Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

I dag kvar till bf enligt Sm och 4 dagar enligt RUL storstädade i går men det resulterade bara i att jag inte kan gå i dag ryggvärk och ont i höfterna:( bebis har bestämt att stanna tror jag!

Har haft ganska rejält ont lite till o från under dagen...
Väldig ojämt, försökt klocka lite men det skiljer jätte mycket mellan dom...
Håller oftast i sig runt en halv minut iallafall...
Känner mig helt slut i höfter och svanken...
Värken sitter ganska långt ner på magen...
Nåt på gång tror ni?
Kommit mer slem under dagen med, det hade varit lugnt med den under kvällen o natten men som sagt börjat komma mer igen...
Mamma kommer hit o hämtar O under dagen så kan vi bara åka om det skulle behövas...
Minns ju inte alls hur det kändes med O!

Nu börjar de bli riktigt tungt o jobbigt... Kan inte sova på nätterna pga fogar o vatten, gör ont när jag ligger ner. Vaknar så fort ja måste vänta mig så de blir att gå på toa ca 1-2 ggr i timman :cry:

Enl tillväxt kontrollerna så kommer vi få ett stort barn. Sista gjordes i v.32. Då vägde bebis 2.5kg. Jag börjar tycka att de är lite jobbigt, såg på kurvan i tisdags att den stuckit ifrån ganska bra o om den fortsätter så här så kommer de hamna väldigt mkt över bms kurva. Går jag 40 veckor så blir de en bebis på minst 4.5 kg :crazy:
Ska ringa till bm på måndag o se om man kan få sitt bäcken undersökt o även diskutera om man kanske kan få hinnsvepning när de börjar närma sig så jag kanske slipper gå 40 hela eller till och med över :(

Var fresten ett himla jobbigt mvc besök i tisdags. Jag fick istället för min underbara barnmorska en kvinna som är under utbildning. Kändes inte alls bra o hon kunde inte svara på några utav mina frågor. Konstigt tycker jag också att hon inte ville undersöka vidare varför mitt hb har blivit så lågt igen (108) när jag äter två järntabletter om dagen :crazy: Suuuck! Ska inte gå in på detaljer men de sluta med att jag satte mig i bilen o stortjöt när jag ringde till P :(
Nu känns de lite bättre men vi får se hur de går på måndag!

Förlåt för mitt långa klagoinlägg :/

Åh så less man blir på att!
Ingen bebbe än.... Värken avtog igår under dagen, började på kvällen igen lite smått sen har det varit lugnt inatt...
Antar att det är latensfasen jag är i för det är riktiga värkar jag får...
Hade aldrig något sånt första graviditeten...
Undrat hur länge det ska hålla på?
Tror bebis fixerade sig igår kväll, fy sjutton va ont det gjorde när den höll på med sitt huvud!
Sambon undrade vad jag höll på med när jag gick runt o stönade o flåsade :/
Se om bm ha rätt, hon va helt hundra på att vi inte skulle behöva vår tid på tisdag... Jag tvivlar på det jag... Hon sa flera ggr att "det kändes bra det här" i torsdags efter undersökningen, fick aldrig förklarat vad det var som kändes bra!

Ha,ha så sa min bm till mig innan förra veckans tid (hon var helt 100 på att jag inte skulle komma!) men nu sitter jag här 3 dagar till bf enligt RUL och lungt. lite mol i morse men nu inget! blir kanske en tid till hos bm:(
Tråkigt,tungt jobbigt när alla undrar om inte bebis kommer snart för hur 17 ska jag kunna veta det?!

Ja ha. Idag är det dags... eller? Nä, inget tyder på att Bäbis vill ut.
Har visserligen svårare att andas idag men det känns ju snarare att den är på väg åt FEL håll! :crazy:

Min BM säger att jag också kommer att få ett stort barn, minst 4 kg! Så får jag välja själv vill jag inte gå över tiden allt för länge. Ska ut och plocka äpplen med svärmor om en stund, det kanske kan få igång något. Alternativ nr 2 är att köra in till Ridklubben i eftermiddag och titta när kompisarna tävlar (DM i dressyr) Men det känns lite för stillasittande för att få igång bäbisen.

Våra bebisar verkar trivas iallafall ;) Som sambon sa, tro fasen den inte vill komma ut nu när det är kallt ute!
Har börjat få ont till o från igen o det trycker bra nedåt... Fortsätter det såhär under dagen så ringer jag fl, kanske ska kolla hur öppen jag är... Va ju öppen 3cm redan i Torsdags o så ont som jag hade igår så borde det ju hänt nåt tycker man ju!

Klart dom trivs :D Men idag skiner ju solen (i alla fall i Blekinge) så det vore väl vara en toppendag att titta ut på!

Ja då är det bara att hålla tummarna att din är på rätt väg :bump:

KL

Lite bebisbilder...

_DSC9496_2.JPG-985.JPG

Alldeles färsk

_DSC9615.JPG-994.JPG

Laddar för hemfärd från BB

Tibbe_utomhus-1007.jpg

Från idag, efter att ha inlett sin karriär som stalldräng

Nu göder det grejer! Uppdaterar här så jag slipper tänka så mycket :/
Vattnet gick kl sju i morse! Så nu är vi på väg till bb! Värkar typ var tredje minut redan o en timmes väg kvar!

Härligt:D snart bebis för dig!
Själv är det lungt bf på ons och ingenting fast det är ju fullmåne på ons så kanske kommer då;) jobbigt att gå så här länge när de andra var så tidiga:(

Härligt, hoppas allt går bra!

Själv har jag BF idag, men inte ett tecken på att nåt är på gång. Gjorde ju en hinnsvepning i fredags utan resultat så idag blir det besök hos BM så får vi se om de vill sätta igång mig istället. Har haft hemsk klåda i helgen nu också så mycket talar väl för det.

Min BM har börjat sucka djupt varje gång jag sitter där i väntrummet, typ "Men åh, här ska du inte vara, åk in och föd med dig istället.." :D
Så de börjar bli otåliga nu..

Underbart 2 dagar till BF och Grabben 7 år ligger i feber:(
Inte så roligt om bebis mot förmodan skulle vilja titta ut nu:(
Roligt att det händer lite här nu igen;)
Bara min bebis som inte vill ut i kylan.
Har såååå tråkigt vet inte alls vad jag ska hitta på..

Så söööt!!!

Vill också att det ska hända någonting nu!!
Är en dag över och i natt har jag verkligen känt av fogarna för första gången.

Svärmor var här igår och vi plockade äpplen och upptäckte ett hål i gräsmattan. Vi misstänkte direkt att det var ett rått-hål. I morse när jag hade ätit frukost tittade jag ut genom fönstret och såg 3 ursöta ulliga kaninungar utanför hålet!
Lyfte luren och ringde svärmor som naturligtvis trodde det var bäbis på G :angel:

Nä, ingen människobäbis, bara kanin-barn!

Nu är vår fina lilla son äntligen här! Storebror fick sin lillebror som han önskat :)
Fl tog knappt 3 timmar och var väldigt intensiv men gick bra!
Bilder kommer senare!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 328
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 463
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 782
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar