Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Stort graattis! Vad skönt att de gick så bra o att ni han fram o allt!!

Thoora: Vilken liten underbaring! Grattis igen!

kl.

Grattis e_lin_a! :bump: Skönt att ni hann i tid!!

Och Thora vilken söt stalldräng du har!! :love:

Lilleman här har suttit fast i mina tuttar senaste dagarna! (Och jag fick frossa och vallningar under några dagar) Vill äta konstant och har varit lite allmänt gnällig..
Kändes som att han inte fick så mkt han behövde där ett tag (?) men nu har han fått upp produktionen tror jag och idag på dagen var han iaf tillbaka på att äta på sin vanliga tid var annan/var 3:e timme.
Sen har han hela tiden sovit 4-5 timmar i sträck på nätterna så det har ju varit skönt :)

Kl

Imorgon ska jag in för bedömning av igångsättning. Min BM och läkare på MVC har rekommenderat detta i min journal så jag hoppas de kör igång mig. Enligt BM så kan de göra det direkt om det är lugnt därinne.

Riktigt nervös nu, får se om det blir nån sömn..

Tack! :)

Har under natten och morgonen haft lite ont, känns som jäklig mensvärk med 6-8 minuter emellan. Kan ju hoppas att kära inneboenden fått vräkningsbrevet nu då..

Klockan 11 har vi tid på förlossningen!

Och nu kommer vatten också.. Fortfarande helt hanterbar smärta med 4-7 minuter emellan. Kan ju hoppas det inte är nåt falsklarm igen!

Häftigt! Det BLIR bebis idag!! :idea:

Själv håller jag på att packa BB-väskan. Den ska bli helt klar, för sist hade jag tänkt packa i det sista, som toalettsaker, innan vi skulle åka in. Tjena, vad bra det blev. :angel: Jag satt med sipprande vatten på toaletten och hyfsat onda värkar var 3:e min och försökte berätta för min uppstissade man vad som skulle med. :D Den här gången har jag köpt allt i miniflaskor, en manuell tandborste osv, så det bara är att rycka väskan. :)

Kl.
Hur fungerar amningen för er alla?
Jag har något så grymt ont i bröstvårtorna!
Han tar bra tag o allt så vet inte varför jag får så ont...
Tror jag är ganska känslig i vanliga fall med...
Ska be dom kika idag när vi ska på kontroll på bb.
Va en undersköterska som kollade igår kväll o hon var en sån man absolut inte vill be om hjälp med fler ggr!

Vi åkte hem idag förresten! Allt va bra med både mig o lillemann så vi ville hem till storebror :)
Himla snäll liten bebis, enda gången han skriker är när vi byter blöja o om han vill tutta :)
Inte mycket man sover på nätterna nu...
Han sover duktigt men jag ligger o stirrar på honom så han andas som han ska, vågar inte somna!

Den 25/10 kom våran lilla tjej 3478 vägde hon och 49cm lång allt gick bra;)
en liten tjej med massa låångt hår:D

Och igår klockan 23 kom vår "lille" gosse på 4310 gram!

Hade en rätt jobbig förlossning, med krystvärkar i timmar innan jag fick krysta. Men sen när jag väl fick tog det 25 minuter. Han fick lite vätska i lungorna så han ligger på neonatal för lite koll, men det ska inte vara nån fara.

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig med amningen för dig. Jag vet precis hur det är att ha ONT och jag kan ärligt erkänna att amningen gjorde 10 ggr ondare än de värsta öppningsvärkarna under förlossningen. Jag hade verkligen dödsångest och började gråta redan nån timme innan jag visste att V ville ha mat... :cry: Det var alldeles fruktansvärt och alla på bvc och amningsmottagningen sa bara att det var normalt med ett visst obehag de första dagarna. :grin: Det här var inte normalt obehag och den här gången vet jag bättre. Ska ge det ett försök och är nu förberedd med både amningsnappar i olika storlekar, bröstpump och ersättning.

Mina värkar startade så smått 05 och var lite mer regelbundna vid 10 ville stanna hemma lite till men åkte in 11,30 var då öppen 7cm. pg att jag inte kunde kissa och de var tvungna att tömma blåsan så tog det lite längre tid(blåsan i vägen) men hon är född 15,50. tyverr var det lite trångt med så hon är lite blå på ena armen:( annars mår hon bra och är super snäll:)

Först ett stort grattis till alla nyblivna mammor sedan jag skrev sist!

Ang amningen så hade jag ont de första dagarna precis när hon tog tag i bröstet. Sen höll hon inte taget och skulle ta nytt tag igen. Prova med en amningsnapp och se om det hjälper.
Själv håller jag på att bli så stressad över att amningen inte fungerar så att nu har jag nästan ingen mjölk. Med de andra två barnen har jag slängt litervis med mjöl och nu får jag kämpa för att hålla henne mätt. Hon tar bröstet ibland med amningsnapp eller utan när hon vill :grin:
Pumpar ur för att ge henne när hon inte tar bröstet. I natt ville hon inte amma och när jag skulle pumpa så låste det sig totalt och jag hade inte en droppe i kylskåpet att ge henne. Ska man ringa bvc sköterskan och prata med henne eller de på BB. Bvv sköterskan har jag inte mycket för egentligen och vi ska ändå dit på fredag för vägning.
Satt vaken mellan halv ett och halv fyra inatt för att få fram mat till E.
Det är så frustrerande och känner mig värdelös som inte kan mätta mitt barn när det fungerat med de andra två.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 328
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 463
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 782
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar