Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

många bebisar som kom den 25;) som min lilla tjej roligt!
jag fick inte komma in i undersökningsrummet blev förlossningsal på en gång:p
mkt pojkar det föds i år roligt har ju varit dåligt med pojkar fl år;)

Kl

Jäklar var jag har börjat svullna upp! :eek: Sedan några dagar tillbaka är det nästan obehagligt att böja fingrarna och nu för en stund sen upptäckte jag att även armarna intagit en konstig svullen form. Klockan som alltid suttit löst har börjat klämma åt. Mina läppar har också blivit helt svullna! :eek:

Har ni andra svullnat upp helt plötsligt så där och hur långt innan förlossningen var det? Jag minns inte riktigt när jag gjorde det förra gången, men jag vet att jag reagerade på att jag var extra svullen samma dag som V kom ut.

Hoppas det är ett tecken på att det snart är dags. 15 dagar kvar idag! Lite läskigt är det också! :eek:

Kl

Jäklar var jag har börjat svullna upp! :eek: Sedan några dagar tillbaka är det nästan obehagligt att böja fingrarna och nu för en stund sen upptäckte jag att även armarna intagit en konstig svullen form. Klockan som alltid suttit löst har börjat klämma åt. Mina läppar har också blivit helt svullna! :eek:

Har ni andra svullnat upp helt plötsligt så där och hur långt innan förlossningen var det? Jag minns inte riktigt när jag gjorde det förra gången, men jag vet att jag reagerade på att jag var extra svullen samma dag som V kom ut.

Hoppas det är ett tecken på att det snart är dags. 15 dagar kvar idag! Lite läskigt är det också! :eek:

Så lustigt att du skriver så, jag hade tänkt logga in och fråga samma sak :)

Jag började svälla lite för några veckor sedan, men nu är det faktiskt obehagligt! Fötter och ben är värst nu, det började med fingarna, så ringarna har jag inte haft på mig på ett tag. Mina tår ser ut som små korvar på runda fötter som sitter fast på tjocka pelare till ben :D

Förra gången svullnade jag också upp, men tänkte att mycket av det kanske berodde på värmen då dottern är född mitt i sommaren och det var då det var så himla varmt- runt de 30 graderna :p

Jag har 14 dagar kvar idag :love:

Ett STORT Grattis till alla nyblivna mammor- nu har det verkligen börjat hända grejer i tråden! Härligt! :laugh:

Kl.
Varit o vägt lillkillen idag igen, vi va inne i fredags oxå eftersom hon inte kunde göra hembesöket fören nu på torsdag så ville vi ha lite koll på vikten..
Han har inte gått upp någonting på denna veckan...
Vägde 3215g nyfödd.
I fredags va han nere på 2920g och idag trodde jag verkligen att han gått upp för nu har mjölken runnit till o vi ammar ofta men hade gått ner ännu mer, 2885g :(
Tycker jag har mjölk nu, va lite trög startat men nu när jag använder amningsnappen ser jag ju att där är mjölk i nappen o han har kräkts efter amning o har mjölk rinnandes i ansiktet ibland...
Vi fick låna en kopp på BVC om vi vill ge honom lite ersättning.
Sköterskan va nog inte så orolig iom att jag upplever att där finns mat...
Men ska nog ge honom lite ersättning efter amning för att se om han vill ha mer...
Och köra ännu mer maratonamning! Tycker han äter ofta men försöka få honom ännu piggare på att...
Han somnar så snabbt efter man lagt honom vid bröstet o är svår att få igång...
Man känner sig kass som inte kan ge sin bebis den mat den behöver :(

+TryAgain

Håll lite koll bara så att ni inte svullnar av havandeskapsförgiftning. Jag svullnade ju också, men det var nog mycket sommaren som gjorde det, men även att jag fick hellp. Man insåg inte förrns efteråt hur mycket vatten man samlat på sig. Jag trodde ju att jag gått och klivit lite väl fet när byxor mm inte passade. Men jag samlade även vatten i rumpa och lår insåg jag efteråt, eftersom att jag knappt 2 veckor efter snittet kunde ha på mig mina vanliga kläder igen. (även om det inte var så skönt att knäppa dem över snittet.)

Men svullnad behöver ju inte betyda hf heller.. Men i samband med huvudvärk, smärta i högersidan av magen, flimmer för ögonen eller en allmän känsla av att vara sjuk så ska man nog kolla upp det lite nogrannare.

Jag har också svullnat upp jätte mycket! Började förra veckan så ja åkte till bm för att kolla att de inte var havandeskapsförgiftning, men de va lugnt! Hon tyckte dock att de såg ut som att ja va på g.....pyttsan :) nu har de ju gått en vecka :)

Nu har jag 13 dagar kvar till bf!! Spännande att se vem som blir först av oss tre :)

*kl*

E hostar fortfarande, men näsdropparna verkar hjälpa henne och vi har sovit bättre i natt än vad vi gjort på länge.
Viktmässigt låg hon på samma som i fredags. Idag har hon ätit väldigt dåligt och kräkts, fortsätter det så här kommer hon börja minska i vikt igen :crazy:
Läkaren igår sa ju att när så små har infektioner är de nöjda om de iaf inte minskar i vikt.

Elina, Vet du någon som har stallplats i närheten av stan? skicka mig ett pm isof.

Storebror har fått en riktig influensa :/
Feber, hostar, värk i bihålor o öron :( rädd att lillebror ska få det med...
Jag känner mig lite små sliten med...
Känns inget bra alls, särskilt eftersom han inte gått upp nåt i vikt än...
Försöker hålla isär dom och spritar händerna, inte mycket mer man kan göra..
Rädd för rs-virus...

Hmm ne är nog sämre med det.. Har för mig att jag såg nån annons på blocket eller ridklubbens sida..

E blev smittad av sin storebror, svårt att undvika dagisbacillerna :(
Sambon ville att A skulle hoppa över dagis denna terminen just för att undvika att dra hem massa sjukdomar, jag tycker att det är dumt nu när det fungerar bra med lämning och hämtning.

Jag var på barnmottagningen igår med E och träffade en kanontrevlig läkare. Han tyckte inte att det lät som en typiskt RS infektion men han kunde inte svära på det. Rossligheten hos E satt längre upp i luftvägarna och lungorna lät bra. Det kändes skönt att någon lyssnade på henne plus att vi fick vikten kollad igen.
Fortsätter hon på samma sätt imorgon ringer jag dem igen. Kan ju gå upp och väga utanför på bvc men det känns inte kul att gå dit och träffa andra barn. Onödigt att smitta dem med.

Usch ja dessa dagisbaciller :( liten har inte blivit dålig än men är jätte rädd att det kommer...
Hade det gått hade jag tagit med liten o bott hos mina föräldrar tills O är bra igen...
Jäkla jobbigt att vara själv hemma med en dålig O och en liten som vill och verkligen behöver ammas hela tiden :(
Nu kräktes han med, allt slem o snor som behöver komma ut :/
Kan de inte kolla rs genom blodprov?
Hade varit lugnare om liten varit lite större o hunnit gå upp lite i vikt...

En höstmamma från förra året smiter in lite hos er

Rs-virus kan kollas genom blodprov, men man kan inte bota det eftersom det är ett virus och därför är det bara övervakning (och ev. tilläggsmatning om det behövs) därför verkar en del läkare tycka det är onödigt att ta provet om dom bedömmer att barnet iaf inte behöver läggas in.

Min dotter fick rs virus när hon var 3 månader och fick ligga en vecka på sjukhus. Storasyster gick inte på dagis då och vi undvek stora folksamlingar men hon blev sjuk ändå. Tror hon blev smittat på nyårsafton när det var många barn med.

*kl*

Tokigt va tiden går fort! Theo är redan en vecka gammal :o
Idag hade vi hembesök från BVC.
Lilleman äter ju som en häst och det märktes på vågen. Han har ökat 250 g från födelsevikten :eek: Det blir en tungviktare av honom.

Hon frågade hur rutinerna fungerade och jag sa att för det mesta är det lugnt men han är en nattuggla och håller låda fram till kl 12, 1 och som i natt till kl 3
Det ser ut som han är jättehungrig och vill sutta hela tiden. Så fort han får mat så lugnar han sig och somnar. Lägger jag ner honom då så är han igång igen... Han kommer inte till ro. Hon trodde han hade lite magknip då och det förvärrade jag det hela genom att ge mer mat... inte lätt att veta som nybliven mamma. Så hon rekomenderade napp så han fick suga utan att bli proppmätt. Gissa om han gillade nappen? Han ÄLSKAR den :D
Så ikväll kanske jag får gå och lägga mig innan kl 2!

Förresten så kissade han ner hela köksgolvet när han skulle vägas. Men det var bra får det var en klar och stark stråle, som hon sa :rofl:

efter ännu en sömnlös natt med temat mat-hosta-kräk-30 min sömn -mat-hosta osv var vi på barnmottagningen igen. Annan läkare som skrev ut bricanyl. E har inte gått ner i vikt men inte heller ökat. Läkaren sa att s.dana här infektioner kan hålla i sig länge, framförallt hostan.
Vi ska ta en dag i taget och hålla koll så hon inte får feber. På m.ndag har vi tid till bvc för vägning.

Ikväll somnade hon i badet och sov djupt. Nlr min arm domnat bort lyfte jag upp henne och då blev hon tvärsur. Från varmt vatten till ut i det kalla, född på nytt:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 309
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar