Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Du är definitivt inte värdelös för att det strular med amningen! Det verkar vara vanligare att det strular än att det inte gör det, tyvärr. Spontant svarar jag att du ska ringa BB/amningsmottagningen, men du har väl en bit att åka dit, så det kanske är bäst att börja med bvc trots allt. Eller ring BB iaf, kanske har de något råd att komma med. Hoppas att det ordnar sig för dig!

Kl.
Åh grattis till bebisarna!!!

Jag hade inte heller kissat på länge när jag började krysta o det som gjorde mest ont va fasen framtill mot blygdbenet :/ läst innan att får man ont där så har man mycket kiss, försökte få bm att förstå men det slet hon rent ut sagt i! Jätte besviken på den bm vi fick :( hon va hemsk o gjorde att jag nu när jag tänker tillbaka på fl bara minns hur illa jag tyckte om henne!
Ska på samtal om fl idag så ska säga till om allt jag upplevde som jobbigt under fl, blir ju inte bättre för mig men kanske för nästa hon har hand om...

Mikan du är absolut inte ensam! Det är väldigt jobbigt att känna att man inte "räcker till"..
Med o slutade jag amma vid 4mån för det räckte helt enkelt inte till o vi blev stressade båda två, men vad svårt folk hade för att förstå det! Fick förklara mig hela tiden varför jag inte ammade längre...
Jag tycker det är jobbigt att be om hjälp med det med för får man en sån som jag hade på bb blir det bara ännu svårare...
Hon ryckte undan bebis o nästan slängde ner lilla livet i sängen för hon fick för sig att hon skulle få fram några droppar ur mig.
Ryckte o slet i mitt bröst sen TRYCKTE hon dit bebis som mådde illa, förklarade för henne att han kräks lite vätska o brukar kläkas lite innan han tar bröstet.
Men nehe det gjorde han inte alls det utan DIT skulle han!
Ingen förståelse alls för oss eller att alla kanske inte är så bekväma med att ha främmande folk slita o dra i mina bröst :/ sen ville jag inte be om hjälp fler ggr...
Jag har lite blod mitt på själva vårtorna så tror de spruckit aningens...
Har testat med amningsnappen men den är så stor.. Finns det olika storlekar på dom? Han får knappt in denna i munnen...
O nu har det inte kommit igång ännu så vill att han ska få i sig de få droppar som kommer...

Stort grattis till raggarn och Thera!! Vad skönt att de gick bra för er båda!!

Vad jobbigt att de inte fungerar med amningen, vad jag förstår är de vanligare än man tror?! Hoppas ni får bukt med det eller hittar en lösning som fungerar för er!
Just de där med att bm tar tag i bröstet o trycker dit bebis har jag hört förut och tycker de är fruktansvärt respektlöst! de skulle bara våga göra så på mig :mad:
Appropå tuttar så värker mina så jag håller på att bli galen och sambons rygg är helt blött på nätterna för att jag läcker så :/ snälla bebis kom ut snart!!

du måste haft otur med personalen, den jag träffade på var hur trevliga som helst allihopa. Jag träffade ju en hel del under mina 8 dagar där. Alla som kom in för att hjälpa mig med amningen frågade om det var ok om de tog i bröstet och bad om ursäkt om man började grimaser pga smärta.

jag har skaffat hem två tetror med ersättning som jag har i beredskap. Blir det en likadan natt igen får hon ersättning och jag pumpar under tiden. Skönt att veta att det finns hemma om det blir kris.

Hur fungerar amningen för er alla?

Sådär. Han tog inte bröstet alls de första dygnen och det bekymrade mig, men inte personalen på BB. Till slut var han så hungrig att han bara gallskrek och då först gav de honom lite ersättning så vi kunde börja om med våra försök. Jag hade för dålig produktion och han hade lite dåligt med tålamod, så jag fick pumpa för att få fart på det hela.

Nu tycker jag att det fungerar ganska bra, även om det är struligt vid varje tillfälle då det måste skrikas, snuttas på handen, sparkas, viftas med händerna osv osv innan han till slut kommer till ro för att äta. Han vägrar dock att ta bröstet utan amningsnapp. Vi var på BVC igår (utan maken) och där, liksom på BB, har de en massa åsikter om hur skadlig amningsnappen är och tycker jag ska sluta med den. Ska jag svälta honom tills han tar bröstet då eller? :( Tyvärr går han inte upp i vikt i tillfredsställande takt heller. Han går ju uppåt, men 12 dagar gammal är han fortfarande inte uppe i födselvikten. Vi blev ordinerade intensivamning, varannan timme dygnet runt. Det är dock inte han intresserad av.

Igår kände jag mig ganska ledsen över det här, men idag känner jag mest att Tibbe får bestämma hur det ska vara. Han säger ifrån om han är hungrig och så länge han går uppåt i vikt tänker jag inte bråka med vare sig napp eller med vilka intervall han äter. Ibland blir det oftare, ibland glesare helt enkelt.

Det låter som om vi har samma barn. E gör likadant plus att hon vägrar ta bröstet öht ibland då. Sin födelsevikt kom hon först upp till igen när hon var 2.5 vecka. Har inte vägt henne sedan dess, nästa gång vi ska till bvc är på fredag

Varit på bb nu.
Den skönterskan va jätte bra o tittade hur han sög.
Fick lite tips o tydligen gjorde jag standard felet att hålla honom för långt åt tex höger när jag ammade högerbröstet och höll honom för högt upp.
Annars tyckte hon det såg bra ut och hon trodde som jag att jag har känsliga bröstvårtor med...
Man är ju så rädd att de inte får i sig vad se behöver, har inte fått fart på produktionen än...
Han hade så klart gått ner men höll sig ändå inkom gränsen.

Vi har oxå lite ersättning hemma att kunna luta sig tillbaka lite på, känns skönt!

Sambon upplevde inte vår bm lika otrevlig som jag.
Jag tyckte inte hon stöttade eller förklarade någonting för oss, fick fråga hela tiden vad som händer m.m
Undersköterskan va underbar däremot!
Sen hade jag skrivit att vi inte ville ha några studenter med, ändå var det en student som gjorde allt jobb! Stack mig 2ggr i varje arm innan bm fick ta över vid blodprovet! Blåmärken som heter duga nu :/

Kl.

Grattis raggarn och thera!! :bump:

Min lille kom inte heller upp i födelsevikten förns ungefär vid 2 veckor.. Först tog han bara ena bröstet då vårtan inte står ut tillräckligt för herrn på andra och handpump funkade inte. Fick vid återbesöket på bb hyra hem en elektrisk pump och då gick det jättebra och nu tar han det bröstet också om jag har amningsnapp på. Han har haft rätt teknik från början så det gör väldigt sällan ont tack och lov!

Senaste veckan har han ju däremot ätit väldigt ofta, mest hela tiden känns det som :P, vilket har gett mig frossa och under ett par dar en liten stockning i ena bröstet. Hoppas han får upp produktionen i tillfredsställande mängd snart så det lugnar sig igen :)

Har hört att havregryn ska öka produktionen så nu är det gröt som gäller på morgonen. Lättöl ska tydligen också vara bra (malten) så det får väl inhandlas sånt också..

var bara inne o "tjuvläste" lite, lite nostalgisk.. har ju en liten son som snart blir 1 år.. :)

Måste bara skriva att ostbågar fungerade helt suveränt här för att öka mjölkproduktionen!

Lycka till med alla bebisar :)

Ja men ostbågar är ju aldrig fel :D

BVC besök idag.
Min maratonamning har gett resultat iaf, Jack hade gått upp 160 gram sedan förra torsdagen och vägde nu 3390 gram. De vill ju att de ska gå upp ca 100g/vecka så dethär va ju kanon :)
55 cm (+4cm sedan födseln) har han blivit också och följer med och fixerar blicken :)

*Kl
Var med Marcus hos varfamily doctor i tisdags och mitt Blue Monster ar helt klart ett monster!
Han ar nu 60,7 cm (52 fodd) och vager 5600 gram (3340 nyfodd) Med andra ord upp over 8 cm och 2.3 kg pa fem veckor!!! Han ar pa 93% av vikt och far inte ens plats pa kurvan for langd...
Tyckte det var konstigt att han inte fick plats i tremanaders kladerna men det ar ju inte sa himla markligt anda.

Jag har haft en del problem med amningen iom mitt hogerbrost. Brostvartan ar nu fruktansvart (permanent?) sprucken. Ca en cm langt och 4-5mm djupt. Morkrott pa botten - yikes. Gor fruktansvart ont! Hjalpte inte att jag fick mjolkstockning ocksa vilket inte var sa himla kul det heller. Holl i sig ett tag men lostes till slut med kalblad (japp, ett kalhuvud). M fick problem med gasig mage sa jag borjadedricka fankals te och nu har mjolkproduktionen gatt upp annu mer.

I ovrigt mar jag inget vidare. Har svart med motivationen och har stora problem att ga till jobbet varje morgon. Ingen aptit (ater i princip enbart pga amningen) och vill verkligen ingenting annat an att vara nara min bebis.

Vilken stor kille! :D Men vad trist att du måste jobba! :( Klart man vill vara hemma med sin bebis... Vart är det du bor nånstans? Du kanske har skrivit det, men det kommer jag inte ihåg isåfall.

Ang bröstproblem så lider jag verkligen med dig. Men jag kan trösta dig med att den sprickan förmodligen kommer att läka ihop igen. Jag fick något liknande och jag trodde på fullaste allvar att det aldrig skulle läka. Men det gjorde det till slut, även om jag fick breda vita ärr på bröstvårtan...

Kl

Vår lille kille, 54 cm, 4310 gram.. :D

06d91b10.jpg

Hoppas på hemgång idag, men det beror lite på om han har gått ner för mycket i vikt eller inte.

Idag har vi varit på återbesök med Alina. allt såg bra ut och hon hadde bara gått ner strax under 100g:D

Halloj alla!!
Nu är även min mage tom :D

Lille Theo kom ut den 26:e kl 02:45
Han var 54 cm lång och vägde 3900 g.

2943041670059748183S600x600Q85.jpg

Jag vaknade morgonen den 25:e efter en obekväm natt, det värkte i svanken och sen tog det inte många minuter innan jag fick värker.
Hade en tid hos BM kl 10:30 och innan jag körde dit packade jag för säkerhets skull ihop det sista men jag lämnade allt kvar hemma.
När BM kände på magen så hade bus-bäbis vänt på sig.
Han hade huvuet i min vänstra sida. Inte bra sa hon och ringde in mig till förlossningen.
Jag körde hem och mötte upp med sambon.
Vi packade bilen och klev in på förlossningen 12:30
En läkare gjorde ett vändningsförsök som lyckades, sen fick jag dropp för att öka sammandragningarna.
Vi kl 19 var jag öppen 5 cm och vi fick flytta in i ett förlossningsrum.
Sambon var underbar och gav det bästa tänkbara stödet :love:
Barnmorskan och sköterskan var också de bästa.
Jag klarade mig på lustgas och tycker att det hela gick över förväntan.

Vi stannade på BB tills i fredags. Då hade alla tester (PKU, hörsel, höfter osv) gjorts och ammingen hade kommit igång bra.

Grattis förresten till er andra som också har blivit mammor!! :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 309
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar