Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Min parvel sover knappt någonting under dagarna...
Första sonen kunde sova i tre timmars pass med lite mat emellan bara sen slocknade han igen!
H är vaken hela tiden, vaknar så fort jag lägger ner honom :/
Enda gången han kan sova kvar en stund är om jag lägger mig jämte honom i sängen så vi gosar en stund...
I söndags hade vi lite julpyssel hos mina föräldrar o då va han vaken mellan 10-18:30! Då somnade han i bilen när vi åkte hem, sov 20min ca innan vi va hemma i han vaknad igen!
Tog bara nån power nap när han åt och en snabbis i vagnen när vi grillade
Korv...
Så hemma blir det inte mycket gjort då han vill vara med o bli buren på hela tiden :)

Gud så vimsig man är var på provtagningen 1 tim före jag skulle vara där hadde skrivit 10 var tydligen 11 jag skulle vara där:p tur jag hadde lillan med mig för de lät mig komma in endå:D(tyckte nog synd om den virriga mamman).
Ja Alina är ett väldigt fint namn;)
Min nattsuddare funkar inte nappen för när hon är gnällig för då skriker hon med nappen i! hon vill ligga över min mage och bli gungad;) det ordnar sig nog med nattsuddet om ett tag bara att bita i hop!

Min parvel sover knappt någonting under dagarna...
Första sonen kunde sova i tre timmars pass med lite mat emellan bara sen slocknade han igen!
H är vaken hela tiden, vaknar så fort jag lägger ner honom :/
Enda gången han kan sova kvar en stund är om jag lägger mig jämte honom i sängen så vi gosar en stund...
I söndags hade vi lite julpyssel hos mina föräldrar o då va han vaken mellan 10-18:30! Då somnade han i bilen när vi åkte hem, sov 20min ca innan vi va hemma i han vaknad igen!
Tog bara nån power nap när han åt och en snabbis i vagnen när vi grillade
Korv...
Så hemma blir det inte mycket gjort då han vill vara med o bli buren på hela tiden :)

Låter preciiiiiis som min lille. Tvärvägrar att sova själv, sele är det som gäller om man vill ha händerna någorlunda fria. :p Och vaken i princip hela dagarna, 8 timmar i sträck är rekordet än så länge.

Annars är det lite tufft, mannen har ju börjat arbeta igen och jobbar en hel del kvällar. Då är det bökigt, eftersom jag har 4 hästar och ett barn som (oftast) vägrar sova i vagnen. Men det går, med lite trixande, och livet är så underbart med lill-parvel att det vore synd att gnälla. :D

04-1021.jpg

Skönt att vi är många vimsiga mammor :D man behöver liksom inte känna sig ensam :angel:

Alina är ett ovanligt namn, jag heter det i andra namn efter min finska gammelfarmor.

Vi har precis kommit hem från BVC.
Theo har gått upp 200 gr sen förra besöket.
Sen fick jag nya papper så vi kan skicka in ett nytt vattenprov.
Det vore väldigt skönt om vi kan börja använda vårt vatten å slippa köra och hämta i dunkar hela tiden...

Ja det får bli lite trixande för att få ihop dagarna :)
Min sambo jobbar oxå sent på kvällarna så vid halv fem, hämtar jag storebror på dagis om han inte varit ledig, sen går det i ett! Laga middg med en hand samtidigt som storebror pockar på uppmärksamhet...
Har vi varit hemma under dagen så försöker jag göra allt klart i stallet med lillen i vagnen, det brukar gå rätt bra för där i är han nöjd en stund om han är nyäten :) på kvällen är det bara att glömma att få nåt gjort fören sambon är hemma...
Hampus vill gärna ligga o små äta på kvällen så det är bara korta stunder man får passa på att lägga över honom till sambon, sen duger inte pappa ;)
Känns inte så nyttigt för en så liten att vara vaken så mycket men antar att han får den sömn han behöver...
Han är snäll iallafall o skriker inte i onödan så det är ju skönt :)

Man känner ju verklien att man tappat muskler under grav.!
Hade ju ont i fogarna så fick inte ens bära in vatten till hästarna och det känns ju nu när man får bära omkring på liten så mycket :/

Någon som har bra tips på billig bra overall? Mina är lite förstora för lillan än och jag behöver ha en snabbt då sambon börjar jobba nästa vecka och vi har inte flyttat till huset än utan bor i lägenhet två trappor upp och där kan jag inte konka upp vagnen utan behöver lägga henne i selen :) så vi behöver en overall asap :) trodde liksom hon skulle vara större så jag köpte visst förstor :d

Hm och kappahl har några fleeceoveraller 200-300kr har jag för mig att dom kostar. Köp ett bärskydd till selen annars? Den kan du få användning för längre även om det blir dyrare.

Visst växer de fort!!

Idag var Bvc här på hembesök! Ella vägde för exakt en vecka sedan 3870, idag vägde hon in sig på 4300 !! Min lilla flicka är inte så liten :) barnmorskan konstaterade nöjt att ja har bra mjölk :laugh:

En liten fråga från en novis. mitt ena bröst producerar mer mjölk än de andra och är därför mega spänt, har prövat att byta bröst vid varjje amnings tillfälle men de funkar inte så nu blir de vartannat. Hade ni pumpat om ni vart mig?

I dag är min lilla tjej 1 mån börjar bli stor 4200 väger hon :)
Jag är helt borta i mitt huvud sover typ 2-3 tim natt...virrig och glömmer allt på dagarna..Min lilla tjej är i en växt period så hon äter hela tiden och skriker så fort jag lägger ner henne! får tm äta med henne i famnen blir lite jobbigt dax att ta hem bärselen som syster lånat!! hoppas att denna period är över snart så att mannen kan ta henne lite:p

Var o köpte en bättre näs sug idag, vi har en sån typ en pip med en boll man suger ut med men den funkar inget bra för det blir sånt kraftigt sug o pipen är för stor för hans lilla näsa så blir mest att man suger fast den i skinnet istället :/
Efter att ha varit genom täppt i en vecka börjar det äntligen släppa o snoret börjar komma ut!
Jag har fått bihåleinflammation och får en medecin för det, va inte så kraftig så jag behövde inte pencilin, och läser man vad det står om amning så står det att det går över i mjölken men påverkar FÖRMODLIGEN inte barnet! Hur kan de få skriva så?! Känns ju himla bra att käka dom i två veckor!
Läkaren sa att det va ok så får väl lita på honom..
Jag blir lite illamående av dom o tycker Hampus ha börjat kräkas lite mer än vanligt men kanske bara är en tillfällighet...

Ni som inte ammar så ofta under natten kräker era barn mycket under förmiddagen sen när de börjat äta igen?
Hampus kräket en massa efter första målet o en tid efter...
Tror att det kan vara att jag har så mycket mjölk då så han får i sig för mycket o för snabbt?
Men vet inte vad jag ska göra för att hjälpa honom...?
Är noga med att rapa han o avbryter honom lite då o då men han är ju hungrig efter natten o vill äta...

Jag hade först en sådan sug med gummituta, jag tyckte att den sög alldeldes för dåligt. Nu har jag en med slang som man suger med hjälp av munkraft. Den fungerar mycket bättre.

Var på nya bvc i onsdags och äntligen ökar hon vettigt i vikt. 4165 gram, snart uppe i brorsans födelsevikt..

OT, elina är du nöjd med ditt hö? pratade med honom idag och ska hämta några balar. Min häst är dammkänslig och det är svårt att hitta bra hö. Har haft hösilage innan men det är inte klart med de andra i stallet om de vill använda det.

Jo jag tycker att han har jätte bra Hö :)
Är den känslig kan du ju be om att få årets skörd, jag har nog fått lite blandat :)

Jo jag skaffade oxå en sån som man suger själv, mycket bättre!
Att det kan få plats så mycket snor i en sån liten näsa!

Va skönt att hon ökar i vikt nu :) Är du nöjd med det nya BVC?

Det är jätteskönt att hon äter bättre, dessutom kräks hon mindre. Ibland får hon ersättning när hon är mera hungrig.
Jag försöker att inte stressa upp mig över amningen längre utan ger ersättning när hon inte är nöjd.

Bra att höet verkar vara ok!

Ni som inte ammar så ofta under natten kräker era barn mycket under förmiddagen sen när de börjat äta igen?
Hampus kräket en massa efter första målet o en tid efter...
Tror att det kan vara att jag har så mycket mjölk då så han får i sig för mycket o för snabbt?
Men vet inte vad jag ska göra för att hjälpa honom...?
Är noga med att rapa han o avbryter honom lite då o då men han är ju hungrig efter natten o vill äta...

Tibbe har bara kräkts en gång i sitt liv ännu (första gången han fick ersättning gick det lite fort och kom upp igen), så jag vet inte om jag är mycket till hjälp. Jag ammar oftast bara en gång under natten och sen ammar/halvsover vi på morgonen/förmiddagen. Men jag antar att han reglerar ganska bra själv. Eftersom jag har dåligt med mjölk får han ett mål ersättning när vi kliver upp, men eftersom han har småätit på morgonen brukar han inte vara så hungrig att han glufsar i sig det för fort.

Tråkigt när småttingarna är sjuka, kan inte vara roligt att amma när man är täppt. :(

Pelle plutt är fortfarande snorig o täppt... Ska ringa barnmott. imorgon o höra hur vi ska göra..
Nu får han snart inte ha mer näsdroppar och har dessutom Bajsar han riktigt löst o inte lika ofta som innan...
Förr va det lite i blöjan vid nästan varje byte men det är som sagt inte lika ofta längre och i fredags och idag ha han haft diaree, fyllt blöjan o det är så löst så det flyter i den :/
Läst lite på nätet att det är vanligt med diaree när de har en infektion så tror att det kan bero på förkyldningen o han är ganska pigg annars...
Liiiite tröttare än vanligt kanske men har varit förkyld o sovit illa pga nästäppan i en vecka nu så det är kanske inte så konstigt...
Aja ska ringa imorgon så kanske de vill kika på honom.
Man känner sig verkligen maktlös när de små är dåliga :(

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 158
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 351
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar