Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Han är oxå med jätte mycket med bebisen, blev ett tag där när han va sjuk som han inte fick vara för nära men annars håller han med handen när vi byter blöja o sitter med honom i knät i soffan o myser :) Lillebror tycker nog om mig bäst brukar han säga :)
Så han är ju inte arg på honom på nåt vis o det är ju jätte skönt!

Han har haft perrioder där han försökt köra jätte mycket med mig innan, jag ska ge honom saker som ligger precis jämte honom m.m...
Inne i en lååång "trotsålder" och han är en väldigt envis kille , vet inte alls vem han kan ha fått det ifrån ;) så man vill ju inte spä på det heller genom att dalta...

Får nog sätta oss ner kväll o bestämma hur vi ska göra här hemma..
Jag känner att det är bättre att hjälpa honom innan det blir bråk, på så sätt blir det ju inte att vi " ger med oss" utan bara att han får lite extra hjälp en tid nu sen tror jag att han glömmer bort det :)

Jag känner att det är bättre att hjälpa honom innan det blir bråk, på så sätt blir det ju inte att vi " ger med oss" utan bara att han får lite extra hjälp en tid nu sen tror jag att han glömmer bort det :)
Precis så tror jag med. Man får välja sina strider. Han tröttnar nog på att vara liten snart. :)

Kl

Hinner inte skriva så mycket nu för tiden. Att vara ensam med två små huliganer som mest vill vara i mammas famn är inte helt lätt. Men de dagar som allt är bra så känns livet toppen. Idag är en sådan dag! Båda somnade 21-21.30 och vaknade till en gång vid 2 tiden (fick sina nappar) och ville sedan ha mat först vid 3.30 tiden. Somnade sedan om och åt igen runt 7 tiden och sedan låg vi kvar och mös till kl 10!

Två bilder från idag 9 veckor gamla!

Ida
php7tq3yv.jpg

Alex
phpege8vm.jpg

Ja du :) de har jag tänkt på.
Direkt efter en mastodont förlossning så tänkte jag att nix de blir inga fler.... men redan dagen efter så sa jag till Patrik att jag skulle göra om de igen. Man får ju så mycket liksom. Vad är då en förlossning ;) nä men förhoppningsvis så kommer Ella få några syskon i framtiden !!

sofflan82: Sikka goingar!!

Passar på att lägga in några bilder på vårt underverk :love:

389959_10150465793525664_675970663_10727257_1848881515_n.jpg

Återbesök på bb 4 dagar gammal!

380979_10150459267335664_675970663_10705882_345858319_n.jpg

Endast några timmar gammal :)

Så fina bebisar alla har :)
Får sätta in en bild på vår pärla när datorn är lite piggare ;)

Lilla Hampus, äntligen har han fått ett namn!,är jätte täppt och slemmig :(
Ger honom näsdroppar men tycker inte de hjälper så mycket...
Han kräkte upp all mjölk han fick i sig när han åt sist och massa slem :(
Så jobbigt när man inte kan prata med dom o inte kan göra så mycket för att göra det bättre för honom...
Ingen feber än så länge iallafall...

Kl

Vad fina bäsar vi har fått hörrni! ;)

Vi har väl börjat landa lite här och kommit in i rutinerna lite. Melker är snart en månad och en väldigt snäll bebis som sover bra och är nöjd i största allmänhet.

Brukar amma vid midnatt, sen sover han till 5-tiden, sen amning och sen brukar vi sova till 10 ungefär.

Amningen har varit lite jobbig för mig, har haft fruktansvärt ont i ena bröstvårtan och mjölkstockning på det, men vi kämpar på. Går i alla fall åt rätt håll..

Han har fortfarande några gram kvar till födelsevikten, men vägde man 4310 när man föddes finns ju lite att ta av.. ;)
Lite prickig är han också till och från, hormonplitor enligt BVC.

Tror han får mina bruna ögon.. :)

47d6eefb.jpg

Hampus har oxå mycket prickar o jag har fått massa finnar så är väl hormonerna som spökar :/
Vi verkar ha lika nöjda pojkar ;) H äter när vi lägger oss, runt elva-tolv, sen sover han till tre-fyra äter några tag innan han slocknar igen. Sen äter han vid sex tiden och så sover vi till halv tio-tio :)
Natt maten kan det hända att han hoppar över men jag är så van vid det så vaknar till vid tre ändå o kikar till honom :)
Dagen går så himla fort när vi ligger i sängen så länge, hinner inte med att göra någonting tycker jag men sömnen behövs!

Ringde Barnakuten innan o fick lov att ge honom neseril istället för renässansen, skulle vara mer avsvällande...
Sen har jag pumpat ur lite mjölk som vi droppar in i näsan lite då o då...
Vi skulle åka in med honom om han får feber eller får svårare att andas...
Tror jag fick hans första leende idag <3
bytte blöja o för en gångs skull låg han bara o kikade istället för att skrika, nästan enda gången han skriker annars!
Böjde mig över honom o pratade lite o då fick jag ett sånt fint leende :)
Annars har han flinat rätt ofta men de har ju inte varit på "riktigt".

Vilka söta höstbarn vi har :)

Här kommer Jack, 6 veckor idag :love:

Filosofen
289888_10150365810566619_648711618_8650743_35891371_o.jpg

Ett snett litet smajl
324432_10150365822436619_648711618_8650776_765934375_o.jpg

Dålig kvalité men glad är han iaf ;)
324939_10150364360946619_648711618_8645970_1031581256_o.jpg

Vilken underbar känsla de är att ha barn! lilla Ella skämmer bort oss o sover så bra på natten!!
jag o Patrik pratade lite kring förlossningen idag, känns extra kul då Ella föddes idag för en vecka sedan!!
tänkte på de, någon som gkorde något kul under förlossningen?
Jag flemmade (som en häst ) varje gång jagtog bort lustgasen! haha!
sedn tyckte jag att jag lät så konstigt varje gång a prta efter lustgasen så jag bad om ursäkt varje gång :) Patrik infa mig sedan att ja lät precis som vanligt :) hahaha!

Krama bambi ;)

Jag gjorde grimaser hela tiden för lustgasen gjorde så det stacks i hela ansiktet o näsan domnade bort!
Fråga sambon om ansiktet darrade, kändes precis som om det vibrerade liksom!
Sen va jag så orolig över att han inte hade hunnit äta frukost och att vi stod på en halvtimmes parkerings plats då körde ut honom för att köpa mat o flytta bilen, han blev lite orolig över om han verkligen skulle hinna det o frågade undersköterskan men hon vågade ju inte svara på det, då blev jag lite irriterad o sjasade ut honom för att stå där o vela hade vi då inte tid med!
När jag syddes nåt stygn efter så gjorde en student det ( som jag skrivit i brevet att jag absolut inte ville ha någon med!) och det tog sån himla tid o gjorde nåt grymt ont, fnissade lite o sambon undrade vad som va roligt? -undrat om hon lämnar kvar nåt hål där nere eller om hon tänker sy igen hela mig?! Fick han till svar :/ Mumlade även nåt om att du behöver väl inte brodera hela sverige kartan där nere? Bär jag blev trött på att... Fick ha gasen när de sydde mig med o det tackade jag inte nej till ;)
Undersköterskan skrattade åt mig när jag fick epediralen , hon tyckte att jag såg nöjd ut iallafall o hon hade nog inte sett nån se så glad ut med så kraftiga värkar ;) kände själv hur jag flinade glatt ibland :)
Höll hårt i gasmasken!
Bm fick slita den ur handen på mig när jag skulle börja krysta, försökte förklara för dom att jg bara ville hålla i den men det gick de visst inte på ;)

kl

Behöver skriva av mig lite...

Vi har haft en fantastisk natt men en jävlig dag. Båda åt vid 20 och sedan fick de ligga i sin säng och somna själva. De snackade lite för sig själva, men inga ledsamheter alls, så jag och sambon fick kvällen för oss själva. Vaknar sedan först vid 4-4.30 för att äta! Efter det har grabben varit lite grinig hela morgonen/förmiddagen. Nu framåt eftermiddagen har han varit hysterisk mest hela tiden och lilltjejen har vari gnälig. Så vid tvåtiden visste jag inte vart jag skulle ta vägen längre, så då ringde jag hem sambon. Jag har bara gråtit hela eftermiddagen och känt mig värdelös som mamma, då de varit så missnöjda. Sambon hämtade barnens farmor så att vi fick lite avlastning under kvällen. Livet som mamma och då även tvillingmamma är inte så lätt jämt..

Men så många fina bebisar:)
Kan inte lägga in på min sessa då min kamera är trasig.
Min lilla Alina sover ff dåligt vaken typ mellan 22-03 på natten hon får minifom men funkar inte alltid! och i bland så vill hon bara ligga nära och mysa,men så fort jag lägger henne en bit i från mig så vaknar hon och skriker:(
Så blir inte många tim sömn per natt!
Nu har vi även varit på x antal besök med grabben till ortopeden/sjukgymnasten och nu är det dax för mig att kolla upp magen(ta lite prover) då jag får så fruktansvärt ont i magen då jag äter/dricker tror det är mjölk men får se!
Sedan bvc på tors och väga Alina i gen:D

Vi va på BVC igår. Väntade o väntade utanför men hon kom aldrig, tog upp blocket hon skriver tid o datum i, hoppsan skulle visst varit där i fredags :/
Aja vi fick smita emellan efter en timma så det löste ju sig iallafall o tydligen inte så ovanligt att ammande mammor rörde ihop tider ;)
Hampus hade gått upp jätte bra iallafall!
3660g väger han nu (3220g 9dagar tidigare!)
Och ha vuxit 3,5cm sen han föddes för 4v sedan.

Han är fortfarande jätte täppt men inte lika slemmig så det går ju på rätt håll!
Inatt sov han mellan 22-04:30, då vaknade jag av att han va helt genom täppt så gav honom näsdroppar o lite mat sen sov vi till halv åtta, ren blöja o lite mat och sen somnade vi om igen o har precis vaknat!
Jag har Bihåleinflammation så är lite sliten så det va skönt att få sova lite extra!

Sofflan82: Usch kan tänka mig hur slitit det skulle vara med två bebisar!
Väcker de varandra med?
Visst känner man sig som en dålig mamma när de bara skriker eller man inte har ork att ge syskonet den tiden den behöver men man får tänka att det går över med tiden...
Jag brukar tänka att jag är tacksam att vi är två om barnen iallafall, min svägerska är ensam med två små... Fattar inte hur hon orkar men man har klart inget val...
Första dagen sambon jobbade hel dag ringde jag oxå hem honom gråtandes!
Då låg stora pojken på soffan sjuk o utslagen i ropade efter sin mamma medans bebisen jobbade på att få igång mjölken o ville amma hela tiden!

Alina! Vilket fint namn :D

Min Theo var en sån där natt-suddare mellan 22-03 och det ända som tröstade honom var att amma honom. Men det gick över när han fick napp istället och inte mat en gång i halvtimman.
Nu sover han från 22 till 04 :bump:

Ja, ibland får man veta att man lever.. ;) Men idag känns det mycket bättre trots att de haft en orolig natt och morgon. Men hade man gått och lagt sig tidigare hade man ju fått mer sömn. Samtidigt är det ju såå mysigt att få lite egentid med sambon på kvällarna efter att barnen somnat.

Efter förmiddags maten somnade de båda på mitt bröst och har varit väldigt lugna sedan dess. Hann vila en timme med dem och har även hunnit diska flaskor och ätit lunch! Inte illa.. ;) Idag klarar vår kille av att ligga vaken själv också, så det känns skönt. Vissa dagar är han så närhetskrävande att man inte kan lägga ifrån honom en minut ens innan han vaknar tokledsen. Han är också så extremt duktig på att skrika upp sig på kort tid. Går man och kissar så kan han hinna bygga upp ett skrikande så att han tappar luften nästan. Syrran är bra mycket enklare på alla sätt och vis, även om hon också kan vara gnällig. Men oftast beror det på att hon är hungrig, bajsnödig, har bajsat eller vill sitta i famnen en stund, så hon är lättare att förstå sig på.

Sover de djupt så väcker de sällan varandra, men de verkar ha ganska liknande rytm. Det är sällan man behöver väcka någon för att den andre vill ha mat tex. De äter alltid samtidigt vilket underlättar. Och om någon av dem skulle sova vid matdags så är de lättväckta och kan alltid äta utan att protestera. :)

Tror också att de under förrförra veckan var väldigt gnälliga för att de var inne i ett utvecklingssprång (antagligen det vid 5 veckor som de gick in i tre veckor sent) och det verkar som om att de kär på med nästa språng redan nu.. Så snart har de förhoppningsvis klarat av de två första utvecklingssprången. De kan tydligen komma lite senare än vanligt när de är födda för tidigt. På fredag blir de redan 10 veckor! Tiden går ganska fort faktiskt, även om man knappt kommer ihåg livet utan barn..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 245
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar