Hund med vid ridning?!

Sv: Hund med vid ridning?!

Oh, vad roligt att det gick bra!
Hoppas det går lika bra för mig första gången jag provar med min stora tös....:D
 
Sv: Hund med vid ridning?!

Jag håller på för fullt och vänjer min omplacering vid hästarna (schabrador, lite över ett år) Hyfsad grundlydnad, om det inte dyker upp nåt väldigt intressant vill säga, då kan jag få ryta i ordentligt. Jag är med andra ord inte helt hundra på honom i alla lägen, men jag har bara haft honom i nån månad totalt sett. Han kan inte gå fot dock. Än så länge får han springa lös i stallet, men han är lite för orädd:crazy: Springer gärna runt benen på dem ( tur att det är snälla och hundvana hästar) och skäller lite ibland,men jag försöker bara ignorera honom och ber honom att flytta sig när han är ivägen.

Jag vill hemskt gärna ha honom med på ridturer, men än så länge skäller han ibland på folk vi möter, allrahelst karlar,och kan vilja jaga bilar,det känns ju inte så kul precis om han inte skulle lyssna i de lägena och jag sitter på hästen:crazy:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
753
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 635
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp