Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

fast hur kan ni inte äta ihjäl er på oreos? det är ju den godaste kakan som finns, herre gud... snacka om beroendeframkallande!

JAg har inte vågat smaka på dem ens, eftersom alla säger som du... Fatta hur fet jag skulle bli! Jag har ju noll karaktär!

oreos.jpg

Guuuud, jag dregglar av bilden:o Jag måste låta bli sånt...

aha, ok de ser ut som kex:o

Smällde ett paket singoalla (ballerina?) lakrits igår... är inte suger på kex än:crazy:

alltså dom är såååå goooodaaaaaa att man dör. det finns ju förpackning med mini-oreos - alltså det är PERFEKT i bilen för den ryms i en kopphållare!

kl

både far och mor friska, så i morgon blir det babysim för hela familjen :banana:

bestämde vi torsdagsfika? Måste ha choklaaaad :D:banana: o chelsea ska kolla in lite pumps ;)

Vi simmar också allihop som dets er ut idag:)

Torsdagsfika jajamen:D Chelsea kanske vill köpa såna fina dojjor som jag köpte förra veckan... Breccia sa: Mammadojjor? Med viss ironi i rösten:o:D

haha jag är dock sugen på de där neongula med typ fluffigt tyg på... suck haha!

Asläckra:D Klipp till för 17, gula skor är inget man springer på varje dag:)

då kan vi ut o gå promenad i sommar med dom :rofl: jag har ett matchande linne, det, skorna o fejkskinnleggings o stora solbrillor så får du köra på feminina färger som rosa o lila :D :D :rofl: åhhhh klockrent!

Jaaaaaaa!!!!!:rofl:

min knallrosa vagn till det bara:D Hur gick det med den där svart-rosa vagnen du pratade om?

vilken utfrysning av icke08or det var här då!

;)

jag har numera stor respekt för föräldrar till veckobajsande barn.
Moa la inte nån laddning igår, och den som kom imorse stank så tom flugor hade dött!
och då är jag dundergenom sktförkyld med, och ändå var det så tårarna nästan kom!

inatt sov moa ovanligt bra. men vad gör det när jag inte kunde sova ändå:p somnade vid 22.30, mat vid 01.30 o fick ligga kvar mellan oss. Vaknade en gång o ville ha nappen och sov till 06! sen var det morgon.
Jag var vaken från 01.30 till 03.30:grin:

Igår eldade vi upp allt från när vi rev köket, rensade ur möbler och röjde i trädgården som fått härja fritt senaste 10 åren.
ojojoojjoj vilken brasa det blev - skithäftigt!

Pappa var här förra veckan + att Dan tog ledigt, så de grejade i köket. Nu fattas det bara en bit panel så är det heeeelt färdigt:banana:

Och jag har fått såna sjuka vårkänslor! letar växthus på nätet, planerar trädgården, vi ska ta tag i att göra riktig grund där paviljongen ska vara. Det plus stallet som ska renoveras, stängsel överallt, bygga lösdrift och fortfarande 3/4 hus kvar att renovera har vi att stå i. Fönsterna ska målas/kittas om i sommar, vi ska riva ett uthus och........... öh:crazy:

Ändå har vi typ tre kvm av gräsmattan som inte är täckt av 10 cm snö fortfarande!

gud vad jag ska vara tacksam för hur min unge sover hör jag :angel:

för övrigt, ni andra 08or, lite obs på oss, Luckan är rinnig som tusan i näsan så vi får se om det släpper av lite... idag får hon vara hos morfar så hon slipper vara i stallet iaf. får hoppas att hon blir bättre!

+kpist

Men jäkla vinter, bara massa förkylningar :(

Vi mår jättebra iaf, och träffar gärna de som kan i alla fall. Snäckan är väl fortf fikasugen? (=hennes mor!). :D Men vi får checka av här i morgon senast och se hur alla mår!

Gud vad skönt att vara klara med renoveringen!
Jag ser våra innetrappor varje dag som är halvt målade och får lust att måla... men sen går dagen och man har "glömt" det igen :p

Ang bajs. C har bajsat som vanligt på morgonen, men stooora lass. Men sen under dagen kommer fortfarande 1-2 bajsningar av seeegt grönaktigt bajs.
Jag har ju varit förlyld i omgångar i ett par veckor.. men är ju i princip helt frisk nu så borde ju inte vara det längre.
Hon verkar må bra annars... :confused:

Nätterna är heeelt ok hos oss. Hon lägger sig runt 19, jag ammar och ligger kvar tills hon sover till kl 20, sen går jag ner och har egentid i soffan med sambon. Kanske får gå upp en gång och natta om (= tutte i ca 10 min).
Vi går upp vid 22 och lägger oss (tittar lite på tv kanske i sängen). Då sover hon ofta vidare, ev vaknar till och tuttas om lite. Läggs i spjälsängen.
Vaknat senaste dagarna kanske 2-3 gånger och vill äta eller bara tuttas om. Då ligger hon bredvid mig så det är ju smidigt. Så jag är jättenöjd!
Vaknar sen vid 7 och vill upp, har ibland lyckats tutta om och sova till 8 :D

På dagarna sover hon gärna inte, fast hon är suuuupertrött!
Så himla lättväckt när hon väl sover också... och hon blir så gnällig om hon inte sovit mkt... Så det är ngt som varit lite jobbigt senaste tiden.

Men vad sjutton:mad:

Ni FÅR inte vara förkylda! Jag har ätit nyttigt i flera dagar, vi har en diet som måste sabbas!

Snäckan har sovit rätt okej i ett par nätter nu, och äter i princip inte allas på nätterna. Nu vaknar hon snortidigt istället och är jätteglad:D Hon är svår att få att sova på fm, men nu ligger hon och sover i väntan på bvc-besök. BAjsar som en tok tycker jag, tre bajsningar på två timmar i morse:eek:

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 957
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Pusseltråden
  • Hitta på ett eget efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur