Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Nu har vi varit på barnmottagn.
Vilka trevliga läkare o sköterskor! Så det är där de gömmer sig ;)
Doktorn tyckte att Hampus lät fin i lungorna o verkade bra annars så han trodde att det vänt nu.
Han trodde att det varit ett rs-virus, sa att det är inte alla barn som blir mer än förkylda av rs!
Hampe fick smeknamnet tigern! Han blev hungrig o när han blir det då är det mat NU som gäller! Högg efter nappen när den trillade ut ;)
Hade gått upp ännu mer så nu klipper vi snart 4kg gränsen!
3990g, upp över 300g på en vecka :)

Undrar om vi stött på samma läkare, han som undersökte E jobbade egentligen i växjö. Han var supertrevlig :)

Imorgon ska vi väga och mäta E, hon tog ju sig över 4 kg spärren sist så det är spännande att se hur mycket hon växt.
Det märks om inte annat på kläderna, tur att det är kul att köpa nya :D
Hon använder en del från brorsorna, men visst är det roligt med lite nya tjejkläder med.

Tänk vad det händer saker hela tiden Min lilla tjej Älskar att ligga i baby gymmet och slå på sakerna hon har även börgat med gurgel ljud:D hon blev 5 v i går tänk vad de lär sig fort!;) För vår tjej blir det ingen mer vägning före läkarbesöket den 20/12 hon växer så fint tyckte bm på bvc.

Esther ligger aldrig på golvet, det fungerar inte med en helvild storebror som far runt. Han är visserligen på dagis vissa timmar men det blir helt enkelt inte av att jag lägger henne där. Hon ligger mest i sin korg som jag kan köra med mig eller på soffan. När hon blir rörligare så får jag se hur jag löser det.

Bvc idag, 2 månader imorgon :)
4490 gram
55 cm lång
hf 37.5 cm

Har varit dalig pa att uppdatera men vi var iaf hos lakaren igen forra veckan.
Marcus var da nio veckor och fick sina forsta vaccinationer.
Han ar nu 62 cm lang (tror de matte honom lite lang forsta gangen) och vagde 6500 gram. Vaxer som ogras!

Hampus ligger sällan på golvet, storebror tänker ju inte alltid så långt och dessutom har vi två stora hundar så det blir inte av så ofta...
Han är ett riktigt matvrak nu! Sover han inte (har börjat sova lite oftare!) så vill han äta mest hela tiden :/ Fastän jag har Amningsnapp så börjar det kännas slitet :/

Mina barn är rätt vilda med men inte runt bebisen då är de såå försiktiga!
Vi har med 1 stor hund (hadde 2 innan)men han är så lungn och snäll. han blir 8 år han har ju växt upp med grabben så han är så van vid bebisar,barn.;)

Vår äldsta vovve är oxå en pärla med barnen <3
däremot hennes barnbarn som bara är 1,5år är sjövild o har inte så mycket som rör sig innanför pannbenet om man säger så ;) jätte snäll men litar inte det minsta på henne med bebis då hon är så impulsiv o inte tänker alls på vad hon gör o är väldigt plockig med munnen...

Hur går ni till väga när ni lägger de små?
Hampe är uppe tills vi lägger oss, mest för att jag vill slippa vakan en extra gång o amma :/
Sen ammar jag i sängen o lägger ner honom.
Men han har jätte svårt att få ro o somna, ont i magen skulle jag tro för sparkar o kränger...
Somnar så fort jag lägger honom vid bröstet eller lägger honom på min mage men så fort jag lägger ner honom vaknar han o sätter igång...
Det kan ta över en timme innan han somnar själv o då får jag ge honom nappen hela tiden och kela med hans huvud...

Ska skaffa en Sovpåse o testa till honom, två ggr när jag vakande o kollade till honom igår natt låg han med täcket över ansiktet :(

Jacke platsar snart i tungviktarklubben, hos BVC idag var han 59,5 cm och vägde 4950 gram! :) Vikten har hoppat från lägsta normalkurvan upp på medelkurvan sedan han började vägas där :D 7,5 vecka idag.
Sen va det dethär med amningshjärnan.. Kom på migsjälv med att stå och hälla vattnet i filterbehållaren när jag skulle göra kaffe nyss :S

Hunden bekymrar jag mig inte för ett dugg. Otroligt försiktig, nästan rädd för honom och nosar bara lite försiktigt..

Jag samsover med Jack så han lägger sig samtidigt med oss. Oftast är vi latmaskar och ligger i sängen mellan 23/24 fram till 10/12 :o Man får väl passa på sålänge man bara har ett barn ;) Jag liggammar då också så vaknar han till slänger jag ju bara fram tutten och sover vidare :p
På dagen tar han oftast bara små korta powernaps men ibland kan han ta nån lur på upp till 3 timmar.

