Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Jaa heja oss!!:banana:
Men nu är allt lungt här o jag känner inget alls. De är lite frustrerande att känna en massa en dag sedan ingenting. Vill ju liksom att se ska sätta igång!

Komsikomsi kära bebis :love:

Vi var ganska inställda på att få nästa barn ganska tätt inpå. (Nu blir det 19 månader) Det ingick ju i planeringen så att säga, mycket pga vår ålder också. Däremot hade vi väl kanske inte riktigt räknat med att barn nr två skulle gå så mycket lättare att tillverka. :angel: Men jag är ganska glad över att jag (vi) slapp ta ett aktivt beslut "nu kör vi igen" eftersom jag verkligen ogillade att vara gravid. DET lockade definitivt inte utan jag ser det som bara ett jättejobbigt onödigt ont. Är så lycklig för att det snart är över och att jag aldrig mer ska göra om det. Tack och lov var förlossningen så enkel, så det har jag iaf inte oroat mig den här gången. Bara över att inte hinna in, men inte förlossningen i sig. Nu när förlossningen är så nära känner jag mig nervös, men samtidigt väldigt nyfiken på hur det kommer att bli den här gången.

Idag blir lillkillen 2veckor! Och vi har fortfarande inte bestämmt vad han ska heta!
Väljer mellan Charlie, Konrad & Rasmus...
Vi kan verkligen inte bestämma oss!
Sa till sambon att ikväll får vi allt sätta oss ner o komma fram till något...
Storebror gillar inte något av namnen, tycker han ska heta riddaren eller spindelmannen ;)

BVC besök idag, hoppas på att han gått upp endel nu!
Har inte fått någon ersättning de senaste dagarna, han äter ju inte upp den mjölken som finns där! Har mycket mer mjölk nu än med första barnet...

Ser i kors... lill tjejen var vaken till 03 i natt och väckte 3 åringen som blir orolig och vaknar då lillan skriker:( knölig i magen blir nog bad och babymasage i kväll hon tycks sova bättre då!
i morgon är hon 2 v :)
får se på tors hur mkt hon gått upp av turbo mjölken äter i alla fall mkt och i stort sätt var 3 tim!

Usch va jobbigt :( Vår andra pojk sover i eget rum så han störs inte så mycket av lillen på nätterna.
Vår har oxå lite knöl med magen, väldigt mycket gaser..
Igår fick jag byta blöja 4ggr innan vi somnade!
Låter som han bajsar ner sig rejält men kommer inte så mycket, mest gaser...

Han hade gått upp bra idag så vi slipper ersättningen :) 3030 väger han nu och 0,5 cm längre sen sist.
Vi hälsade på på jobbet idag för första gången, han fick mer än godkänt ;)

Här går det bara 2timmar mellan amningarna :/
Han klarar egentligen sig längre men har kört på så tätt för att komma igång med mjölken och för att han skulle börja gå upp i vikt ...
På nätterna får det där emot gå 3 timmar så man får lite sömn med!
Lillen skulle säkert sova nästan hela natten för jag får väcka honom när det är mat Dax :)

vår 3 åring sover med i eget rum men vaknar i allafall tyverr,hennes rum ligger rätt nära vårt rum bara badrum mellan..jag böt blöja typ 5 gr i natt!

Snart är de dags att åka till barnmorskan för en liten undersökning. 5 dagar kvar till bf!
Tycker att jag har sammandragningar mest hela tiden, men liksom inget mer! Kan de inte bara komma igång?!

Igår var jag ute med min hund i skogen tillsammans med en kompis o hennes hund. Tror ni inte att jag lyckades ramla precis sista steget ut ur skogen??? Lyckades skydda magen, men fick riktigt ont i ryggen och vrickade nog foten lite gran. Svårt att se om foten är svullen då de är så mycket vätska där. Inga mer skogspromenader för mig. Sambon var inte dåligt arg på mig :o
Sedan jag kom hem har de i alla fall varit ett väldigt sparkande från bebis o jäkla massa sammandragningar!
Får se hur kurvan ser ut idag, återkommer efter besöket!

BVC idag, Jacken hade lagt på sig 260 gram under veckan men inte vuxit knappt nånting på längden. Allt har satt sig på låren :D :love: 3850 gram väger han nu :)

Hur sover era små, spjälsäng eller samsovning?

Jack sover brevid mig då jag tycker det är smidigt vid nattamningen. Sambon är dock rädd att råka göra illa honom i sömnen så jag ligger i mitten. När vi går och lägger oss får J somna på en liten "säng i sängen" som vi gjort av en skötbädd men efter första amningen blir han ofta kvar brevid mig då jag somnar ifrån.. Märker dock att jag ligger blickstilla och vaknar så fort han tappar tutten och börjar grymta. Det som är dumt då är väl att han ibland sover på sidan och inte på rygg som rekomenderas...

Nu är är min lilla kille lite drygt ett dygn gammal! :love: Han kom kl 6:32 igår morse och var 50 cm lång och vägde 3645 g.

Jag kände den första värken kl 1:11 (som svag mensvärk) och var på förlossningen ca 6:00. Var då fullt öppen. Det finns en mer utförlig berättelse i vårmammetråden om ni är intresserade.

Vi mår alla bra och åkte hem efter lunch igår. :)

Åh grattis!!!

Ang hur bäbis sover så ligger lille mannen i ett snuggle nest mellan oss i sängen.
Funkar kanon :) sambon sover så tungt så hade inte vågat ha honom emellan oss utan nåt skydd...
Däremot så är det svårt att få honom ligga på rygg, vill gärna åla runt o lägga sig på sidan...
Jag sover väldigt dåligt på nätterna :/ tog en vecka innan jag kunde somna överhuvudtaget o nu vaknar jag hela tiden för att kolla till honom, rädd för psd, som alla andra såklart.
Har svårt att vila på dagarna när han sover så börjar bli bra sliten nu...
Idag har jag planerat att vi ska vila hela dagen för att ta igen lite!

min lilla tjej vill med dra sig på sidan! hon sover på lammullspläd mellan oss med en ammningskudde på gubbens sida blir som en säng men lätt för mig att amma utan något i vägen på min sida. mina 2 andra barn sov på sida utan problem då var man även rådd att ha dem på sidan. bullade upp med filt bakom och fram så de inte kunde rulla till sidan!

De verkar föredra att ligga på sidan allihop. Inatt har jag inte använt det hembyggda snuggelnästet öht. Det är ju så mysigt att ligga mage mot mage med lillkorven :D Sömnen blir ju mkt mer sammanhängande också, att hjälpa honom hitta tutten gör jag ju halvsovande..

lill tjejen 2 v och 2 dagar vägde i dag 3786 och var 51,4 lång bm var så impad av att hon har så mkt hår,det går nästan att sätta toffsar i håret på henne;)

Stort grattis oregano!!
Vad skönt att äntligen få träffa din lilla kille!!

Jag har 3 dagar kvar till bf nu. Känns som att lillan tänker stanna länge länge.
Var hos bm i tisdags och vi kom fram till att hon skulle pröva med en hinnsvepning denna tisdagen som kommer om inte lillan tittat ut. Men bara om jag öppnat mig lite grann. Så håll tummarna för att hon tittar ut innan eller att ja är lite öppen.

Jag vill verkligen föda imon! Vore coolt att få födelsedatum 111111!! Håll tummarna allihop!! :bump:

Grattis, Grattis, Grattis!!:bump:

Min lill-kille har också gaser som gör honom lite gnällig.
Var på BVC i måndags och fïck då rekomendationerna att ge honom "Miniform" droppar innan varje måltid. Idag har han varit mycket lugnare och mer tillfreds så jag hoppas att de hjälper.

Han växer så det knakar i vilket fall.
Födelsevikten var 3900 g och i måndags hade han kommit upp i 4300 g.
400 g på 12 dagar :D

Har vi fått något 111111 barn här? Fast dan är ju inte slut än!

Varit o vägt lillemannen nu o han hade gått upp jätte bra!!
Så skönt! Vägde 3030 i måndags och 3220 idag!
Så nu passerade han sin födelse vikt :)
Förklara varför han har börjat kräkas så mycket med sista dagarna, får klart i sig endel nu då och är inte så lätt att få att rapa...

Jag har läkarbesök på bvc på torsdag, men jag var inne och väde ändå i torsdags pga kräkandet och hon hade ökat iaf. Hostandet är borta, snorigheten med :)
Hennes navel har alltid varit ganska stor och lite röd. Har tagit upp det med bvc som bara säger att det ser så fint ut. Den står ca 1 cm rakt ut fortfarande och jag börjar väl tycka att den borde bli normal snart. Igår blev det dessutom som en finne på den och när jag googlar på navelbråck så ser hennes navel ut precis så. Förtroendet för bvc är inte på topp.
Går du fortfarande privat? nöjd?

Va skönt att hon börjar bli bättre!

Går på BVC på vårdcentralen fortfarande, bara vi andra som bytt lillen får vara kvar tills BVC besöken är avklarade tror jag...
Annars har vi inte varit i kontakt med den privata ännu direkt så vet inte så mycket om dom än :)
Ska nog ringa dom på måndag, eller Mvc kanske... Vet inte vem som har hand om en riktig nu :/
Har haft sån jobbig huvudvärk sen förlossningen...
3v på måndag och ont varenda dag! Känns inget nyttigt att käka så mycket Alvedon men gör för ont för att jag inte ska ta nåt för den :(
Minns att de sa att man kan få huvudvärk av epiduralen men det borde väl inte hålla i sig såhär länge??
Tänkte be nån kolla järnvädet, va ju lågt innan fl så kanske är i botten nu o därför jag har ont...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 279
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"