag bo på landet-landet.
Att bo i en småstad ger liksom varken eller. Allt är bara halvt om man uppskattar just de saker jag uppskattar.
Jag skulle hellre sälja mig till plågsamma människoförsök än bo inne i någon håla.
Hu!
Säkert bra för någon annan!
Men de kvaliteter som kan finnas i storstad eller på landet ser jag inte där.