Amningshjärna ja, vi (eller snarare jag...) tog fel på dag och kom ett dygn för tidigt till BVC. De tog dock emot oss ändå, det var ju bara vägning och mätning som skulle göras och det gick fort. Så nu har vi passerat 4 kg! :D 4100 g väger han och är 57 cm lång. Nu har han därmed vuxit i lite kläder vi fått i present, bland annat lusekoftan som min bror (boendes i Norge) köpt åt honom. :love:

Tibbe_i_lusekofta-1024.jpg

Han ler väldigt mycket och har börjat småjollra lite. Det är så fantastiskt mysigt! Dessutom älskar han att titta på lampor, så nu när alla adventsljusstakar kommit upp är han alldeles salig.

Gällande läggning så får han vara uppe så länge vi är uppe, han har ofta en pigg period lite senare på kvällen efter att ha ätit ersättning tidigare. Jag ammar honom sedan och då somnar han vid bröstet. Oftast sover han kvar hos oss i sängen eftersom det är lugnast (och mysigast) för alla, men om han ska läggas i vaggan lägger vi dit en vetekudde en stund innan. Då brukar det fungera att flytta över honom dit sovandes. Är sängkläderna kalla vaknar han dock alltid och är gnällig.

Jag samsover med Jack så han lägger sig samtidigt med oss. Oftast är vi latmaskar och ligger i sängen mellan 23/24 fram till 10/12 :o

Ja, alltså... Av alla fantastiskt trevliga sidor jag har att nedärva till mina barn, så är det mitt dåliga morgonhumör som är mest framträdande hos Tibbe. :o Jag trodde inte att det var möjligt att jag kunde få ett barn som var morgontröttare än vad jag själv är, men det var det tydligen. Och det är rätt skönt just nu, men jag kan tänka mig hur roligt det kommer bli när det är dags för dagis/skola/jobb. :p

Haha ja den där morgontröttheten verkar vara väldigt ärftlig ;)
Tyvärr verkar det gå över vid femårs åldern :/
Va nån som sa att det är lättare att lägga ner bebis o att den fortsätter sova vidare i en Sovpåse, varmt o gott klart :)

Vilket bra tips med vetekudden, det ska jag komma ihåg när det är dags att börja med spjälsängen :) (när han slutat äta på natten eller nåt)

Söt kofta :love: å söt kille såklart ;)

Visst blir man alldeles varm när man får ett stort leende :love: Jack är som gladast på morgonen, eller rättare sagt lunch :angel: Det är som att han ska ta igen det sociala han missat när vi sovit.
Lampor är en riktig hit här också, stora mönster är också kul. Han låg och tjattrade med gardinerna i fikarummet när vi va på hans mormors jobb och hälsade på :D

Västeråsare! (oregano, raggarn och theotherside om du är kvar)

Har ni varit på Pinglan nån gång? Har bara hört jättebra om dem och tänkte börja ta mig dit snart :) Har lite kompisar och bekanta som går dit ibland och de tycker också det är jättebra och tycker jag och Jacken kan haka på redan nu :D Tycker väl Jack är lite liten än men det kanske är kul ändå :)

Åh vilken liten goding. Tröjan ser så varm och mysig ut!
En sån hade Theo behövt när stormen Berit tog vår ström :mad:
Trots att vi eldade i vedspisen i köket så blev det kyligt i huset under natten.
Han har också ett stort intresse av lampor. Han blev nästan lite orolig när vi bara hade ljus tända när det var stömavbrott. Han kände liksom inte igen sig :crazy:

Theo får mat vid kl 22 och sen lägger vi honom i spjälsängen.
Han somnar ganska omgående och sover där tills det är matdags igen vid fyratiden.

Han har fått en mysig elefantfilt som han gärna gosar med :love:
Sen fick han en till fast med en mus, den har han in sängen :D

2108892790059748183S600x600Q85.jpg

å så en bonusbild på en nybadad gosse

2250144730059748183S600x600Q85.jpg

Västeråsare! (oregano, raggarn och theotherside om du är kvar)

Har ni varit på Pinglan nån gång? Har bara hört jättebra om dem och tänkte börja ta mig dit snart :) Har lite kompisar och bekanta som går dit ibland och de tycker också det är jättebra och tycker jag och Jacken kan haka på redan nu :D Tycker väl Jack är lite liten än men det kanske är kul ändå :)

Nepp vet inte vad det är bor ju 2 mil från v-ås;)
Men vet att jag var med grabben på öppna förskolan när han var några mån bara mästadels för att få sällskap träffade massor med mammor. blev mkt promenader fikande mm riktigt roligt! blir så tråkigt själv annars;)

E sover helst i knät eller famnen, jag brukar ha en filt om henne eller så ligger hon på en kudde, då är det lättare att smyga ner henne i hennes korg så att jag får händerna fria någon gång. Annars sover hon bäst i bilbarnstolen :o
Hon sover bäst på förmiddagarna, på kvällen/natten har hon mera magknip.
Bvc sköterskan tyckte att vi skulle prova med sempers magdroppar istället för/samtidigt med minifomen.

Det är en öppen förskola som ligger på oxbacken :)

*kl*

Jag var inne på åhlens och köpte en tomteklänning i storlek 50/56 till Esther. Sambon fick en ny kamera i julklapp så ska göra ett försök att få iväg julkorten i år!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 131
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 343
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar